Hardstyle van een noob.

mimic-k

Ingeburgerd
Heren, ik ben onlangs met FL5 begonnen....

Na tig melodietjes te hebben gemaakt, heb ik mun best gedaan om een eerste echte track te maken. En vindt em zelf wel erg lekker klinken, zou er wel op uit me dak kunnen gaan op InQontrol ofzow :)

Graag jullie meningen, maar voornamelijk TIPS!

Remember, ik ben complete noob op producing gebied. Dit was me eerst echte encounter met VST`s en FL 5

Owja :

Er zit nog geen eind aan
De bassdrum is helaas gejat.

www.fantast.demon.nl/mimic-k/hardstyler.mp3

Ik weet niet hoe lang je bezig bent met produceren maar mocht je pas begonnen zijn dan klinkt het al aardig goed! Zeker wel lekker lead geluidje en goede kick.. maar goed die heb je geleend. Vindt bij 1min. 30 de break te happy. Mag ook wel een delay op en misschien iets meer reverb. Als vervolgens die eerste lead sound er weer op komt klinkt het wel lekker vol. Gaat zeker de goede kant op. Misschien nog wat aan de opbouw werken. In- en uitmix stuk zou niet verkeerd zijn. Iets meer naar een qlimax werken in de break.

helemaal m'n stijl niet dus ga ik geen commentaar geven op de sounds, want dat zou niet mooi zijn. :engel:

hij knalt wel lekker maar ik zou de drums duidelijker willen. daarmee bedoel ik dat je ze wat minder reverb mag geven en ze scherper door de mix laten komen.
Ik denk ook dat je twee melodie lijnen net iets te veel noten hebben, en dat die noten net iets te duister zijn ...

en een einde maken is toch zo moeilijk niet? nu stopt ie wel heel erg 'on-af'

kick is idd geleend :( daar ben ik nog niet achter, idd pas net begonnen. Eneh dat einde, tja die zit er al bijna aan, maar was te opgewonden het te delen met jullie :P

Eneh voor de rest, super tips, daar kan ik wat mee!

Greetz

Klinkt een beetje te commercieel voor mij, maar het zit wel goed in elkaar. Hij stamt vooral lekker!

net ff wat trackies van je zitten luister OMC, erg fijn. Heb nog een boel te leren zo te horen :)

Mischien kan jij een paar brandende vragen beantwoorden?

1 welke vst voor bassdrums ( ben nu met utonic aan t stoeien, wordt al wat btw ), wat ik vaak hoor is bv pro53 voor bassdrums/kicks... nouw ik krijg daar alleen maar leuke synths uit

2 soort van stutter achtig effect voor text samples waar ga ik dat mee doen? heb ff zitten klloien met FL slicer en granulizer, maar dat is niet het einde

3 ik mis eigenlijk aan bij mun vst`s nog een vette distrotion kit, something like scream 4 uit reason.....

Thanx alvast

net ff wat trackies van je zitten luister OMC, erg fijn. Heb nog een boel te leren zo te horen :)
Tnx. :)

1 welke vst voor bassdrums ( ben nu met utonic aan t stoeien, wordt al wat btw ), wat ik vaak hoor is bv pro53 voor bassdrums/kicks... nouw ik krijg daar alleen maar leuke synths uit

Met pro53 kun je inderdaad kicks maken(die ik gehoord heb waren trouwens hardcore kicks) maar zelf maak ik mijn kicks met samples. Ik heb een zeer goede sample CD met honderden kicks erop. Die ga ik dan stappelen/combineren tot ik het gewenste resultaat heb. Vaak zet ik er in Cubase dan nog een lichte distortion op en een compressor om nog meer te pompen. Ook een beetje spelen met EQ is belangrijk (hi, mid, low)

2 soort van stutter achtig effect voor text samples waar ga ik dat mee doen? heb ff zitten klloien met FL slicer en granulizer, maar dat is niet het einde
Dat wordt zover ik weet door bijna iedereen met Kontakt gedaan. (softsampler) Hoewel je in bv Audition ook heerlijk kunt timestretchen, vervolgens pak je het stukje dat je wil loopen en knipt dat apart uit. Zo is het ook gedaan bij bv. Shizzle my Dizzle van Prophet en duro. Beholder schijnt het met kontakt te doen.

3 ik mis eigenlijk aan bij mun vst`s nog een vette distrotion kit, something like scream 4 uit reason.....
Zelf gebruik ik altijd de distortion die in Cubase zit. Ik gebruik eigenlijk bijna alleen maar reFX Vanguard voor al mijn lead sounds. Meestal zet ik daar distortion, flanger, chorus, delay en reverb op. Als je met de zoekmachine hier even zoekt kun je wel topics vinden waarin leden hun persoonlijk favoriete distortion plugins toelichten.

Keep it up!

:dj:

Ondanks dat ik helemaal niet van hardstyle oid hou, vind ik het toch helemaal geen onaardig nummer! Het zweept lekker op, leuke synths!

Ik zou als ik jou was het nummer iets langer maken, met een iets langere 'tease' intro en het is wat mij betreft helemaal niet verkeerd. Het is misschien niet het meest innovatieve nummer wat ik gehoord heb maar buiten dat, netjes.

R

Back