2 X audiowerk8 in een systeem

da goose

DaGooseMusic.nl
hallo daar!

Vraagje...
Ik heb sinds kort 2 audiowerk8 kaarten in mijn systeem hangen (het was er eerst 1 naar volle tevredenheid)
De 2e kaart vervangt een creamwarekaart die bij mij niet doet wat ie hoort te doen dus weg ermee (ja, hij is nu te koop)
Kaart erin stoppen en installen geen probleem, kaart erin, drivers automtisch geinstalleerd en hij werkt keurig netjes, dus nu heb ik 16 analoge outputs, blij!

Onder logic 5 werkt het ook, althans, dat dacht ik, ik zie keurig netjes de 16 outputs en ze werken ook allemaal.
maar.... alle audiofiles die nu afgespeeld worden klinken op havle snelheid, getimestreched zeg maar alleen dan niet echt bruikbaar...:confused:
Ik heb al diverse settings met latency enzo geprobeerd maar krijg het niet weg.
2e kaart heeft ook in ander slot gezeten etc. en met 1 kaart samen met die creamwarekaart werkt het perfect!
Op de site van emagic kan ik ook niks terugvinden over 2 kaarten in combi (3 is mogelijk zelfs) of ik kijk er overheen.

Ik heb het volgende.

pentium3 866 (aopen ax3s pro board)
512MB intern
1 X 45gieg en 1 X 65gieg 7200 rpm ata100
matrox g450 met 2 schermen
3com ethernetkaart
2 X audiowerk8
windows2000 SP2

hellup.. =(

Ik heb zoiets ooit eens gehad en toen bleek dat windows de instellingen voor multimedia op lage kwaliteit had gezet (zonder aanleiding).

Origineel geplaatst door murphi
Ik heb zoiets ooit eens gehad en toen bleek dat windows de instellingen voor multimedia op lage kwaliteit had gezet (zonder aanleiding).

daar kan je met een AW8 niet eens wat aan instellen, hij doet 't of hij doet 't niet.
In logic gebnbruik je zowieso niet de standaard windows settings, je vinkt audiowerk aan en hij is ingesteld.
helaas dus...

Ik had hem net wel al iets beter tijdens afspelen maar als je een noot aansloeg met bijv. een softsynth dan hoorde je pas een halve seconde erna het geluid.. :confused:

Klinkt als een samplerate die te laag staat. 22KHz i.p.v. 44.1 ofzo. Heb ik ook wel eens last van gehad met de WaMiRack.

Misschien is het de samplefrequentie van je logic instellingen?
(noem maar wat voor de hand liggends)

probeer anders eens asio/easi in plaats van de rechtstreekse audiowerk aansturing.

als je twee aw8 wil hebben moet je de spdif van de ene naar de andere verbinden. of een lus ik weet het niet precies meer maar de kaarten moeten iig met spdif aan elkaar worden geknoopt.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door EDP
als je twee aw8 wil hebben moet je de spdif van de ene naar de andere verbinden. of een lus ik weet het niet precies meer maar de kaarten moeten iig met spdif aan elkaar worden geknoopt.

tenks !!

dit ga ik meteen proberen.
dit soort dingen staat dus nergens beschreven verder..

U hoort nog van mij... ik hoopmet goed bericht

zo blij als een kind die net een ballon van zijn vader heeft gehad komt hij weder.
Het wonder is geschiedt, 16 analoge outputs via 2 geluidskaarten die ook nog eens goed klinken en stabiel lopen.

hoera hoera hoera!

SPdiff out op spdiff in van andere kaart en draaien..
Ik had er zelf op kunnen komen (achteraf staat me er ook iets van bij dat ik het is ergens heb gezien... maar niet in de manual of op de emagic site in ieder geval.

ok... ik ga me 16 outputs misbruiken ! ik laat uit elk gat een partij takke herrie stromen .

een ding vraag ik me alleen wel af...
Ik heb nu 4 analoge inputs.... maar waarom ken ik er maar 2 selecteren?? da's voor latere zorg tenzij EDP :halleluja weer een briljante ingeving heeft

Origineel geplaatst door da goose
zo blij als een kind die net een ballon van zijn vader heeft gehad komt hij weder.
Het wonder is geschiedt, 16 analoge outputs via 2 geluidskaarten die ook nog eens goed klinken en stabiel lopen.

hoera hoera hoera!

SPdiff out op spdiff in van andere kaart en draaien..
Ik had er zelf op kunnen komen (achteraf staat me er ook iets van bij dat ik het is ergens heb gezien... maar niet in de manual of op de emagic site in ieder geval.

ok... ik ga me 16 outputs misbruiken ! ik laat uit elk gat een partij takke herrie stromen .

een ding vraag ik me alleen wel af...
Ik heb nu 4 analoge inputs.... maar waarom ken ik er maar 2 selecteren?? da's voor latere zorg tenzij EDP :halleluja weer een briljante ingeving heeft

ha mooi het werkt!

tja hij blijft als het goed is maar twee inputs herkennen dat is normaal. dus daar zal je het mee moeten doen.

en ja niks is leuker dan outputs misbruiken. :kont: ... uhh laat maar...

Misschien moet je ze eerst activeren in de setup van de kaart
en dan selecteren in het programma waarin je werkt.
moest ik ook doen bij m'n motu-kaartje.
Pas toen ik ze in het console-scherm geactiveerd had,
kon ik ze in cool edit toewijzen aan een kanaal.

Origineel geplaatst door Sander02
Misschien moet je ze eerst activeren in de setup van de kaart
en dan selecteren in het programma waarin je werkt.
moest ik ook doen bij m'n motu-kaartje.
Pas toen ik ze in het console-scherm geactiveerd had,
kon ik ze in cool edit toewijzen aan een kanaal.

hmmm.. zie boven.. het werkt...

maar toch bedankt hoor.. 8o)

hmmm.. zie boven.. het werkt...

maar toch bedankt hoor.. 8o)

heb je nu wel 4 inputs??? ik dacht echt dat dat niet kon.. vaag

Origineel geplaatst door EDP

heb je nu wel 4 inputs??? ik dacht echt dat dat niet kon.. vaag
nee... ik doelde meer op de reply van sander02.
ik heb ook eigenlijk niet meer nodig dan 2 inputs, mainmix in en klaar...

nee... ik doelde meer op de reply van sander02.
ik heb ook eigenlijk niet meer nodig dan 2 inputs, mainmix in en klaar...

o gelukkig ik was al bang dat mijn geheugen me in de steek liet. :geslaagd:

Back