[Casio] Spotters? Casio VL-tone

bazziman

Ouwe rot
Hehe...ik heb wederom de god der draagbare mono synths met ingebouwde sequencer gespot: check het intro van Venga Boys BOOM BOOM BOOM maar eens...

geen twijfel is de percussie aan het begin van de track afkomstig uit deze KONING der Synths.

......... ik had dit net verdrongen

Ja, en nu heb je dat liedje weer in je hoofd zitten voor de rest van de dag... BOOM BOOM BOOM BOOOM I wan't you in my room, let's spend the night together, together in my room...

wist je dat die vl1 van casio de meest verkochte synth ooit is? want het is een volwaardige synth, met alle PM mogelijkheden van de grotere casio's... en een ingebouwde rekenmachine natuurlijk...

Origineel geplaatst door schaapje
wist je dat die vl1 van casio de meest verkochte synth ooit is? want het is een volwaardige synth, met alle PM mogelijkheden van de grotere casio's... en een ingebouwde rekenmachine natuurlijk...

Dit ding wil ik hebben!

Origineel geplaatst door STicKX

Dit ding wil ik hebben!

Ik heb er nog eentje liggen waar ik weinig mee doe...

PM ?

PM ?

You must be mistaken schaapje.. dat kleine gare dingetje.. waar je niks op kan instellen .. hoe kan dat nou alle PM-mogelijkheden van de latere Casio's hebben ?

Het blijft overigens een gaaf bakje !

Origineel geplaatst door OnAcid

Ik heb er nog eentje liggen waar ik weinig mee doe...

nou, als je hem even vast kunt houden, ben nu al aan een deal bezig met Matt...

Re: PM ?

Re: PM ?

Origineel geplaatst door CraZ
You must be mistaken schaapje.. dat kleine gare dingetje.. waar je niks op kan instellen .. hoe kan dat nou alle PM-mogelijkheden van de latere Casio's hebben ?

Het blijft overigens een gaaf bakje !
Het rekenmachine gedeelte van de VL-one heeft 1 geheugenplaats. En daar gaat het om. Daar kun je een 8 digit waarde inzetten en daarmee stel je de settings in van het 'adsr' geluid.
  • Eerste digit: wavevorm: 0 Piano, 1 Fantasy, 2 Violin, 3 Flute, 4 Guitar 1, 5 Guitar 2, 6 English Horn, 7 Electro Sound 1, 8 Electro Sound 2, 9 Electro Sound 3.
  • Tweede digit: Attack. (waarden: 0 - 9)
  • Derde digit: Decay.
  • Vierde digit: Sustain level.
  • Vijfde digit: Sustain time.
  • Zesde digit: Release time.
  • Zevende digit: Vibrato. (0 = off)
  • Achtste digit: Tremolo. (0 = off)
Ik weet nog dat ik hier vroeger al mee zat te kutten. Geinig! :)

Laatst gewijzigd:
ik heb me ooit door iemand laten vertellen die er redelijk veel verstand van had, dat je via dat rekenmachientje nog meer instellingen kon veranderen door wat minder gebruikelijke combinaties van toetsen..

maar voor het zelfde geld heb ik het fout.

Klopt! Er was iets met het worteltrekken geloof ik..... rings a bell!

voor de liefhebbers:

www.geocities.com/basvandewerk

een hele pagina aan dit wonderbakkie gewijd. Hij is zeker programmeerbaar en met een beetje reverb en delay (of een fijna rotary speaker simulation, distortion etc.) komen er hele fijne geluidjes uit. Maar ook 'kaal' komt er een prettig soort 'warm' maar toch digitaal geluidje uit.

Je moet er van houden denk ik.

Beter, bazziman!

Synced modulation

If you need synced modulation , use the Electro waves . T heir modulation speed can be adjusted by the two tempo adjust buttons AND the pot meter on the back of the Casio. They sync perfectly with the preset-rhythms. The tempo adjust buttons have no effects on the regular vibrato and tremolo however .

Filtering the sound of the Vl-Tone

Cup the speaker with you r hand. By covering up the speaker with your hand (and opening up again) you can filter the sound much like a wah-wah on a guitar.
Vooral dat laatste is vet!

Ze zijn niet al te veel waard...die van mij kreeg ik voor 0 gulden van mijn vriendinnetje. ER zijn er teveel om ooit een echte collectors items te worden...maar met doos en hoes (en batterijklepje) is het natuurlijk een juweeltje.

Best leuk

Best leuk

Best leuk want alhoewel iedereen weet dat dit ding niet veel mogelijkheden biedt, toch zijn er een paar wereldhits mee gemaakt.
O.a. op Ketnet (Vlaamse televisie) werd deze gebruikt voor trailermuziek tussen 2 programma's door, enfin...ik meen toch dat hemelse, irritante ritmegeluid te herkennen. David kan daar volgens mij meer licht op werpen... want die werkt daar gewoon.
David, hebben jullie die VL gebruikt?

Mijn SK-1 kan al wat deze kan, identieke sound plus... hij kan samplen 8)

Ik dacht ook dat de SK-1 een soort 'additive synth' (primitief) maar ik denk niet dat je de mooie (en dat meen ik) golfjes van mijn casiotoontje zomaar kan nadoen hoor. Als iemand nog een sk-1 en/en of zo'n yamahaatje over heeft dan hoor ik dat overigens heel graag...

Back