Micromodular/vraag

willvandervliet

Ouwe rot
Ik zit met de volgende vraag: ik wil mijn micromodular gebruiken met een microfoon, kan ik deze dan gewoon aansluiten op de audioinput van de micro. Ik heb dit wel geprobeerd maar op de 1 of andere manier is het ingangssignaal te laag. Moet ik hier dan 1 of andere module voor gebruiken. Ook is het zo dat ik het signaal maar op i kanaal binnen krijg(ik heb de mic dan ook op maar i ingangskanaal binnen laten komen) is het misschien mogelijk deze ingang op mono te zetten zodat ik het signaal aan beide kanten heb.

Vr. gr. Will

Je zou eventueel een amplifier module in de modular kunnen gebruiken, maar dat komt de geluidskwaliteit niet ten goede. Het beste is om gewoon een mic-preamp voor de micromodular te gebruiken.
Stereo maken van een mic input is heel makkelijk. Sluit je mic aan op de linker input en verbind in de editor de linker input met links en rechts op de output. En voila....:)

Gebruik een direct-in box of een mengtafel.

Voor mono naar twee kanalen mono :) zie onderstaand voorbeeld met Vocoder.

Wout

Attachments

• voorbeeld02.jpg
    voorbeeld02.jpg
    78,7 KB · Bekeken: 61
hoi Wout,

Veel dank, het werkt. Ik maak pas sinds kort gebruik van de micro, maar dit apparaat nodigt echt uit om te experimenteren. Het geluid vind ik echt fantasties voor zo,n klein ding. In feite is het jammer dat de polyfonie wat laag is , maar het geluid maakt dit helemaal goed. Misschien moet ik eens voor een wat groter apparaat van clavia gaan kijken.

Als ik het goed begrijp is het dus zo dat als ik een programma met b.v. een compressor voor gebruik met een microfoon wil maken , hiervoor een aodi-in, compressor en een outputmodule moet gebruiken.

Nog bedankt en Gr. Will

Natuurlijk ook dank aan Protohuman.

Ik zou trouwens wel willen weten waar ik die amplifiermodule kan vinden. omdat ik op het moment even geen extra kanaal voor de mic heb en het toch even wil proberen.

Gr. Will

Origineel geplaatst door willvandervliet
Ik zou trouwens wel willen weten waar ik die amplifiermodule kan vinden.

In de map Mixers en helemaal op het eind, de laatste. Je kunt er meerdere gebruiken.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Gebruik een direct-in box of een mengtafel.

Voor mono naar twee kanalen mono :) zie onderstaand voorbeeld met Vocoder.

Wout

Uit welke software komt die screenshot aub?

JaZz.

Origineel geplaatst door JaZzMaN251
Uit welke software komt die screenshot aub?

Ehm, Jazz, is dat een serieuze vraag? Dit topic gaat over de Clavia Micromodular, dus dat screenshot komt gewoon uit de editor van Clavia.

je micromodular heeft alleen line-inputs...om een microfoon te gebruiken moet je het microfoon signaal dus op line-level krijgen.....dat doe je met een pre-amp...die zitten in mixers, of je kunt ze los kopen.....

Ok, daar gaat m'n reputatie... Sorry, ik had het totaal niet door dat over de software ging...
Ik ben vrij nieuw in het synth gebeuren dus je kan het mij wel vergeven denk ik :)

JaZz.

Toch begrijp ik nog niet hoe ik die amplifier dan aansluit.

Ik heb voor het gemak even een patch gemaakt met alleen een audio-input en een outputmodule. Op deze manier is mijn ingangssignaal natuurlijk te laag en wil ik de amplifier gebruiken. Hoe plaats ik deze dan.

Gr. Will

Origineel geplaatst door willvandervliet
... Hoe plaats ik deze dan.

Output LineIn naar input Amp > versterking instellen > output Amp naar input Out module. Heb je meer versterking nodig, dan plaats je er gewoon een modulletje bij. Let wel op vervorming.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Output LineIn naar input Amp > versterking instellen > output Amp naar input Out module. Heb je meer versterking nodig, dan plaats je er gewoon een modulletje bij. Let wel op vervorming.

Wout

Wout, beweer jij hier dat je een microfoon zonder pre-amp direct op een line-input van de micromodular kunt aansluiten, en de versterking dan puur met de micromodular kunt doen????

Origineel geplaatst door olafmol
Wout, beweer jij hier dat je een microfoon zonder pre-amp direct op een line-input van de micromodular kunt aansluiten, en de versterking dan puur met de micromodular kunt doen????

Nee, maar het werkt wel een beetje :) Genoeg voor een Vocoder. Je krijgtr wel wat signaal en de ínterne'versterking gaat snel vervormen, maar ja... voor de Vocoder is het best wel goed genoeg. Niet voor soundprocessing, maar dat gaat vaak toch via 'lines'.

Wout

Back