Het geluid is mooi. (mooie galm ook, wat is dat voor een galm?). Over het algemeen vind ik de sound wel wat te klinisch. Daarmee bedoel ik dat er iets te weinig karakter in zit, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Verder vind ik het begin kwa muziek/arrangement zeer OK, maar het tweede stuk vind ik weer wat minder. Dit misschien ook omdat de twee stukken muziekaal niet echt met elkaar verbonden zijn.
Al met al een leuke track, maar ik zou het stuk denk ik in tweeen delen en de apart uitwerken.
Hmmm, mijn volumeknop omhoog, okey.... mijn ogen dicht, okey... maar ik ga me niet laten verassen...( 'k hoop mijn crematie nog even te mogen uitstellen... )
dat gaat me net niets te ver... lekker sfeertje heb je neergezet, lekker trippy!!! Sublieme track....vind niet dat het 2 tracks zijn, er wordt gewoon een verhaal verteld in muziek...zo zie ik dat...een plotselinge wending is meer het juiste woord...dat was dan ook erg verrassend... top productie!!!
Goed gedaan!. Luisterde alleen met de ogen open. Maar wel zeer goed gefocust
Het begin duurde voor mijn weten iets te lang. Als de toon getransponeerd wordt dan zal de melodie ook wel 2 keer klinken inplaats van meer. Ligt aan de kwestie van het sfeertje. Het mag wel wat meer warmte hebben maar de dynamiek is wel goed.
Voor de rest is de geluidskwaliteit goed. Plaatsing is ook goed. Alle instrumenten komen lekker vrij in de mix. Goed gedaan!
Ik vind de overgang niet eens zo groot eigenlijk, maar ik ben dan ook van mening dat 'ambient'-stukken altijd in de context van iets anders moeten staan om interessant te zijn (anders is het achtergrondmuziek voor mij). Wel een mooie track; sfeervolle eerste helft, lekker lopende tweede helft. Die doet me trouwens ontzettend denken aan een Red Lights van Vangelis (van The city): vergelijkbare sfeer, percussie, bas, ook stemmen eroverheen (zie bijlage; er zijn ook verschillen hoor ). Er mist alleen wat energie in de tweede helft; de percussie valt een beetje dood, op een bepaalde manier. En ik vind de sax en piano ook wel érg droog. Iets meer laten knallen/scheuren misschien?
Toppertje, moest ff denken aan het nummer free four van Pink Floyd op Obscured by Clouds, en had wat Enigma gevoelens, vond idd de intro iets te lang en ook wel tikje cliche...maar is zeker wel wat van te brouwen
@chosenminder: ja het intro is vrij lang, transponeren is misschien wel een idee om het boeiender te maken.
@cheimoon: ben het met je eens dat het nog niet lekker genoeg knalt, ik denk dat dat wel goed komt
met een fatosenlijke eindmix. Er zit nu nog geen compressie o.i.d. op. Ik zal zo je Vangelis-stukje eens luisteren.
@dnomyar: da's een leuk label, maar ik weet niet of mijn muziek daar werelds genoeg voor is
Ik heb m'n ogen open moeten houden, anders krijg ik mot met de collega's op het werk die denken dat ik weer in slaap ben gevallen .
Desalniettemin ... ik vind het een zeer goeie track. Persoonlijk vind ik de intro niet te lang. Hij wordt netjes opgebouwd en dat neemt tijd. Heel warme geluiden, trouwens Melodie doet erg exotisch aan, precies of het uit Babylon komt of zo. Mooi detail zijn de bliepjes die heel bescheiden op de achtergrond zitten.
Dan heb je de wending ... knappe percussie ... is het een gesampelde loop of heb je het ritme zelf ingespeeld. De bas samen met de percussielijn zorgen voor een heel aparte sfeer. Mooi open gemixed. Ook de vocals zijn echte sfeerbrengers en worden gelukkig niet overdreven aangewendt.
Het enige minpunt (trouwens ook al hiervoor gesteld) vind ik de sax (ik hou eigenlijk niet zo van sax, dus is het eerder smaakgebonden). Maar ik zou deze lijn eerder spelen met één of andere afrikaanse fluitsample, of zo'n sample van een overblazen dwarsfluit .... dan zou je nog veeleer een echt 'wereldmuziek'-sfeer krijgen.
Maar dat terzijde: ik vind hem erg goed en deftig uitgebalanceerd ... een topper :
Persoonlijk heb ik nogal last met de term 'wereldmuziek'. Want om de een of andere reden wordt wereldmuziek altijd geassocieerd met 'exotische' landen/klanken, terwijl de Benelux toch ook op de wereld ligt? Doordat men een chromatische toonladder gebruikt krijgt men snel dat 'arabische' tintje. Neem wat shakers, congas enz en je krijgt iets 'Latin-achtig', speel alleen de zwarte toetsen en je komt aan iets 'Chinees-achtig'. En omdat het dan niet 'als iets van ons' klinkt, wordt het meteen 'wereldmuziek'.
Nu, deze muggezifterij terzijde gelaten...
Een knap stukje muziek! De intro is niet te lang, want ik beschouw 'm ook niet als intro. Het is het eerste deel van je song. En die is mooi opgebouwd.
Het tweede deel is verRassend (qua wending) maar kan gaandeweg idd nog wat meer punch verdragen. Die sax mag er van mij best bij, wat je ermee doet is goed. Het lijkt er op dat je een tenorsax gebruikt, maar misschien was het wel een andere sax-sample en dan speelt ie niet op z'n juiste toonhoogte. Hij is iig niet 'stomend' (kan niet direct een beter woord vinden) te noemen.
Alles bij mekaar een mooie song.
Origineel geplaatst door Danny Het enige minpunt (trouwens ook al hiervoor gesteld) vind ik de sax (ik hou eigenlijk niet zo van sax, dus is het eerder smaakgebonden). Maar ik zou deze lijn eerder spelen met één of andere afrikaanse fluitsample, of zo'n sample van een overblazen dwarsfluit .... dan zou je nog veeleer een echt 'wereldmuziek'-sfeer krijgen.
Hee Danny, bedankt voor je uitgebreide feedback! Ja de sax-sample geeft een jazzy sfeer eraan, maar in de context van het album (wat ooit gaat komen) is dat misschien niet zo verkeerd.... daar komt nl. meer jazz op te staan.
Origineel geplaatst door hermax Een knap stukje muziek! De intro is niet te lang, want ik beschouw 'm ook niet als intro. Het is het eerste deel van je song. En die is mooi opgebouwd.
Hermax, ook jij bedankt voor de complimenten! En je hebt gelijk, het is ook gewoon het 1e deel van het nummer en niet een intro.
Origineel geplaatst door hermax Het tweede deel is verRassend (qua wending) maar kan gaandeweg idd nog wat meer punch verdragen. Die sax mag er van mij best bij, wat je ermee doet is goed. Het lijkt er op dat je een tenorsax gebruikt, maar misschien was het wel een andere sax-sample en dan speelt ie niet op z'n juiste toonhoogte. Hij is iig niet 'stomend' (kan niet direct een beter woord vinden) te noemen.
Je hebt goede oren Hermax Het zijn een hoop samples van een sopraan-sax die ik naar beneden heb gepitched en zo heb geknipt, geplakt en geknutseld dat het uiteindelijk een logisch geheel werd. De sound is echter nu nog niet helemaal top, ik zal daar nog even een nadere blik op werpen............
De algehele sound is prima, alhoewel soms toch nog net even te clean (piano en sax met name). Ik mis eigenlijk wel een beetje een duidelijke bassline. Kwa mix zou er zowiezo iets meer bass in mogen, maar ik denk dat een duidelijkere bassline meer effect heeft. Gewoon zo'n ordinaire fingered bass die een lekkere actieve bassline speelt, kun je een echte bassist inschakelen?
Kwa opbouw vind ik het nummer behoorlijk sterk, alhoewel je denk ik nog veel meer eruit kunt halen. Het intro is gaaf gedaan, alleen zou ik gezien de lengte ervan proberen de opbouw nog wat interessanter te maken (licht alvast een tipje van de sluier op door hoog een paar zachte piano riffjes te spelen; misschien kun je die uiteindelijk zelfs omvormen naar een thema voor later in het nummer?).
De overgang naar de beats zou nog meer climax mogen hebben, er nog meer in laten knallen.
Piano: wat meer variatie zou niet misstaan, misschien zelfs een beetje laten uitmonden in een niet al te zware solo die wordt overgenomen door de sax. Of lekker een thema laten spelen?
Uittro: mag van mij wel anders, het nummer lijkt vanaf 5:30 een beetje dood te bloeden, maar toch ook niet verkeerd zoals het nu is!
Mooi hoor! vooral het eerste gedeelte spreekt me erg aan. Verder is het normaal gesproken totaal mijn muziek niet, maar het zit goed in elkaar. Zowel muziekaal als qua geluid.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.