[Sunrise In Venice] commentaar?

Alan

Fatty Fat
Hoihoi,

Hier een nieuwe track die ik het uploaden wel waard vond.
Ik had er eerst ook een vocal in willen zetten,
maar bij nader inzien vind ik hem enkel instrumentaal al boeiend genoeg.

Ingredienten: al mijn equip en wat inspiratie.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :engel:

Thanx

http://www.dimensional.nl/data/music/SunriseInVenice.mp3

het is helemaal mijn ding niet, maar wel mooi geluid. In het begin dacht ik nog even, nou dit zou wel eens open funky track kunnen worden, maar daarna dus die strings.. ik hou er gewoon niet van... wel sfeervol

Awel, ik vindt die strings dan weer wel heel knap.
Het hele ding is trouwens leuk om te beluisteren, het klinkt dan wel als een 'dans-nummer', maar toch kan het een 'stilzitter' als mij ook bekoren. Komt wellicht door de mooie klanken en het melodieuze dat er in zit.
Leuk!

Nou, het kan mij wel bekoren als ik eerlijk ben.
Alleen de Bassdrum en basslijn vallen wat weg op de achtergrond. Met wat compressie krijgen ze wat meer punch en trek je ze wat naar voren. Verder vind ik het wel een lekker nummer. Hij staat nu in mijn "relaxplaylist".

Fuse, ja die strings... Ik heb vanalles anders geprobeerd, maar de melodie kwam er gewoon niet zo mooi uit als met heldere strings. Het hele lied draait om die melodielijn, vandaar. Toch bedankt voor t luisteren.

hermax, ja t is bedoeld als dans-nummer, maar je wordt er niet opgefokt van, dus lekker op de achtergrond luisteren kan ook wel.

frandaman, De bassdrum is al heftig compressed, alleen de baslijn komt rechtstreeks uit een synth. K heb de track om 23.00 uur afgemixt, en in verband met de buren kon ik m niet echt 'testen'. Bedankt voor je feedback.

Ik vind hem lekker klinken:)

Ik vind em lekker klinken hoor dude!
Ik zou alleen je melodietje (in het tweede gedeelte) eindigend op een eerst D dan weer E willen horen. ;-)
Maargoed misschien is dat wel een kwestie van smaak.

greetz

Marty

Dj discodeluxe: wat vind je irri aan het geluid in de bridge? Misschien moet het dan even helemaal stil zijn of zoiets? Intro met alleen beats en bassen zou ook kunnen maar dan moet het een stuk korter anders gaat het vervelen. Persoonlijk vind ik het dan erg saai misschien, nu kun je al een heel klein beetje van de sfeer van de song proeven.

Moon: ik ook!

Marty: welk melodietje bedoel je exact? T is allemaal midi, dus als t er beter op wordt kan ik dat zeker proberen.

Nog meer??

Origineel geplaatst door Alan
Dj discodeluxe: wat vind je irri aan het geluid in de bridge? Misschien moet het dan even helemaal stil zijn of zoiets? Intro met alleen beats en bassen zou ook kunnen maar dan moet het een stuk korter anders gaat het vervelen. Persoonlijk vind ik het dan erg saai misschien, nu kun je al een heel klein beetje van de sfeer van de song proeven.

Moon: ik ook!

Marty: welk melodietje bedoel je exact? T is allemaal midi, dus als t er beter op wordt kan ik dat zeker proberen.

Nog meer??

er zit een beetje japans klinkent syntgeluid in dat bedoel ik.
al je die er uit haalt of het filter ervan dicht draait dan klinkt het beter.

maar ja dat is mijn smaak

ik loop niet zo hard van stapel van trance , maar dit is wel goed.

en ik denk op de crash en basdrum bij de breaks ook meer een lange reverb ......
dan slaat die meer in. baffffff

Dit komt me zo bekend voor.
Is dit niet gewoon gejat of zo?

@Fuse: Ik denk dat je m n aantal weken geleden ook hier hebt gehoord, maar dat was een preview.
Alleen de melodie is hetzelfde gebleven, de rest van de track is nieuw. Toen vond je het iets duits of tiesto olympisch hebben... Wat vind je er nu van?

Hee dude,

ik bedoel dat stukje dat begint bij na 1:30. en het meldodietje loopt tot 1:55 ongeveer.
En dan bedoel ik dat jij bij de laatste noten jij gaat E D F#.
Mij lijkt E D E mooier,

Maargoed het blijft nog steeds een kwestie van smaak!

Maar echt wel een lekker rush dit nummer.

maar is het nu duidelijk waar ik het bedoel en welk melodietje?

greetz,. Marty

Alan, ik vond je memories beter (die is dom weg vet)....

Klopt wel allemaal wel hoor maar deze zou ik niet kopen en niet draaien..
Memories zou ik wel kopen en draaien....

deze vind ik ook al wat, ouderwets ofzo/ al gehoord/13 in een dozijn....

Gewoon een opvuller zeg maar.

Maar dat je het kan blijkt maar weer, alleen je kan beter!

He Alex Omega: Ja memories is weer heel anders natuurlijk. Deze is inderdaad wat klassieker, alhoewel ik de melodie toch wel heel mooi vind.. Ik denk dat de vocals ook veel verschil brengen bij zo een track. Geheel muziekaal een boeiende track maken vind ik toch een stuk ingewikkelder. Met memories ben ik ook nog aan het prutsen om m toch wat strakker te krijgen (minder brij, duidelijkere vocals). Maar je mening is duidelijk! Dankje!

Back