geluiden Akai AX73

lindros

Strangled
Heeft er iemand de fabrieksgeluiden, of andere leuke sound, voor de Akai AX73 voor me?

Ja die site ken ik al, helaas is maar één van die drie banken die er daar staan te downloaden. En die heb ik dus. Die klinkt wel lekker. Ik zie in de handleiding dat de fabrieksgeluiden wat meer piano's had die zoek ik dus. Ik ben niet zo goed in het maken van geluiden. Een beetje aanpassen lukt me wel. Dat klavercimbeltje, nr 42, wil ik ook aanpassen. Moet wat lichter en meer aanslapgevoelig klinken. Maar dat wil me niet zo lukken.

Akoestische pianogeluiden zijn erg lastig tot niet te doen op de Ax73 naar mijn ervaring, electrische piano's gaat al een stuk beter. Probeer daarvoor bijvoorbeeld eens deze patch: http://ax73.tripod.com/patches/88.html.
Verder is het een kwestie van oefenen en goed in de gaten krijgen wat alle parameters inhouden.

Ja die patch 88 is geweldig, dat soort geluiden zoek ik maar dan iets lichter van klank. Ik weet niet of je het nummer "strange Little Girl' van de Stranglers kent. Daar gebruik ik dit geluid voor, echt super. En ook precies zoals het orgineel. Ik heb de AX73 eigenlijk alleen maar gekocht om als midi keyboard te gaan gebruiken, hij ziet er zo cool uit. Maar toen ik z'n geluiden hoorde ben ik hem steeds meer gaan gebruiken. In een rockband waar ik in speel heeft hij zelfs mijn Yamaha AN1x vervangen omdat die AX73 veel voller en echter klinkt. Van die patches op die site zijn 01, 04, 16, 46, 59 echt mijn favorieten. Patch 42 moet ik veranderen, daar ben ik al een tijdje mee bezig. Ook zou ik een lekker distortion orgel geluid willen hebben, maar dat valt ook nog niet mee.

Back