Motu?

ikke

Ouwe rot
ola, synthforumers :)

Ik heb binnekort een mac dual G4 en zou Digital Performer gaan draaien. Nu zoek ik de geknipte soundcard voor mac met digital performer.
Omdat DP van MOTU is, dacht ik meteen aan een MOTU maar weet hier zeer weinig over. kHeb er nog nooit mee gewerkt en ken niemand met zon MOTU kaartje. Zijn de converters van een goede kwaliteit? Hoe zit het met de latency (over het algemeen) op die MOTU´s? (in werkelijkheid, dus niet wat de specs me meegeven) Is er veel verschil in audio kwaliteit en latency tusen de mk1, mk2 en mk3?

Als er andere, betere alternatieven zijn ...? ... Ik ben 1 en al oor :)

De combinatie Motu / Mac is zeer OK. Zeker als je met DP gaat werken lijkt me. Ik heb jaren met een 828 MK1 op OS 9.2 gewerkt en ik moet zeggen dat het zeer stabiel was (en is ).
De geluidskwaliteit is wel ok, niet de top maar zeker een dikke ruim voldoende, zeg maar net iets onder de RME ADI 8 pro.. als dat je iets zegt.
Ik doe mijn 828 binnenkort mischien weg dus als je interesse hebt....Ze zijn hoe dan ook goedkoop tweedehands te vinden.
Het enige nadeel van mijne vond ik dat de interne voeding (transformator) erg stoorde (brom) als hij in de buurt van andere apparatuur stond. Ik had hem dan ook niet in een rek hangen maar ergens uit de buurt. Op die manier was het geen probleem dus...

Back