audio/wav...samples

kees52

Ingeburgerd
Wanneer ik gebruik zou willen ,maken van samples die ik in elke sampler wil kunnen gebruiken...
( halion, s 5000, roland EX24 etc..) dan kan ik toch alleen maar voor samples gaan met het bastandstype WAV en Audio ?
En de FX; ( bloops,sweeps,explossions etc...) zijn deze soort fx'sen gelijk voor het produceren van RnB/Urban dance/trance ? Of grbuiken ze bijv; voor RnB/ Urban hele andere type FX'sen als opvulling in een track?
Laat ik het zo zeggen kan ik, als ik een FX sample cd koop deze voor zowel en .....en ( stijlen muziek) gebruiken ?
gekke vraag misschien, maar is dit gebruikelijk?

om uw aangekocht sample cd in het desgewenste formaat te krijgen die uw sampler ondersteund zijn er software tools voor cdextract vb dus vraag 1 is al opgelost.

wat samples in het algemeen betreft wees creatief haal het door effecten, verknip verdraai
het is niet omdat je een sample cd koopt dat je letterlijk het sampelke moet gebruiken
wees creatief

muziek brouwen is een creatief procces.

alles die geluid voortbrengt kan in gelijk welke muziekstijl gebruikt worden

ja vind het ook een beetje een gekke vraag. wat je lekker vind klinken, gewoon doen..

Maar weet iemeand van jullie of nog een hele goede FX samples cd voor RnB / Urban ala 2004/2005?
iets specifieks? ( en aub niet zeggen van die kun je toch zelf maken...)

Maar het klopt toch dat audio en WAV eigelijk overal afgespeeld/ bewerkt kunnen worden ? ( zelfs cd-spelers)

Ik heb gezocht bij best service naar FX geluiden. maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek.
Ik zou graag een cd willen met FX geluiden, alleen FX geluiden met; bloops,sweeps,explosions, blongs,scratces,reverses enz
Geen; machine,water,traffic,animals etc.
Bestandtype liefst; Wav ( en/of audio)
Liever 120 euro dan 30/40 euro. Gewoon een goede cd zowel voor dance/trance als rNb/ Urban/pop.
of specifiek voor een stijl wanneer jullie dit zouden weten. Met veel geluiden fx, maar wel overzichtelijjk in een soort van
volgorde/overzicht.

graag jullie reacties.

Back