studio in 2 flighcases... wat vraagjes!!

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Ik ben begonnen 2 flightcases in te richten als studio'tje.

Een aantal vragen... zie foto:

koffer.jpg

1. Ik wil het mengpaneel nog wat laten zakken, en dan de kabels permanent erin laten steken en die onder het schuim door naar de gear leiden rechts, zodat ik niet elke keer alles opnieuw moet inprikken. Ik vraag me af of dit wel handig is dan; omdat de knoppen dan wel lager zullen zakken?! Iemand ervaring hiermee?

2. die adapter links naast de kist zou ik het liefst ook onderin het schuim verwerken. Het is die van het mengpaneel.... of zou dat te warm worden...?! Misschien als het uitkomt qua plek kan ik daar waar de Evolver nu staat (die komt in de andere kist) alle stroom inwerken, maar dat zou dan het mooist zijn als ik dan onder de bovenste laag schuim doe... of is dat helemaaaaal geen goed idee ivm warmte?

Je kan bij een electronicazaak van die miniventilatortjes kunnen halen en die de warme lucht laten afvoeren naar buiten. Ik denk dat zonder koeling wat te warm zal worden.

ben eens benieuwd,

wat voor spulletjes moeten er uiteindelijk in die twee cases komen?
kzie een yammie mengpaneel, korg ER mkII, een mfb (lite?) synth...?

Origineel geplaatst door cloudman
ben eens benieuwd,

wat voor spulletjes moeten er uiteindelijk in die twee cases komen?
kzie een yammie mengpaneel, korg ER mkII, een mfb (lite?) synth...?

Dat laatste is een Evolver van Dave Smith Instruments. Heb ik ook overwogen.

Waar heb je dat schuim vandaan als ik vragen mag? Ik heb het zelf namelijk ook nodig in een flightcase. Ik heb al op enkele bouwmarkten gekeken, maar het enige wat ik daar vond was van dat geluidsisolatie-schuim, en dat is niet echt bedoeld voor in flightcases.

hier in Breda zit de : (jawel) Schuimrubber Koning! (op de haagdijk)

echt een heel tof zaakje, geen inrichting, zelfs geen behang aan de muur, maar wel heeeeel veel schuim...

ze snijden het op maat voor je en ze hebben allerlei soorten (dichtheid/dikte), en ze zijn ook erg cheap,
wat ook niet onbelangrijk is natuurlijk!

Het zat bij de flightcases, omdat het universele zijn, zonder voorgemaakte uitsnijdingen.
Het is licht 'voorgesneden' in blokjes van 1*1*1 cm. Alleen de hoekjes zitten nog goed vast. Dus je snijdt er redelijk makkelijk recht doorheen. En onderin ligt een mat van harder schokwerend materiaal. Wat ik gedaan heb is de hele vorm uitsnijden tot onder, en dan het stuk wat ik eruit haalde nog 's op maat gesneden voor de hoogte waarop ik het app. wilde hebben. Heb inmiddels het mengpaneel compleet naar onder laten zakken. En de voeding verwerkt, maar met open bovenkant. Hitte valt reuze mee.
Deze kisten zijn van "Thon", via Thomann besteld.

Wat erin moet; Mengpaneel, holy grail reverb, DS Evolver, MFB synth, MFB kult en ER-1. En m'n zelfbouw compressor ligt erin, maar die ruist/bromt zo ontzettend dat ik die niet gebruiken ga denk ik voordat ik ook iets van een noise gate heb. Of ik moet de ruis genoeg kunnen verdoezelen met een hoog geluidje over reverb; daar houd ik sowieso wel van. Dan wordt die ruis weer ineens een dieptemaker in de mix... en zeker die compressie.
Maar voorlopig moet ik de hand op de knip houden qua gear. En dat is moeilijk als je WEL gewend bent aan betere eindmix tools.... betere EQ, noise gates, compressors... multi fx heb ik ook niet meer... ik heb zelfs niks om mee op te nemen... ja de standaard ingang van m'n eMac ja....

Maargoed. Genoeg gezeurd, ik kan weer wat tweaken!! En die ER-1 is leuk speelgoed zeg.

Back