opgenomen files in fruityloops openen?

plastic_zak

Stamgast
Ik heb wat basslijntjes opgenomen op mijn computer en deze wilde ik met fruityloops openen om er met fruityloops effecten erop te gooien en die later weer op kunnen slaan en ze dan te openen met acid.

Maar kan dat en zo ja hoe?

alvast bedankt voor de hulp. (sorry als ik deze vraag het in het verkeerde forum heb gezet.)

ik heb goldwave gebruikt om mee op te nemen misschien dat jullie hier nog wat aan hebben?

in fruityloops doe : -CHANNELS - ADD ONE - SAMPLER, in de kader die verschijt open je een Wavefile die je opgenomen hebt. rechts-boven in deze kader kies je naar welke effectbus van de mixer die sample moet gaan. er zijn 64 bussen in de nieuwere versies van FL.
Open de MIXER en selecteer de bus die overeenkomt met de bus die je aan de sample toegewezen hebt, en kies je effecten.

Dan :FILE - EXPORT - WAVEFILE
naampje geven , BIT-Depth instellen en klik START

Klaar is die hap....

aah bedankt :) ik ga het vanmiddag maar proberen.

humm, ik heb gedaan wat je zei maar nu is het bestand leeg, naja het is nu nog een seconde lang (*terwijl het origineel 17 sec. duurt.) en komt er geen geluid uit.

:confused:

Dit is toch bijna de meest simpele optie binnen FL volgens mij. Handleiding al gechecked? Dit is echt zo simpel namelijk ...

Ik denk dat ik weet waar het probleem ligt...
Als je je bestand wilt exporteren vanuit FruityLoops, en je wil dat die langer is dan de lengte van 1 pattern, dan moet je de pianoroll voor je sample opendoen en een lange lijn tekenen , zolang de sample moet spelen. Anders gaat hij slechts 1 maat Exporteren.

-Je kan ook in SONGMODE je pattern tekenen en dan de SONGMODE exporteren.....

ok, ik zal het proberen. (stom dat ik daar niet aan heb gedacht :stupid

Back