Hej

Krijger

Nieuwkomer
Hej,

Krijger, 22 jaar, uit Wervik (Zuid-WVl)

Speel reeds een 8-tal jaar muziek... Momenteel nog eigenaar van een doodsimpele yamaha psr530, maar ben op zoek naar een Korg-modelleke die het meeste past bij de muziek die ik (samen met mijn groep) maak...

Daarom de volgende vraag: zitten hier mensen die thuis zijn op het gebied van synth-gebruik in metal-muziek? Meer bepaald, atmosferische death/black metal? Want graag had ik vernomen welk workstation zich het beste leent tot dit genre... qua klanken vooral (zowel standaard, als klanken die zelf gecreërd kunnen worden met de synth).

Wat vooral opvalt in het genre is dat er dikwijls gebruik wordt gemaakt van een Triton LE of een Karma...

Ik ben een leek op gebied van alle termen die ook maar iets met een synth/workstation te maken hebben, dus als jullie mij willen helpen, gelieve zo'n termen te vermijden of er uitleg bij te plaatsen... :)

Gelieve ook rekening te houden met mijn budget bij eventuele voorstellen, want verder dan een 1000tal eurootjes kan ik niet gaan (voorstellen van synth's die in occasie tevens in deze prijsklasse vallen zijn natuurlijk ook altijd welkom ;) )

Groeten, en alvast bedankt aan zij die mij willen helpen...

ps: en moest er iemand geïnteresseerd zijn in de muziek die wij maken: www.thurisaz.be, let wel de kwaliteit van de mp3's op de site is natuurlijk heel wat lager dan op de cd... ;)

Laatst gewijzigd:
Tsja in gothic metal worden volgens mij haast alleen maar keyboards gebruikt met een paar mooie strings piano's en dat soort spul erin. (zelf ben ik ook een leek en ben ik net begonnen met produceren en sparen voor een echte synth.)

WELLLLLLKOM! :okdan:

Welkom!

Een veel gebruikte synth in het Metal-genre is tochwel de KORG Triton. Daar kan je vast wel info over vinden.

Back