multitrack hd recorder (met cd brander)

Status
Please reply by conversation.
ik zit een beetje met een dilemma.
heb nu een dp01 van tascam, , die gewoon zo simpel als wat is, maar ook maar 2 inputs heeft.
ik heb een oude pa versterker van pearl met springreverb en een time machine eraan gehangen en daar stop ik 4 outputs van de drumtraks in en 2 synths. dat komt er heerlijk uit, maar over 1 output (naar de tascam). dat betekent 1 spoor per keer opnemen, dus alle drums in een keer. gisteren ook weer een maq16 gekocht dus een sequence die ook meedraait gaat op hetzelfde spoor. dat is dus niks, vandaar een hd recorder met 8 in, maar dan bypass ik wel de pearl (met zijn reverb en heerlijke eq) en de time machine. dat is ook weer jammer.
ik ga er eens even voor in bad liggen vanavond, even over nadenken.

alleen een ipod erbij.

vnaavond weer liggen weken. grote bezwaar van de alles-in-1 digitale dingen zijn de wat lastiger bereikbaarheid van de effecten (en vaak geen aux send en return) en eq, nu heb ik gedacht aan een mixer met direct outs bv een spirit: kanalen genoeg, eq en aux sends onder de knop en 8 direct outs om naar een sporenrecorder te gaan.
ik zou liever 1 apparaat hebben en ook graag 16 sporen, maar misschien moet ik deze kant op.

de korg d1600 en yamaha aw16g heb ik allebei gehad. geen eq of aux sends onder de knop en lastig te editten/in te zetten effecten.
ik ga die akai nog eens goed uitchecken.

dat lawaai van de akai, daar heb ik meer over gelezen, ik heb nog ergens een link geplaatst van iemand die er een compleet badkamermeubel onder heeft gemonteerd, ipv de originele bodem, met daarin de hd en fan.

ik zit nog erg te dubben, ik kan een dps16 kopen (400) maar wel echt gebruikt, een aw16g, iets duurder, maar als nieuw, of toch een aw4416 (nog iets iets duurder, maar wel een apparaat uit een heel andere klasse.)

dan komt ook nog de geografie om de hoek kijken, welke kant gaan we op.....
moeilijk moeilijk. ik neig tot voorzichtig naar de yamaha...

Lastige keus Leo! Wat bedoel je met "echt gebruikt"? Is hij afgeragd of heeft hij mankementen?

Afgelopen vrijdag en gisteren ook toevallig weer redelijk intensief gewerkt met de DPS en ik blijf erbij dat het een fijne machine is, gewoon een goed stuk gereedschap zonder al te veel thrills. De laatste tijd edit ik eigenlijk zo'n beetje elk nummer er op en voor mij is het echt net een soort geavanceerde taperecorder; het knippen en plakken is niet wezenlijk anders vind ik. Behalve dan, dat je die undo-functie hebt (hoe deed ik dat vroeger toch?).

Maar nogmaals, ik ken de andere machines niet dus kan ook niet zeggen dat deze beter is. En het lawaai, daar zal je denk ik gewoon je eigen oordeel over moeten vellen. Wie weet vind je het heel erg meevallen :)

Ik zit er wel over te denken om deze bak weer eens open te maken om te zien of ik wat aan het geluid kan doen. Ik denk zelf dat het meer de ventilator is dan de HD; misschien resoneert er wat in de kast of zo.......wie weet is het een beetje te verhelpen!

http://beale.best.vwh.net/measure/DPS/DPS16-mod.html

de oplossing hè. hoef je niet moeilijk te doen, gewoon een badkamermeubeltje kopen (ach, waarom niet meteen een hangkast) en opgelost is het probleem. als je een bovenwoning hebt, kan je ook proberen iets af te spreken met de benedenburen.

ik ga toch maar voor de yamaha denk ik. ik negeer gewoon al die flauwekul die erop zit (sample pads en zo) en probeer m zo te doogronden, dat ik alle belangrijke functies vlot kan gebruiken. ik herinner me dat geluid eq effecten en dergelijke prima waren. lawaai van de akaai wordt toch wel vaak genoemd. aansluitingen op de bovenkant vind ik ook niet zo fijn (scherm is wel weer top). goed gebruikt hoeft niet erg te zijn, maar afgesleten tekst van knoppen betekent veel/intensief gebruikt en de yamaha schijnt eigenlijk ongebruikt en nieuw te zijn.
het is zo'n 60 (x2) km minder ver rijden en ik combineer het met een andere boodschap.

bedankt!

Okee, succes met je keuze! En bedankt voor de tip nog.....maar zo'n meubel eronder schroeven, dat gaat me toch wat ver :D

Status
Please reply by conversation.
Back