Acidlab bassline

ik heb zelf na ze beiden gehad te hebben, nu alleen de x0xb0x nog over.

de x0xb0x klinkt gewoon veel meer als de tb-303, zowat gelijk.
maar: soms mis ik het frisse van de acidlab, die machientjes klinken eigenlijk veel 'zuurder' dan de x0xd00s. hmmm... moeilijk...

er komt hier vast nog wel weer een acidlab bij !

Bombass_2.jpg

Deze lijkt mij veel leuker.
2 vco's met sync, ringmodulatie, suboctave vco, vclfo, 3 envelopes.
Iemand enig idee wat dit moet kosten?

mja kweetni. Heb altijd verstaan dat de bombass een add-on is, soort van filterbak/ LFO bak. Zit dacht ik geen toon generator in en geen sequencer.

hmm dus wel osc maar geen sequencer.

wel , als hij niet te duur is dan valt da wel goe mee

kvind De Bassline 2 echt wel tof. Wou eerst een x0x of tweede 303 maar ben het wachten zat. 6 maanden wachtlijsten, zelf bouw, woekerprijzen op ebay ??? nah liever ni :)

tenig spijtige aan de acidlab is dat hij niet echt 'tsjirpt' als een TB. De tb kan echt wel zoals de vogels gaan tsjirpen terwijl die bassline eerder een 'twieter' is. :p

Maar die bass is echt wel mooi. vol en diep.

Effe gemaild:
Het schema van de Bombass is ook afgeleid van de TB-303, maar de Bombass heeft 2 vco's een extra pitch envelope een suboscillator en een vclfo en gebruikt niet exact dezelfde componenten als de 303. Het staat niet in het blokschema maar de accent werkt op de vca, vcf en decay van de envelopes, net zoals bij de echte 303. De vcf gaat ook in zelfoscillatie, wat de echte 303 net niet doet.
Prijs is 560 euro + 17 euro verzendkosten.
Manual + blokschema
Dit lijkt mij een hele leuke acid bak, veel interessanter dan de standaard 1 op 1 kloon. Geen sequenser, maar ik heb een P3 en meerdere analoge hardware sequensers dus dat maakt mij niets uit. Het zou zomaar kunnen dat ik hem ga kopen, een goede aanvulling voor m'n 2 303's.

wat ik me afvraag is het mogelijk de acidlab bassline 2 aan te sturen via een externe sequencer, of ben je verplicht de deuntjes op het bakje zelf te programeren?

wat ik me afvraag is het mogelijk de acidlab bassline 2 aan te sturen via een externe sequencer, of ben je verplicht de deuntjes op het bakje zelf te programeren?

kvermoed van niet eigenlijk, bij de eerste was het niet.

Daarvoor dient die Bombass net.

Had met Klaus ligge mailen en hij schreef dat hij nu misschien eens een analoge sequencer zou maken als volgende product. Zo dan leuke zijn voor die bombass.

Ik zou hem direkt kopen als er een sequencer op zit, heb echt ni graag bakken zonder sequencer. :mexico:

:( Ik mis juist MIDI op de Bombass....
Tuuuurlijk wel op te lossen met tussenstukkies, maar toch

:( Ik mis juist MIDI op de Bombass....
Tuuuurlijk wel op te lossen met tussenstukkies, maar toch

als ik het goed heb is er ook een versie met midi...
even zoeken op het forum

Kijk even bij post nr 368 van dit onderwerp.:okdan:

Kijk even bij post nr 368 van dit onderwerp.:okdan:

kijk zelf
neen kzie t idd bv een xox box en zoon bombass hebbie toch een aardig lekker freak acid setje

en hoeft geen 2x 1200 te kosten
helaas zit ik hiernog steeds te kloooooien emt 202+303 en meer maarja
eerst maars weers ,....de 202 leren te proggen

jur uheeft pb

Back