Acidlab bassline

Jop

Lid
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Acidlab bassline (http://www.acidlab.de/) van Klaus?
Mij lijkt het wel een leuke kloon voor een nette prijs (380 euro).

Heeft iemand er al een thuis staan?
De MP3's op de website vind ik niet echt geweldig, maar nieuwe komen spoedig (volgens Klaus).

groeten,
Jop

En di's dus niet alleen een PCB, of een bouwpakket, maar een kant & klaar product voor 380.

Mhhm. Ik heb eigenlijk altijd al een 303-kloon willen hebben, en omdat deze ook de sequencer erbij heeft... Goedkoper dan de Revolution, minder gedoe met shipping, gaver uiterlijk (de Revolution had gewoon de brushed alu sidepanels moeten houden).

ik kan nergens informatie vinden over hoe je er een kan bestellen, meer info over het ding zelf etc...

van die site word je ook niet veel wijzer

hee, maar hij ziet er wel heel erg vet uit !

Mailen, zeggen dat je er een wilt, dan geld overmaken met je creditcard/PayPal.

Origineel geplaatst door Yoozer
...en omdat deze ook de sequencer erbij heeft...

Hoe zit dat dan met de sequencer, krijg je dat als los apparaat erbij? kan namelijk niet echt verzinnen hoe je kan sequencen op de bassline zelf

wat vind je er dan zo ruk aan ? ik vind het wel meevallen !
de x0xb0x zou ook precies zoals het origineel klinken maar dat doet ie dus echt niet...

Origineel geplaatst door Vlex
Hoe zit dat dan met de sequencer, krijg je dat als los apparaat erbij?
Die zit er in. Waar denk je dat de WRITE/NEXT knop voor is ;)?

Je start op stap nr. 1 als je in WRITE mode zit. Je draait het pitch-wiel naar de juiste noot. Je drukt op WRITE/NEXT en drukt op de knoppen voor SLIDE, ACCENT en NOTE (anders is 't gewoon een rust) om dat in te stellen. Klaar? Weer WRITE/NEXT, volgende stap. In de tussentijd geven de lampjes aan of er uberhaupt een NOTE staat of niet, of er een ACCENT op is gezet, en of 'ie op SLIDE staat. Het toetsenbord van de 303 is vervangen door die draaiknop.

kan namelijk niet echt verzinnen hoe je kan sequencen op de bassline zelf
Hij heeft een handleiding online staan, hoor :). Overigens was het sequencen op de 303 zelf ook niet altijd makkelijk, dus een hoop mensen deden het batterijen-eruit-erin truukje - en dan was 't ding gevuld met random patterns.

Als 'ie zo zou kunnen klinken als in de bijlage ben ik in ieder geval verkocht (en als iemand weet van welke track dit is - ik ben er al een tijd naar op zoek!)

Attachments

• 30303.mp3
    366,2 KB · Bekeken: 101
Kun je meerdere patterns bewaren zodat je live lekker kunt switchen?
Ik ben bang van niet als ik naar het frontje kijk....

Zit echt te twijfelen of ik voor een echte zal gaan of voor deze (of beide :D als ik geld had...).

Lijkt me wel, gezien die Pattern knop onder de Tuning. 12 in groep A, 12 in B. Je kunt 1 hele 'line' volschrijven (32 stappen). Met 24 patterns lijkt me dat dan wel aardig genoeg :).

(zie ik nou dingen die andere mensen missen, of leest er hier niemand Duits...?)

Origineel geplaatst door Jop

Zit echt te twijfelen of ik voor een echte zal gaan of voor deze (of beide :D als ik geld had...).

Als ik jou was zou ik gewoon voor een echte gaan. Een echt 303 geluid haal je alleen uit een 303

Origineel geplaatst door Jop

hay jop

als ik uw was zou ik voor de echte gaan als een banaan
ik heb die samples op die website geluisterd. klinkt leeg en hol (kan ook de opname zijn )
hier heb je een echt stukie , het is wat zacht , vergelijk maar

veel plezier met wat je ook koopt:kimono:

Attachments

• tb303 solo.mp3
    708,1 KB · Bekeken: 112
mja als je echt HET 303 geluid wil hebben dan moet je gewoon een echte kopen. als je het niet zo nouw neemt dan ben je met een kloon ook wel goed af.
het is maar wat je lekker vind klinken !

mailtje terug:

Hello Jimi,

the acidlab-bassline is already built, and costs 380 euro.
It can be ordered here with advanced payment or via paypal.
On request I send you my account data. As soon as I receive
the money on my account, I sent the bassline to your
address.
New sound-demos are coming soon on the webpage.
There is a operating manual attached.
Would be nice to here of you.

Best regards

Klaus

Als 'ie zo zou kunnen klinken als in de bijlage ben ik in ieder geval verkocht (en als iemand weet van welke track dit is - ik ben er al een tijd naar op zoek!)

Armando - Land of confussion op Westbrook records

Ik zal eens kijken of ik die dubbel heb, dan wil ik hem wellicht wel aan je verkopen.

Back