acid/dub/minim:0227

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Een track met acid/dub/Maurizio invloeden. Gemaakt met een minimale setup, alleen de gebruikte geluidskaart komt de geluidskwaliteit niet echt ten goede....

http://pu.solidbasics.com/tracks/ph-0227.mp3

Commentaar altijd welkom natuurlijk. Ik hoop dat iedereen 'm kan downloaden, we hebben soms wat problemen met de Planet Unknown server.

Heeej lekker trakkie man..

Subtiele opbouw, lekker ritmisch.
Knap hoe je de track ingetogen kan houden en toch helemaal los te gaan .. !

Het einde is ook wel apart ... :)

Origineel geplaatst door demian
Heeej lekker trakkie man..

Subtiele opbouw, lekker ritmisch.
Knap hoe je de track ingetogen kan houden en toch helemaal los te gaan .. !

Het einde is ook wel apart ... :)
Dank je 8)
Ik heb geprobeerd de track zoveel mogelijk dynamiek te geven met tweaks. Vooral de Micromodular heb ik flink aangepakt. Als het een beetje meezit binnenkort meer van dit soort muziek van mijn kant. :)

het eerste wat ik dacht bij deze track is "schroef het BPM omhoog", maar als je
er eenmaal in zit kan hij op deze snelheid op zich ook wel........

je bent heel subtiel in je veranderingen, dat heeft wel wat, maar er mag nog wel
wat meer gebeuren van mij....... misschien wat vage fx-geluiden toevoegen met een hoop
delay ofzo....... en ook de beat kan wel wat meer punch en afwisseling gebruiken

al met al, leuke basis, maar ik zou er nog een hoop bij bedenken!

Origineel geplaatst door trigg
het eerste wat ik dacht bij deze track is "schroef het BPM omhoog", maar als je
er eenmaal in zit kan hij op deze snelheid op zich ook wel........

je bent heel subtiel in je veranderingen, dat heeft wel wat, maar er mag nog wel
wat meer gebeuren van mij....... misschien wat vage fx-geluiden toevoegen met een hoop
delay ofzo....... en ook de beat kan wel wat meer punch en afwisseling gebruiken

al met al, leuke basis, maar ik zou er nog een hoop bij bedenken!
Het is allemaal behoorlijk minimaal, daar heb je gelijk in. Dat was voor een groot gedeelte ook wel de bedoeling. Maar nu ik 'm zelf weer een paar keer gehoord is ie inderdaad wat kaal. Ik weet niet of ik dit in deze track nog ga veranderen, alleen als ik ineens een brainwave krijg of zo ;). Ik ben van plan de komende tijd meer van dit soort muziek te maken, en dan zal ik deze tips zeker mee nemen!

@yawgmoth: hier was ik al bang voor. We hebben de laatste tijd nogal es problemen met de server, waardoor niet iedereen verbinding kan krijgen. Ik zal wel ff een andere server proberen.

Origineel geplaatst door ProtoHuman

@yawgmoth: hier was ik al bang voor. We hebben de laatste tijd nogal es problemen met de server, waardoor niet iedereen verbinding kan krijgen. Ik zal wel ff een andere server proberen.

Heb nog iets van 250 mb vrij in mijn domein, dus als het nodig is kan ik hem ook hosten.

Tsja, dit soort muziek is echt iets voor mij, en ik vind deze track zeker geslaagd binnen het genre. Doet me erg denken aan werk van bijvoorbeeld Monolake en ik denk dat je dat wel als compliment mag beschouwen :) Inderdaad zouden er hier en daar wat accenten geplaatst kunnen worden om het wat minder kaal te doen lijken, maar dan wederom op een minimale manier. De ervaring leert (ik maak dit soort tracks zelf ook, met wisselend succes uiteraard) dat je met simpele geluiden op de juiste plaats het nummer helemaal afmaakt. Zelf maak ik nog wel eens de fout er een compleet lijntje van het een of het ander bij te verzinnen, en dat werkt eigenlijk bijna nooit. Of ik probeer er met alle geweld weer een wringende stringsound overheen te leggen en dat gaat vaker goed, maar dan moet je weer uitkijken dat het geen handelsmerk wordt.

Het is dus de kunst (en je moet het lef hebben) om het inderdaad zo leeg mogelijk te laten zonder dat het verveelt. Naast eenvoudige samples (en het kan lang zoeken zijn voordat je iets vindt dat heel mooi past!) is het natuurlijk een goede truuk om je leadline zo hier en daar van een staartje lang doorklinkende galm te voorzien - dat maakt het extra laidback vind ik altijd.

Om heel eerlijk te zijn zou ik het geluid dat je voor de leadline zelf gebruikt wat aanpassen (wat " organischer" maken) maar dat is muggenzifterij en een kwestie van smaak.

Verder alle lof dus :biertje:

mooie track!,
zou idd wat hooihuis zegt die leadline wat laten veranderen. Verder gebeurt er wel van alles, funkt wel...Doet me een beetje denken aan oude acid planet dingen alleen mist hier de Dirt...

zelf zou ik de track misschien toch wat samenvatten...

:koffie:

Origineel geplaatst door Hooihuis
Tsja, dit soort muziek is echt iets voor mij, en ik vind deze track zeker geslaagd binnen het genre. Doet me erg denken aan werk van bijvoorbeeld Monolake en ik denk dat je dat wel als compliment mag beschouwen :) Inderdaad zouden er hier en daar wat accenten geplaatst kunnen worden om het wat minder kaal te doen lijken, maar dan wederom op een minimale manier. De ervaring leert (ik maak dit soort tracks zelf ook, met wisselend succes uiteraard) dat je met simpele geluiden op de juiste plaats het nummer helemaal afmaakt. Zelf maak ik nog wel eens de fout er een compleet lijntje van het een of het ander bij te verzinnen, en dat werkt eigenlijk bijna nooit. Of ik probeer er met alle geweld weer een wringende stringsound overheen te leggen en dat gaat vaker goed, maar dan moet je weer uitkijken dat het geen handelsmerk wordt.

Het is dus de kunst (en je moet het lef hebben) om het inderdaad zo leeg mogelijk te laten zonder dat het verveelt. Naast eenvoudige samples (en het kan lang zoeken zijn voordat je iets vindt dat heel mooi past!) is het natuurlijk een goede truuk om je leadline zo hier en daar van een staartje lang doorklinkende galm te voorzien - dat maakt het extra laidback vind ik altijd.

Om heel eerlijk te zijn zou ik het geluid dat je voor de leadline zelf gebruikt wat aanpassen (wat " organischer" maken) maar dat is muggenzifterij en een kwestie van smaak.

Verder alle lof dus :biertje:
Zelf ben ik een groot fan van Basic Channel + alter ego's, en die weten als geen ander hoe je met zo weinig mogelijk een heel vloeiend geheel weet te maken. Subtiele tweaks, aparte geluiden, en een perfecte timing van noten en drums. Meestal bevatten hun tracks nog minder, en wordt het geheel opgevuld met een enkel achtergrondgeluid en vaak ook een delay.

De track die ik hier gepost heb begon met de acidachtige lijn, die ik vervolgens geprobeerd heb in een Basic Channel jasje te steken, ongeveer op dezelfde manier als deze track. Echter na een paar uur werk kwam 't er toch iets anders uit. De percussie is veel stevig dan het meeste BC werk en de nadruk ligt heel sterk op de tweaks. Zelf ben ik tevreden over 't resultaat, ook de lead is prima naar mijn smaak. Bij een volgende track ga ik wel proberen het meer richting Plastikman en BC te trekken. Door, zoals jij al prima verwoorde, zo veel mogelijk er uit te laten en voor te letten op geluid en timing. Bedankt voor 't luisteren en de tips iig!

Back