Zoveel nord modulars te koop.

justin

Shauna
Waarom staan er steeds zoveel classic nord modulars te koop. Is dit om het feit dat iedereen overstapt naar de G2? lijkt me wat onwaarschijnlijk. Of is deze bak bij nader inzien toch wat overhyped.

Je ziet ze regelmatig 2ehands staan en vooral vaak de toetsen versie.

Tja... gearlust, waarschijnlijk.
Overhyped vind ik 'm zeker niet, de reden dat ik 'm zelf heb weggedaan is dat ik wel weer es iets totaal anders wilde.
Plus een (persoonlijk) ontevreden gevoel over Clavia support, maar dat heb ik wel vaker toegelicht.

Persoonlijk vind ik de toetsenversie niet zo heel veel meerwaarde toevoegen t.o.v. een rack.
Het keyboard is gewoon érg eenvoudig; speelt aardig hoor, maar nèt te klein, geen aftertouch en geen modwheel / pitchbender. Gewoon jammer voor een synth waar je zoveel modulaties kwijt zou kunnen.

Jammer genoeg voor de mensen die 'm verkopen, heeft Feedback op dit moment een fijne deal met expanded modulars voor een extreem fijne prijs.

Reden dat ik hem ooit wegdeed ( toetsenversie ) is dat ik ondanks het dikke geluid dat ik eruit haalde , niet de moeite nam om iets te gaan bouwen ( 1000den geluiden te downloaden , waarom zou je dan zelf nog iets doen ? ) .

De verbinding met de pc vind ik niet geweldig ( of je moet en midi - bay hebben , of je moet steeds je kabels omwisselen ).

Bovendien vind ik het erg irritant dat ik ondanks de grote hoeveelheid parameters / knoppen niet kan aflezen waar ik aan draai. Denk dat dit voor een heleboel mensen geldt en ook verklaart waaorm de nord lead / 2 / 3 relatied minder vaak te koop staat ( nord lead 2 heb ik ook gehad en wil ik absoluut weer een keer hebben ).

De sound van het apparaaat vind ik gweldig daar lag het iig absoluut niet aan.

Heb hem verkocht en een pulsar 2 kaart gekocht (met modular 3.) Beste koop ooit.
de Nord is een prachtige synth, bouwde leuke dingen ermee, geluid is goed en het ziet er lekker uit.
Ga hem ooit nog een keer kopen denk ik.Het wordt dan mn enige synth in mn setup.
(wat doe ik eigenlijk op dit forum? :D )

Ik vind het super om met de nord synth's te werken,heb geen modular dus kan er niet van méé spreken maar heb wel de nord rack 2 en nordlead 3.moet ze nog goed leren kennen maar wat ik er nu al uithaal klinkt super vind ik.ik doe ze voor geen geld weg,ook al ben ik ze effe beu...
Heb wel soms last van de nordlead 3.durft wel eens flippen.denk dat hij nogal gevoelig is voor onstabiele spanning.
Maar om terug te keren over de modulars....heb het persoonlijk niet zo voor klanken te maken met de pc,geef mij maar synth's met echte knoppen.

Origineel geplaatst door adb

Maar om terug te keren over de modulars....heb het persoonlijk niet zo voor klanken te maken met de pc,geef mij maar synth's met echte knoppen.

Euhm ??

De klanlen kome nuit de modular (hardware he), je maakt en laad de patchen alleen via de pc, voor de rest heb je de pc helemaal niet nodig ?

Of versta ik je zin verkeerd ?

Origineel geplaatst door milka
De verbinding met de pc vind ik niet geweldig ( of je moet en midi - bay hebben , of je moet steeds je kabels omwisselen ).

Dit is wel de reden dat ik voor de G2 ben gegaan en niet voor een G1 rack met expansion. 4 x midi is echt te omslachtig naar mijn mening. Nu met USB werkt het echt heerlijk overigens. Kan 'm nu ook makkelijk meenemen en zo aan mijn laptop hangen zonder daar een extra midi interface en kabels voor mee te nemen.

Verder zijn 4 inputs en de toch wat betere implementatie van midi wel een doorslaggevend voordeel geweest. Ik heb wel gehoord dat de G1 behoorlijk anders klinkt, heb daar alleen verder geen beeld bij.

De prijs voor een G1 is bij feedback momenteel erg netjes. Ik heb echter de G2 nog goedkoper dan dat van iemand over kunnen nemen.

Origineel geplaatst door Sjaak
Klopt! Ik heb het live al eens meegemaakt dat de NL3 continue stond te rebooten

Ik ook,zat deze winter met een elektrisch vuurtje Van zo'n 2000w op dezelfde leiding van de nordlead 3 en de rest van mijn stuf,mijn nordlead 3 begon na een paar uur te flippen en ook spontaan te rebooten.na een beetje denkwerk dacht ik
"die krijgt te weinig spanning"
Toen ik het vuurtje afzette was alles opgelost.dus hou er rekening mee als je ooit live te werk gaat op podium.zoek maar naar een apparte leiding.....gr

Sorry hoor maar ik vindt het een vreemd verhaal. Je besteed bakken geld aan je apparatuur maar even wat geld investeren om je apparatuur goed aan het stroomnet te hangen is teveel gevraagd?

Ik heb zelf een UPS met overspanningbeveiliging/ spanningfilter voor al mijn apparatuur staan. Ik neem hiermee echt geen risico's.

Als je ergens in een zaal moet optreden dan is het vrij normaal dat je niet zomaar een spanningspunt pakt om je apparatuur in te prikken. Je pakt zeker geen punt waar al monitors of dergelijke apparatuur (zoals gitaar/bass amps) zitten aangesloten.

Vraag het eens aan de geluidsman, deze zal zeker al hebben uitgezocht welke contactpunten op aparte groepen zitten i.v.m. aansluiten van zijn versterkers. Ook zal zijn mengtafel vrijwel zeker op een aparte groep zitten.

Je kunt er in ieder geval vrij zeker van zijn dat een groep waar al 4 of 5 actieve monitors aan hangen niet de meest stabiele stroombron zal zijn.

Ja je kan het wel een vreemd verhaal vinden,maar ik werk alleen in mijn home studio dus...mischien moet ik ook wel zo'n filter aanschaffen.
Ben trouwens nog maar een klein jaartje met alles bezig dus...moet nog véééél leren.
Laat ik gelijk een foto'tje er bij...

PS: nieuwe site. www.clavia.se

Attachments

• pict0038 f.jpg
    pict0038 f.jpg
    32,4 KB · Bekeken: 68
Origineel geplaatst door adb

Ben trouwens nog maar een klein jaartje met alles bezig dus...moet nog véééél leren.
Laat ik gelijk een foto'tje er bij...

zo, nou dan heb je het afgelopen jaar een aardige investering gedaan zo te zien!

weet dat de modular keys bij feedback nieuw iets van 850,- is. inclusief uitbreiding!
ze hadden er nog een paar opgedoken.

Back