Kleine studio

Zji

Stamgast
Hallo,

Ik wil een klein studiootje beginnen. Ik heb al het een en ander in gedachte aan apparatuur, maar ik wil nog ff checken wat jullie ervan vinden.

- Enlight EN-4102 Case, Zwart
- NEC ND-3520A 16 x, 4 x, 16 x, Zwart, OEM
- Asus P4P800-MX
- Kingston KVR400X64C3A/512 DDR SDRAM, 512 MB, PC3200, 400Mhz
- Intel Pentium 4 3,0 GHz, Socket 478, Boxed
- CoolerMaster RS-450-ACLY Real Power 450 Watt
- Zalman CNPS7700-AlCu
- Sweex FB000011 (Firewire controller)
- Seagate Barracuda 7200.7 Plus 200 GB, 7.200 rpm, 8 MB
- OEM 3,5 diskettestation Zwart
- Logitech Z-2300
- Logitech Cordless Desktop LX300 Zwart, Retail
- E-MU 0404

- Phonic MU 1202
- Behringer B1

Dit in combinatie met Cubase SL 3.0.
Het is echt vooral om demo's op te nemen, en komt ook thuis te staan. Het budget ligt rond de 2000 euro, dat is dit ongeveer. Lijkt het wat?

Daarnaast vroeg ik me af waarom er zo weinig te vinden is op Nederlandse pagina's bij Google over Cubase SL 3.0? Echt maar 5 resultaten ofzo.. :S
Ik was een beetje op zoek naar waar Cubase een beetje voordelig te koop was, maar dat schiet niet echt op zo. :)

Alvast bedankt

Groeten, Gijs

ik zie in je lijst niet echt terug dat je hebt nagedacht over afluistering? Heb je al monitor speakers?

ow die B1 is monitor he? ik dacht ff aan de microfoon

[edit] nee b1 is toch n mic....eh [/edit]

Re: Kleine studio

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Ik was een beetje op zoek naar waar Cubase een beetje voordelig te koop was, maar dat schiet niet echt op zo. :)

349 bij www.thomann.de

Ik meende dat ik een keer iets gelezen had over zwarte diskettestations, dat ze nogal wat ruis kunnen geven. Het beste kun je ze inbouwen met van die ringetjes om je schroefjes.

-C-

Er moet trouwens sowieso nog een koptelefoon komen. Voor speakers had ik dus die Z-2300 van Logitech in gedachte, maar ik twijfel een beetje omdat dat niet speciaal een set is voor een studio ofzo..

pc speakertjes lijkt me niet erg zorgvuldig mixen nee. Setje behringer monitors is ook relatief niet duur.

er zijn in ieder geval een par merken die uit den boze zijn voor dit soort toepssingen,
enkele daarvan zijn logitech (voor muizen zijn ze okay) en soundblaster...

dan kan je beter gaan kijken naar de wat goedkopere monitor speakers
enkele waar ik zeer over te spreken ben zijn de ESI near en de phonic dingen.

Hoe moeten die trouwens worden aangesloten? Niet aan de output van de geluidskaart denk ik, want ik neem aan dat die dingen niet powered zijn?

EDIT:

Behringer - B 2031 A B-stock, voor 135 per 2, is dat wat?
Zoals ik al zei, het is dus een redelijk laag budget, vandaar.. :)

Je kan powered monitors kopen. 't is wel handig om een soort volumeknop tussen je geluidskaartoutput en je powered monitors inputs te hebben.

je kan kiezen tussen actieve en passieve monitors, bij actieve monitors zit de versterker in de speakerkast. bij passieve moet je er een versterker tussen zetten.

misschien is het een idee om een klein mengpaneeltje aan te schaffen waarop je je pc en eventueel een paar andere apparaten aansluit.
vaak zit er op een mixer een aparte monitor-aansluiting, gebruik deze om je speakers op aan te sluiten.

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels

Behringer - B 2031 A B-stock, voor 135 per 2, is dat wat?
Zoals ik al zei, het is dus een redelijk laag budget, vandaar.. :)

Die zijn in ieder geval beter dan de logitec's. Kijk bij de prijs wel uit of het voor twee is of per stuk. Uit de A maak ik op dat het de actieveversie is , dus met ingebouwde versterkers, anders heb je nog een losse versterker nodig.
Ik denk dat als je voor 135Euro een paar 2031A's kan kopen je er geen buil aan kan vallen.

net ff op die site gekeken en daar staan dus twee dezelfde artikelen voor verschillende prijzen ff checken dus.

Ik had sowieso al het idee om een mixertje te gebruiken, maar dan voor voorversterken van microfoon enzo.. Dit was het idee:

Microfoon/gitaar/etc. --> Mengpaneel --> PC Input --> Cubase

Maar hoe het precies verder kan weet ik eigenlijk niet. Bijvoorbeeld om de al opgenomen sporen door een koptelefoon te horen terwijl je iets inzingt. Kan het dan als volgt?

Microfoon/gitaar/etc. --> Mengpaneel --> PC Input --> Cubase --> PC Output --> Mengpaneel --> Monitors/koptelefoon

Het mixertje dat ik dus op het oog had was de Phonic MU1202, maar ik weet niet of het daarmee kan?

EDIT:
Die prijs van die monitoren heb ik overigens van Feedback.nl..

dat lijkt mij een prima mixertje... voor de gitaar zou ik iets anders kiezen als je die direct in je mixer wilt prikken.
koop er bijvoorbeeld de behringer mic100, dat is een simpel microfoon voorversterkertje waar je ook je gitaar in kan steken.

sluit de geluid uitgang van de pc aan op de ingangen van de mixer en de main of rec uitgangen van de mixer op de ingangen van de pc.

Maar er zit maar 1 links en rechts jack input en 1 links en rechta output in die geluidskaart.. Ik snap nog niet helemaal wat je bedoelt..

sluit de stereo uitgang van je geluidskaart aan op een stereo ingang op je mixer

sluit de stereo uitgang (main of rec) van je mixer aan op de stereo ingang op je geluidskaart.

Maar dan heb je toch gewoon een lus? :confused:
En dan instrumenten ook op een andere ingang van de mixer?

Back