Soundmodules speciaal voor r&b???

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Stanza

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Ik heb van iemand gehoord dat de mo phatt goed is maar die wordt helaas niet meer verkocht in winkels.
Weet iemand misschien nog een paar andere soundmodules speciaal voor R&B??

Niet van die duren die meer dan 1000 euro kosten..
Maar zoiets als de Emu Mo' Phatt.

Dank je wel,
Stanza

Kijk eens naar de Emu command stations. Worden steeds goedkoper en hebben echt prima geluiden aan boord, goede sequencer en bergen edit mogelijkheden. Staan er zat 2ehands te koop.

Volgens mij is de Mp zelfs specifiek uitgerust met een r&bg, hiphop rom.

Anders is er altijd nog de mpc serie van akai. :)

Hoi, bedoel je de de mp-7??
Weet je er misschien nog een paar?
Ik zie dat ze nog wel op de site staan maar ik weet niet waar ik ze moet kopen, 2dehands is er ook bijna niks..

Veel R&B artiesten (en ook veel lui uit de hiphopscene) gebruiken de Triton en de MPC van Akai. Ik vind korgs dan ook qua sound dat gelikte geluid wel hebben wat je veel in R&B hoort.

Volgens mij moet de Roland JV en XV serie ook plenty aan boord hebben (eventueel met insteekkaartjes voor extra geluiden).

Geloof dat de Roland MC307 ook meer voor de R&B/hiphop enzo bedoeld was...

Die motif is ook perfect voor RnB.
Zitten genoeg bread & Butter geluiden in dat ding
idd de mo'phatt
maar de proteus2000 is ook goed ervoor
zitten meer van alle soort geluiden in

Van het weekend was ik bij Studio de Dijk in Alkmaar en ik dacht dat ik nog zo'n E-MU module zag staan, maar weet het niet zeker. Je kunt ze natuurlijk altijd bellen en wellicht kun je wat aan de prijs doen...je weet het nooit. Het lijkt er namelijk op dat ze een beetje aan het verbouwen zijn. Op hun site staat trouwens niet alles wat ze hebben.

Hier een linkje als je ze wilt bellen:

Studio de Dijk

Een andere optie is wellicht software matig. En dat is de Emulator X, dan heb je alles in een zo een beetje:

Linkje

iig suc6

VasC

Is het niet zo dat Studio Electronics spul nogal geliefd is bij dit soort muziek? Bijv. de SE-1x / Omega8?
Of is dat alleen bij rap/hip hop het geval (ik herinner me een boel stoere rappers op hun frontpage) en zit RnB daar inmiddels mijlenver vanaf?

* Hanz hoort het verschil niet zo... maar dat kan aan hem liggen.

BABYFACE Many ATCs; 13 SE-1Xs & 2 yellow Omega 8s
BEYONCÉ Omega 8
BOYZ 2 MEN Many SE-1s
BRIAN Mc KNIGHT SE-1X
BRITNEY SPEARS SE-1X
DALLAS AUSTIN (Drumline; Tamia) SE-1; Omega 8
DAVID FOSTER SE-1
DAVID FRANK (Christina Aguilera) Original Caswell Minimoog MIDI conversion; SE-1X
DEVONTE SE-1X; Omega 8; C2s
DJ QUICK ATC-1; Omega 8
DR. DRE SE-1X; Omega 8; 8 MINIMINIS!
ERICK MORILLO (C.E.O Subliminal Records) 3 SE-1Xs; 3 ATC-Xs; fully pimped Omega 8 (all 32 filters!)
HERBIE HANCOCK SE-1X
JEFF LYNN / ELO Omega 8
FAT BOY SLIM ATC; SE-1 (x2); MIDIMINI
FERNANDO GARIBAY (Enrique Ingl.) ATC-1X
FREDWRECK (Westside Connection) ATC-1X
GARY BURNETTE (Nasville guitarist extraordinaire/Producer) C2s
JADA PINKET C2s
JANET 2 Omega 8s; 1 Omega 5
JERMAINE DUPRE Omega 8
KEITH EMERSON SE-1
LAURYN HILL Omega 8
LUDACRIS Omega 8
THE MATRIX (Shakira; David Bowie) SE-1X
MADONNA 2 SE-1s
MARY J. BLIGE 2 SE-1Xs
OUTKAST Omega 8
PATRICK MIMRAN 2 Omega 8s
PERCY BADY (R. Kelly M.D.) Omega 8
PRINCE / PAISLEY PARK Kicking aside Neves & other seminals: Pre2
PHAT LIP (PHARCYDE) Omega 8
R. KELLY SE-1X; Omega 8
RHETT LAWRENCE (Vision of Love; Miss Independant–Kelly Clarkson; Black Eyed Peas) MIDIMINI; 808 Rack, 909 Rack (The 1st); SE-1; 2 ultra custom "SYSTEM 700" styled sicke Omega 8s with fully discrete "Caswell–Minimoog" VCAs!
RODNEY JERKINS Omega 8
SEAN LENNON Omega 8
SHAQ SE-1X; Lightening bolt cap (Ill-fitting, 4 sho.)
SNOOP ATC-1; 2 Omega 8s
STING SE-1X
STEVIE SE-1; Omega 8
TOM COSTER JR. (Eminem; Dre) 2 SE-1Xs; MIDIMINI;C2s
TEDDY RILEY SE-1; Omega 8
TIMBALAND SE-1X w/Scroggins Synquence Bank
TIMO MAAS SE-1
WALTER A. (Mariah Carey) SE-1
HANZ ZIMMER SE-1; Omega 8

...to name a few of our more recent customers of worldwide illustriousness.

http://www.studioelectronics.com/

Check anders Marktplaats ff.. Geloof dat ik daar nog een E-mu Planet Phatt op zag staan..

Origineel geplaatst door Ethereal
Check anders Marktplaats ff.. Geloof dat ik daar nog een E-mu Planet Phatt op zag staan..

Hoi, Is dat ook speciaal voor r&b?

R&B

R&B

Ik heb hier nog een proteus 2000 met Mo'phatt uitbreidingsrom te koop staan. Dit apparaat is prima geschikt om beats te maken, mede door de veelvuldigheid aan sounds en de veelzijdigheid hiervan. Het apparaat heeft ook nog is onboard effects dus het is een leuk instapmodel.

Ik heb ook nog een MP7 te koop en dit is ook een absolute topper voor r&b, ietsje duurder maar dan heb je wel meer draaiknoppen en een sequencer. Deze is bij mij al gereserveerd. Je moet maar kijken op de marktplaats van dit forum of mij een PB sturen, als je het wat vindt.

Ik zou eerder voor een Mo'phatt gaan dan de Planet Phatt, ik heb ze beide gehad en gezien de sounds en het kunnen draaien aan de knoppen van de eerste is ie wat prettiger. In prijs ontlopen ze elkaar ook niet zo heel veel meer.

Re: Soundmodules speciaal voor r&b???

Origineel geplaatst door Stanza
Hoi allemaal,

Ik heb van iemand gehoord dat de mo phatt goed is maar die wordt helaas niet meer verkocht in winkels.
Weet iemand misschien nog een paar andere soundmodules speciaal voor R&B??

Niet van die duren die meer dan 1000 euro kosten..
Maar zoiets als de Emu Mo' Phatt.

Dank je wel,
Stanza

beste stanza

misschien is het handig dat je ook even je favoriete artiesten erbij zet want iedere R&B artiest gebruikt weer wat anders. er zijn namelijk ook artiesten die pure synths gebruiken of alles op basis van samples doen. een goede zet is een algemene module met veel geluiden er in die kom je toch altijd tegen en is voor alle muziek stylen makkelijk.

Origineel geplaatst door Stanza
Hoi, bedoel je de de mp-7??
Weet je er misschien nog een paar?
Ik zie dat ze nog wel op de site staan maar ik weet niet waar ik ze moet kopen, 2dehands is er ook bijna niks..

Emu Commandstations worden niet meer gemaakt. Zo goed als zeker dus alleen 2e hands te koop!

Origineel geplaatst door Acidfever
Kijk eens naar de Emu command stations. Worden steeds goedkoper en hebben echt prima geluiden aan boord, goede sequencer en bergen edit mogelijkheden. Staan er zat 2ehands te koop.

Volgens mij is de Mp zelfs specifiek uitgerust met een r&bg, hiphop rom.

Anders is er altijd nog de mpc serie van akai. :)

mpc is btr bekend als sampler, dan zijn soundlibrary....

Welke geluiden wil je uit een module hebben (drums/piano/bass/synth-geluiden) ?

Re: Re: Soundmodules speciaal voor r&b???

Re: Re: Soundmodules speciaal voor r&b???

Origineel geplaatst door matrixxx
beste stanza

misschien is het handig dat je ook even je favoriete artiesten erbij zet want iedere R&B artiest gebruikt weer wat anders. er zijn namelijk ook artiesten die pure synths gebruiken of alles op basis van samples doen. een goede zet is een algemene module met veel geluiden er in die kom je toch altijd tegen en is voor alle muziek stylen makkelijk.

Absoluut waar! Het is prettig om een combinatie van apparaten te hebben van bijvoorbeeld een rompler ala MP7 of andere emu bakjes met daarbij een synth, vergeet daarbij natuurlijk ook niet een sampler ala MPC2000. Maar om te beginnen is het prettig om veel sounds te hebben, dan kom je toch wel bij de emu romplers of de roland xv/jv serie.

MPC Akai voor voornamelijk drums heb ik altijd begrpen
triton korg
Emu X-lead en Mo'phatt en Turbo'phatt
Korg microkorg
Alesis ION/Micron

De Se1(x) is echt te vet voor die Bass en lead geluiden
instant dikte krijg je ermee!!

Origineel geplaatst door Grouphome
De Se1(x) is echt te vet voor die Bass en lead geluiden
instant dikte krijg je ermee!!

vraag: je ziet tegenwoordig heel veel producers met een microkorg, is dat net als se1x voor de basses?

Origineel geplaatst door De Voorman
Ik zou eerder voor een Mo'phatt gaan dan de Planet Phatt, ik heb ze beide gehad en gezien de sounds en het kunnen draaien aan de knoppen van de eerste is ie wat prettiger. In prijs ontlopen ze elkaar ook niet zo heel veel meer.

Volgens mij is het wel zo handig om te vermelden dat je dan het beste voor een Turbo-versie
gaat i.v.m. gescheiden uitgangen. De Planet Phatt (voorganger) had deze wel standaard.
De Planet heeft dan wel minder klanken maar wel hele goeie..:okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back