granulaire 'synthese' in hardware, bestaat 't?

Ben van mening als een hardware bak dedicated doet wat het moet doen, zonder daarnaast zich bezig te houden met iets anders dan dat doel, dan mag je dat toch in de synth-wereld wel degelijk als hardware bestempelen ?? anders is een Hartmann Neuron ook geen hardware. Je moet ergens een grens trekken vind ik

Die Receptor kan (in theorie) precies datgene doen wat de TS wilt, dus die mag aan het rijtje van de andere 2 worden toegevoegd.
Met de Receptor is datgene weggehaald wat je met een PC wel hebt.. het stukje "dedicated"

If you require high-performance, pure performance muscle for running large numbers of virtual instruments and effects with minimal latency and maximum polyphony, then you need RECEPTOR 2 PRO and RECEPTOR 2 PRO MAX. Quite simply, they are the smarter, faster, better way to make music… your music. After all, shouldn’t your tools be as dedicated to your music as you are?

btw, wat die ASR / EPS-en doen.. is dat ook niet stiekum software-gestuurd ?

Als je stug wilt volhouden aan de scheidslijn hardware/software, puur gebaseerd op of het in een PC-kast of in een keyboard-chassis zit.. prima

Maar de Receptor doet niet dedicated alleen maar granular synthese. Hij draait gewoon een OS (Linux in dit geval) en een strakke VST-host. Maar verder is het gewoon een dual core bordje. Ik vermoed Micro-ITX ofzo.

En nee, de Neuron is ook geen hardware. Heb je die wel eens open gezien? Da's gewoon een PC met controllers in een kastje. Letterlijk.

http://www.sequencer.de/syns/hartmann/Neuron.html

Neuron_Open.jpg

Door handig patchen op de G2 is granulaire synthese wel mogelijk, hier
zijn wat links naar een aantal patches die gebruik maken van granulaire
synthese (door patch-meister Tim Kleinert):

polyphonic "intelligent elastic audio" sampler

PolyGranuSyn 5

AudioFreeze

Deluxe AudioLooper

En nog een patch door Mother Misty:
DdedeEelLeAay

De originele Modular/MicroModular heeft ook een hele kleine moduleerbare
delay line, dus zou je in principe ook gelimiteerde granulaire synthese daarmee
kunnen doen...

Mvg.

CoolRunning

okdan.. ik was wat zwart/wit wellicht in m'n reactie.. de grenzen tussen hw/sw zijn ook wat vaag soms (of zo vaag als je 't zelf maakt)

ben lichtelijk overtuigd, de Receptor is geen hardware, ok

Hebben ze geen modular module met een sampler met 16/8 bit resolutie 4 MB geheugen waar je allerlei dingen kunt patchen. Met sample start, replay rate, direction switch, blocksize en dat soort grappen moet je al veel kunnen doen volgens mij

Hebben ze geen modular module met een sampler met 16/8 bit resolutie 4 MB geheugen waar je allerlei dingen kunt patchen. Met sample start, replay rate, direction switch, blocksize en dat soort grappen moet je al veel kunnen doen volgens mij

De Quantix zou daar bij uitstek geschikt voor zijn, maar daar zit het niet in de software.

Back