techhouse/trance - Oliver Shine - Evo

forcesupreme

links hangend lid
Tsunami zit al een hele tijd op nieuw materiaal te wachten voor een opvolger van Oliver Shine, en eindelijk heb ik iets af waar ik tevreden over ben. Het moest nl. net zo'n goede balans tussen techno & trance worden als Northstar, en dat vind ik bij deze wel gelukt...

Het basslijntje komt jullie vast bekend voor, ik weet alleen zo gauw even niet welk nummer dat is, maar goed...

Gemaakt met Renoise 1.5, Pro53, Zt3a+, U-Tonic, Stylus RMX en een berg plugins.

http://www.forcesupreme.com/mp3/olivershine-evo.mp3

lekker lekker lekker.... :)

lange track man...

je houdt je drive in de track zonder voorspelbaar te worden, knap!
Toch zou ik iets als een vocal erin stoppen, maar zachtjes in de achtergrond, dus meer als effect...Het moet lijken alsof de zangeres de track begeleid, dus niet andersom. Als je dat mooi voor elkaar krijgt, dan denk ik dat het een veel lekkerder nummer is...

Heb je nog ruimte om te gaan veranderen? of zit je met een deadline?

groet Hans

errug tof dat jij je tracks op internet blijft zetten ..

Deze klinkt ook weer goed, heb het idee dat je de drums nog iets beter kan uitmixen.

Vooral de clap lijkt iets te zacht.. maar misschien wil je dat juist zo. :)

ik vind de stijl wel iets van marco v weg hebben..in charge heeft ongeveer ook zo'n bassline. een gaaf nummer. bassline op een niveau houden rules! veel cooler om op te dansen

Origineel geplaatst door hansbakker
lekker lekker lekker.... :)

lange track man...

je houdt je drive in de track zonder voorspelbaar te worden, knap!
Toch zou ik iets als een vocal erin stoppen, maar zachtjes in de achtergrond, dus meer als effect...Het moet lijken alsof de zangeres de track begeleid, dus niet andersom. Als je dat mooi voor elkaar krijgt, dan denk ik dat het een veel lekkerder nummer is...

Heb je nog ruimte om te gaan veranderen? of zit je met een deadline?

groet Hans

Neuh, niet echt met een deadline, dus ik heb nog wel wat ruimte... Ik heb nog een hoop van die accapella cd's, mischien dat er iets tussen zit...

Origineel geplaatst door demian
errug tof dat jij je tracks op internet blijft zetten ..

Deze klinkt ook weer goed, heb het idee dat je de drums nog iets beter kan uitmixen.

Vooral de clap lijkt iets te zacht.. maar misschien wil je dat juist zo. :)

hehe, is niet voor niets 128kbit mp3 ;).

Maar die clap heb ik bewust wat zacht gezet, anders word t te trancey vind ik...

Origineel geplaatst door LastResort
ik vind de stijl wel iets van marco v weg hebben..in charge heeft ongeveer ook zo'n bassline. een gaaf nummer. bassline op een niveau houden rules! veel cooler om op te dansen

Nu je het zegt... die theme van Innercity van een paar jaar terug!

dat krijg je ervan als er niet zoveel kritiek op valt te maken ;) tis gewoon een lekkere track!

lekker man doet me een beetje denken aan een track die ik ken, heet volgens mij "out of controle" weet niet meer van wie die is maar top man

:okdan:

Origineel geplaatst door TouchTone
lekker man doet me een beetje denken aan een track die ik ken, heet volgens mij "out of controle" weet niet meer van wie die is maar top man

:okdan:

Die van de Chemical Brothers? Heeft het wel wat van (dat basje dan). Ik vind het een geslaagde track. Het enige wat me irriteert op den duur is dat geluid je dat je op elke vierde tel in de maat rechts gepanned hebt zitten in twee variaties. Die hoor ik echt te vaak. Verder erg ok! 8~ :okdan:

Ben vrij nieuw hier en luister wat producties die hier geplaatst zijn. Dit is de eerste die ik tegenkom die voor mij zo op vinyl geperst mag worden. Er zijn genoeg DJ's die deze plaat gelijk in hun set stoppen. En houd de clap inderdaad maar lekker zoals tie is. Erg goed gemixed.

Das kut, had ik net een hele tekst getyped is m'n pagina verlopen. :(
Effe in het kort dan maar.

Maar ik weet niet hoe je het doet, maar elke keer sta ik weer verbaasd over hoe lekker dit weer klinkt.

Heb je op die bassline in het begin een phaser en nog iets geplaast en daarna een filter.

Die drive klinkt me heeeel bekend in de oren. Toevallig afgeleid van Grooveyard met Grooveyard. (Bij 4 min.)
En die lead in je breaks klinkt als een bekend techno nummer.

Ik hoor in je nummers altijd die kick wegfilteren. met wat doe je dat? Is dat toevallig met een filter of een vocoder?

Je nummer heeft 2 breaks die "hetzelfde" zijn, maar ik stoor me er helemaal niet aan. De rest barst van de variatie.

Geluidskwaliteit is weer :okdan:

geen opmerkingen, super track!
(en das niet omdat je "de forcesupreme" bent, maar gewoon omdat ie regeert!)

pfoe, er zijn van die 'platen' die zo lekker mixen met oehhh ij viel lof ij viel lof ij viehiehl!!!
zoals deze dus!
Lijkt me een doel op zich, dit is toch wel waar het om draait ;)
:kroon:

Back