Gestoorde diepvries

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

CreOn

Alles naar de knoppen....
Eindelijk heb ik mun eigen studiootje klaar. Een "hok" gebouwd in m'n garage. Echter, in het deel dat niet voor muzikale doeleinden gebruikt wordt staat een diepvries. En telkens als dat ding aanspringt lijkt het of dat de bliksem inslaat. Een gigantische tik over mun speakers. Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen. Zijn d'r filters op de markt, of ken ik zelf ergens een condensator tussen plaatsen? Kom maar op met de tips.
Thanks...Rini.

Gefeliciteerd joh.
Ik denk toch moet gaan verzetten. diep/ijskasten vreten stroom.

Even off-topic: bedankt voor de drivers maar hij doet 't nie.
het volgens mij niet aan de drivers. die zijn goed geinstalleerd
Maak binnenkort wel 'n threatje over.

Nu on-topic weer...Achter de synth en gauw even 'n ijsje pakken, vandaar die diepvries in je studio...;)

Ik denk wel dat er stroom stabilisatoren op de markt zijn, maar of die goed genoeg zijn om de stroompieken van een diepvriezer op te vangen is zeer de vraag, en een beetje een goede zou wel eens wat kunnen kosten. Je kan ze waarschijnlijk wel vinden in de betere electronicazaken.

Toen ik nog thuis woonde had ik het zelfs met het licht. Als m'n ma in de badkamer het licht aandeed, dan hoorde je een "PLOP" in mijn speakers ( + opname)

Goedkoper is die diepvries te verkopen. ;)

Powerconditioner a la Samson Powerstrip of Powerbrite aanschaffen? Dat is een soort stroom-afvlakker, ook handig als je wel eens live gaat met je apparatuur op locaties waar de stroom niet zo regelmatig is. (Een oude hangar bijvoorbeeld...)

Yup, dat is het: òf alles op 'n aparte groep, òf 'n powerconditioner ertussen. Je hebt ook stekkerdozen met piekfilters erin. Die zijn goedkoper, maar ik denk niet dat ze goed genoeg werken om de hele tik weg te halen.

Een echte power conditioner is duur, maar volgens deze sound on sound review klinkt je hele systeem er 'n ongeloofelijk stuk beter door. Dus niet alleen de tikken weg, maar ook 'n zuiverder geluid en 'n beter stereobeeld. Amazing.

Origineel geplaatst door lo-fi
Yup, dat is het: òf alles op 'n aparte groep, òf 'n powerconditioner ertussen. Je hebt ook stekkerdozen met piekfilters erin. Die zijn goedkoper, maar ik denk niet dat ze goed genoeg werken om de hele tik weg te halen.

Een echte power conditioner is duur, maar volgens deze sound on sound review klinkt je hele systeem er 'n ongeloofelijk stuk beter door. Dus niet alleen de tikken weg, maar ook 'n zuiverder geluid en 'n beter stereobeeld. Amazing.

Duur? Bij Thomann 200 pleuro en dat is de versie mèt racklight, zonder is hij iets goedkoper. Ik vind 200 euro voor een gegarandeerd veilige stroomtoevoer goed besteed, als je dure synth van €2000+ per ongeluk wordt opgeblazen (even zekeringen daargelaten) is dat een duurdere grap. En dan heb je gelijk weer iets interessants in je rack erbij, hoef je niet aan die vage blindplatenvan Funk Logic...:)

ik heb ook zo iets kijk ik hem een mackie mixer en een hologeenlamp als de mixer uitstaat en je doet de lamp aan
dan hoor je iets in de mixer dus word de lamp niet gebruikt en
zit ik in het donker.
ik wil zn beveiling aan schaffen een goeien ook om uit teleenen
aan mijn maatjes die vaker live gaan

Maar tikken zijn wel wat andere koek dan een vette overbelasting/kortsluiting/bliksem op het net ofzo, daar kan je (bijna) niets aan doen met zulke powerconditioners is mij verteld. M.a.w. tikjes zijn storend en irritant, maar overbelasting blaast je spullen op.. ;)

Origineel geplaatst door DJ41
Toen ik nog thuis woonde had ik het zelfs met het licht. Als m'n ma in de badkamer het licht aandeed, dan hoorde je een "PLOP" in mijn speakers ( + opname)

Dat heb ik hier dus ook, echt drama, met alles wat je aanzet.

Daarom ga ik ook het huis uit dit jaar... kan ik eindelijk de hele avond herrie maken zonder dit aan te moeten horen; ' zet die herrie zachter !!! ' :eureka:

of je huisgenoten :(

donders, ik heb nog een ups hierstaan van apc, dat lost ook wel iets op denk ik :okdan:

en dan nog zo'n surge geval voor het mengpaneel en aanverwanten..

Laatst gewijzigd:
Goeiendag....al zo veel reacties. Ik ontvang geen e-mail van het forum dat er op een vraag gereageerd is. Vreemd...:confused:
Anyway.....iedereen bedankt voor de respons:okdan:
Ik ga jullie berichten eens op het gemak lezen....met een bakkie pleuáh:koffie:

wat dacht je van een dikke elco (2200uF) vlak voor de stabilisator (als die er is) erin te solderen van de versterker? Theoretisch werkt dit.. maar nou de praktijk..hehe :)

Is het dan alleen de versterker waar die op stoort?

Dit kreeg ik als antwoord op de nieuwsgroep nl.hobby.elektronica
"Gewoon naar handymann gaan en koop een ontstoor condensatortje.
Ziet er uit als blokje of rond kokertje 230 +aarde = input en 230 dus 2 draadjes is output
Deze opnemen in de 230 bekabeling van vrieskist en klaar ben jij...."

Ben benieuwd.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back