Pink Floyd sync

cyan_circle

_beware of perverts_
ik heb laatst dus The Wizard Of Oz [1938?] zitten kijken, de eerste kleurenfilm ooit, met Dark Side Of The Moon er overheern gedraaid, gewoon filmgeluid uit en plaat [cd] aanzetten... het album past namelijk precies drie keer in de film.
ik had namelijk ergens gelezen dat Pink Floyd de timing van dat album heeft laten lopen op die film... echt geniaal! Great Gig In The Sky precies op de scene dat het huis van dorothy de lucht in wordt geblazen, munchkins die dansen op Money... als kant B begint verandert de film van een zwart wit film naar een kleurenfilm.
als je het zo bekijkt zie je ook in die prisma op de hoes de symboliek: zwart/wit [lichtstraal] naar kleuren en op de achterkant weer terug.
echt! dit moet je echt zien om het te geloven, maar zoveel dingen passen zo goed bij de film dat het bijna eng is.
natuurlijk ontkent Pink Floyd alles, maar als je het ziet kan het bijna niet anders.

Er gaan nog meer geruchten, namelijk een 2001: A Space Odyssee + Ummagumma sync, een Citizin Kane + Division Bells sync, en nog veel meer, maar dat moet ik nog zien...

het enige wat ik er over kan zeggen is vette f*cking shit

Volgens mij lijken heel veel van die dingen bij elkaar te passen als je het tegelijk op zet. Toen ik veel blowde deden we dat wel vaker. Vooral Pink Floyd leent zich er goed voor. The Great Gig in the Sky kan denk ik bij elke dramatische scène, en voor Shine On You Crazy Diamond of bijvoorbeeld die lange track van Meddle geldt hetzelfde.

Maar 3 keer achter elkaar DSotM? Ik weet niet of ik dat nog zou trekken...

ik weet wat je bedoelt, ik geloofde het ook niet toen ik het las... ik ben een van nederlands grootste sceptici, maar als je dit ziet kan je het niet ontkennen, echt waar.

ik ben niet gek, echt niet! :)

drie keer dat album is inderdaad ook wel wat intensief, maar ja je moet er wat voor over hebben...

Hahaha, lache dit topic. Van de zieke geest van Roger Waters zou ik zoiets wel verwachten maar David Gilmour op Division Bell lijkt me erg sterk. Hij heeft de meeste tracks zelf nog niet eens geschreven.

Op The Wall staan trouwens ook nog wat stukjes die je achteruit kan draaien zodat je weer iets hoort. Ook wel lache.

Het Dorpzicht Album past precies op een cd

Back