Eigen Release: Musical Impressions

Dag Rob,

Bedankt voor het nemen van de tijd voor deze recentie ;) . Ik voel me vereerd :okdan:

Origineel geplaatst door robpapen
Danny behoort tot mijn generatie van synthesizer spelers. :mega:
Wat me echt opvalt is dat het echt goede composities zijn :geslaagd:

Bedankt voor het compliment.

Zonder computer gebruik heb je weiniger het gevaar van "grafische" muziek. Copy/Paste
Het schuiven van parts enz. Je bent dan meer bezig met het puur arrangeren vanuit je geest.
Dat hoor je zonder meer.

Zo voel ik het zelf ook en dat is nog steeds de reden waarom ik geen computer gebruik :)

Als je van lichte electronische muziek houd is deze CD zondermeer een aanrader!
Alleen de sax in nummer 6 kon me minder bekoren.

Tja ... smaken verschillen nu eenmaal (gelukkig ;) ).

Een zeer aangename CD met sterke composities!

Nogmaals dank voor deze lovende woorden :halleluja:

Trouwens ... ik heb al verschillende malen zitten genieten van Daydreamer ... héél anders dan Aurora ... veel volwassener :okdan:

:doei:

Hoi Danny,

Compliment is zeer verdiend! Jammer dat deze muziek weinig aandacht krijgt heden te dage.

Later,

Rob

Nog maar een recensie. Ik maak het niet erg lang: een hoop tracks zijn al in de eigen threads besproken (zie de links in Hermax' post), dus dat ga ik niet herhalen; sowieso valt er weinig meer toe te voegen aan Hermax' beschrijvingen van de nummers.

In het algemeen dan: het is een hele mooie cd geworden. De afwerking (verpakking) is stijl- en sfeervol, rustig en beeldend. De cd zelf is goed uitgebalanceerd (tracklist) en productie/mix zijn sterk. Toch iets in het algemeen over de songs: de melodieën zijn als vanouds erg sterk, zoals van Danny te verwachten is, en door de vele layers en het goede sounddesign is er in elk nummer een hoop om naar te luisteren.

Als je van dit soort muziek houdt en je bent de lage-kwaliteit-met-bliepjes-versies zat (de geposte tracks dus), dan is deze cd zeer zeker een aanrader! :okdan:

Ook ik heb weinig meer toe te voegen, gewoon een goede cd! Het geheel doet me meerdere malen denken aan "de meesters", maar elke keer dat dat begint op te vallen, komt Danny met een eigen twist. De tracks hebben daardoor toch een heel eigen karakter. Ook valt nu veel meer de dynamiek en en productie op dan bij de tracks die Danny hier gepost heeft. De songs komen alleen maar beter uit de verf, dus: :okdan: danny, het is een pareltje!:halleluja

greetz Johan

Back