Welke effect plugins gebruik jij?

AlonsoMos

Vintage Schmintage
Ik heb na een paar jaar muziek maken op de PC een voorkeur voor bepaalde soft synths gekregen maar nog niet echt een vaste set met effect-plugins gevonden. Nu wil ik eens aan jullie vragen wat voor VST effect-plugins jullie gebruiken. Als je een favoriete plugin hebt en dit wil vertellen, vermeld dan:

- de naam (en leverancier/website) van de plugin
- wat is het? (compressor, phaser, multi-effect, delay, reverb, enz...)
- waar gebruik je hem voor? (drums, strings, gitaar, zang, enz...)
- waarom vind je de plugin zo goed? (bijvoorbeeld: ik lijk wel Jean Michel Jarre als ik dit over mijn solina-strings gooi ;) )

Even zelf de aftrap doen:

- de naam (en leverancier/website) van de plugin
Stardust (http://www.aodix.com/pagestardust.html)

- wat is het?
Mastering Plugin

- waar gebruik je hem voor?
ik gebruik hem op het Master Kanaal.

- Waarom vind je de plugin zo goed?
Je geluid gaat er "vet" door klinken en je kunt er ook aparte effecten mee bereiken.

allemaal afhankelijk van het nummer waaraan ik bezeig ben .
maar toch

antares tube
antares filter
psp nitro
absynth fx

Ik gebruik meestal de Italoconverter plug in als master voor over mijn tracks...waar ik ook mee bezig ben..altijd...vaste stek.
Nummers klinken gewoon een stuk beter,maakt van een vette electro track instant Italo :maffia:

de waves masters bundle, voor mastering he... vooral de linMB compressor en de L2 zijn erg fijn
maar ook de tcmasterx voor als het iets ranziger mag klinken gecombineerd met maxim

eq eigenlijk altijd focusrite, maar soms ook t-racks
voor de bassen gebruik ik nog wel eens maxbass om hem wat op te pompen

multitap delays ook uit de waves

Altiverb voor galm, die is echt heel erg mooi

enigma gebruik ik nog om iets een rare plek in het geheel te geven

ultrapitch voor het pitch werk, maar melodyne begint dat over te nemen

Final master
Psp vintagewarmer: voor de analoge bakken die binnen komen om ze zo gewoon harder te laten klinken!
Ohmboys delay
Sonitus fx pack
Korg mdx fx
Waves bundel
Virtual gitaris fx module
L2 om te maximizen
Trasher (c64) bitcrusher filter: ranzig!

een hoop psp
psp 42 & 84
psp nitro

sonalkis compressor
korg legacy de mdx fx

dan die zijn ook wel erg lekker en makkelijk de plugins bij de hypersonic!

Verder nog een aantal mastering plugjes!

Origineel geplaatst door Kevin
Ik gebruik meestal de Italoconverter plug in als master voor over mijn tracks...waar ik ook mee bezig ben..altijd...vaste stek.
Nummers klinken gewoon een stuk beter,maakt van een vette electro track instant Italo :maffia:

hahaaa ik heb lekker de hardware versie ! 8o)

ik gebruik af en toe de kjaerhus classic EQ, classic reverb, classic delay, en de digitalfishphones endorphin compressor, die klinkt erg lekker !

Powercore plugins

waarom: m'n cpu van m'n pc wordt véél minder belast en ze klinken echt héél goed. (enige nadeel is de "kleine" latency)

weinig plugins hier... alleen wat revb en wat delay.. af en toe nog de quadrafuzz.

de rest doent ik met HW:{

FabFilterOne!

Ik gebruik (nog) geen software, maar dat is de eerste die ik zou aanschaffen. :)

Voormalig mono- en nu polysynth met een zeer goed klinkend filter. Lijkt qua layout op de MS-10, maar klinkt ook erg SH-101. Er is nu een stand-alone filter in ontwikkeling. En ontwikkeld door nederlanders!

Waves bundle voor verbs --> klinken erg airy en smeren gheerlijk dicht
PSP Mixpressor --> voor de meest rauwe compressie (heel anders dan de PSP Vintagewarmer!)
Bluedelay -- effectieve stereo delay met bpm, digitaal maar ok.

T-Racks voor het masteren van mun tracks --> maakt het vatsiger maar je moet goed oppassen met eq en vooral met stereo enhancing!

T-racks vind ik troep. Duur en het klinkt ook nog als natte krant.

Voxengo maakt tenminste fatsoenlijke pluggo's voor een nette prijs.
Elephant en Soniformer zijn mijn favo's en nog eens zwaar concurrerent met de beste pluggos out there

Beste eq software plugin die ik totnogtoe ben tegen gekomen is de Sony Oxford R3 op de PowerCore.
Is met afstand de beste. (mag ook wel voor die prijs)

Heb laatst de waves C4 en LinMB vergeleken met de nieuwe TC electronics MB3.
Lachertje die C4 en die linMB in deze vergelijking.
Helaas, ook hier zit weer een prijskaartje aan maar het verschil is dan ook groot.

Even die topplugins loslaten zou ik in ieder geval voor alles van Waves gaan.
Als je dat in huis hebt heb je eigenlijk alles wat je maar nodig hebt en een redelijk tot zeer goede kwaliteit (niet alle plugins vind ik even goed)
Daarnaast heeft Ohmboys natuurlijk leuke dingen, PsP is al genoemd en Antaris natuurlijk altijd handig voor zang.
Sonalksis is ook niet verkeerd maar wel gekleurd.

Ik zou oppassen met de masterx van tc. Is een afgeleide van de finalizer maar erg harsh.

gr. Tom

Origineel geplaatst door Tom Thomas

Ik zou oppassen met de masterx van tc. Is een afgeleide van de finalizer maar erg harsh.

daarom gerbuik ik hem soms :)

Back