Welke vst voor hard/trance

Stefano

toetsenist
Ik wil een nieuwe vst gaan kopen, maar heb geen flauw idee welke.
Welke vst bevat vette lead geluiden en strings oftewel zweverige geluiden.

Ik bezit al de reFX Vanguard.

Korg Legacy. :)

Echt fette sounds, weetje.

Re: Welke vst voor hard/trance

Origineel geplaatst door Stefano
Ik wil een nieuwe vst gaan kopen, maar heb geen flauw idee welke.
Welke vst bevat vette lead geluiden
Allemaal. Draai eens aan de knopjes.

Wat bedoel je met 'vet'?
en strings oftewel zweverige geluiden.
Ook allemaal. Draai eens aan de knopjes.

Strings hoeven niet zweverig te zijn, overigens.
Als je aan de knopjes draait kom je er achter dat er nog meer in zit behalve de 13-in-een-dozijn-trens.

Even serieus. Je maakt zo niet echt duidelijk wat je bedoelt. Er is een schijtlading aan VST's die allemaal superveel kunnen en wat jij hierboven beschrijft lukt ze allemaal. Voor atmosferische pad-geluiden zou ik eens Crystal VST > http://www.greenoak.com/crystal/ proberen, of anders Stylus Atmosphere > http://www.spectrasonics.net/instruments/atmosphere.html . Voor iets wat een hele hoop kan en errug leuk is : Reaktor Session, Absynth... kan -echt- alles.

Voor leads? Enig idee wat er allemaal 'lead' wordt genoemd? Wat voor leads? Vintage leads? Trance-achtige leads? Geluidsvoorbeelden zouden meer dan welkom zijn.

Laat ik het zo zeggen; je stelt de vraag verkeerd. Momenteel lijkt het alsof je alleen op zoek bent naar een VST die lead en string-presets heeft. Wat natuurlijk onzin is, er zitten niet voor niks knoppen op zo'n apparaat, je kan meer dan wat er iemand op een maandagmorgen van de baas in heeft moeten zetten. Die leads en strings (want het zijn concepten) werken op elk apparaat, maar er is niet echt een "ideaal" aan te wijzen voor beiden.

En waarom niet deze *freeware* Superwave P8. Een software JP-80x0 emulatie... Klinkt nog et ietsje anders maar is een verdomd goeie trance-synth (ook voor niet-supersaw trance)...
Voor de "pro" versie betaal je een kleine bijdrage maar 't is nog steeds niet veel voor toch wel een hele goeie softsynth (voor zover er hele goeie softsynths bestaan - hehe een hardware freak hier).

freeware: http://home.btconnect.com/christopherg/main.htm

pro & trance versies: http://www.superwave.co.uk/products.html

Absolute (software-)aanrader !!

Re: Welke vst voor hard/trance

Origineel geplaatst door Stefano

Dit is een prima VSTI voor dit soort toepassingen. Zou eens wat dieper in dit beestje duiken voor je verderzoekt.

Zoals Yoozer o.a. aangeeft is die venguard al een pracht "apparaat" daarnaast is zoals THM al zegt de superwave ook erg bruikbaar. Wellicht kun je ook nog kijken naar de DiscoDSP (Discovery). Geloof dat deze een beetje NordLead achtig is. Of de V-Synth van Novation...maaaaaar je moet ze eerst leren te gebruiken. Want die vanguard zal al moeten volstaan.

Laatst gewijzigd:
Persoonlijk ben ik niet zo te spreken over Vanguard en V-station. vanguard redelijk wat resources en klinkt veelal hetzelfde terwijl de V-station iets te dun klinkt.

Albino2, Korg Legacy en SuperWaveP8 vind ik goed te doen !

Zoals ik jullie hoor moetl ik eens wat meer tijd moeten besteden aan die Vanguard.
Daar heb ik mezelf nog niet genoeg in verdiept denk ik.
Maar de geluiden uit de Vanguard die beginnen met LD vind ik zeker goed te gebruiken in de muziek die ik wil maken.

Ik moet eerlijk gezegd ook nog een hoop leren wat muziek produceren betreft.

Ik heb vandaag bij mijn plaatselijke muziekwinkel de Korg Legacy uitgeprobeert.
Daar zit ook zeker een dik geluid in en met een controller ook zeer goed te gebruiken.

Ik heb in ieder geval alle verwijzingen opgeschreven en ga op zoek, maar niet te lang anders vergeet ik de essentie achter alles en dat blijft MUZIEK maken...

In ieder geval bedankt voor de tips...

vergeet die vanguard is wel leuk maar eet net te veel cpu zeker als je hem dik wil laten klinken, neem gewoon de PRO53 die rockt echt! Buiten dat vindt ik de junglist ook bruikbaar! Buiten dat is de Absynth ook errrug vet zker voor vreemde sounds maar ook om smaples eindeloos te verkr@chten!

maar op ieder softsynth zit wel wat dankzij de knoppen detune etc!

Ik zweer bij Z3ta, klinkt alleen soms wat te gedateerd. Verder sluit ik me bij eerdere sprekers aan, het maakt niet echt uit wat je gebruikt, als je het maximale er maar uit haalt.

ps,

Joop heeft het Trance Energy-thema 2007 gemaakt met enkel softynths (waaronder Vanguard) en de hoofdmelodie komt uit een standaardplugje van Cubase SX3 met een bak effecten.

Origineel geplaatst door bombario
Ik zweer bij Z3ta, klinkt alleen soms wat te gedateerd.

:halleluja hier stem ik mee in. heb zelf de plus versie en ben zeer tevrede over deze plugin.Vanguard is inderdaad okè
:okdan:

voor de rest sluit ik mij ook aan bij de andere.
bart

die Z3ta+ vreet wel echt veel CPU... maar hij is dan ook wel erg goed!!! vooral de classic pad vind ik super, vooral als je rustig aan de cutoff draait. Krijg ik echt een trance energy gevoel van!

:halleluja

jups z3ta+ hele dikke vst. keuze lijkt me snel gemaakt

Origineel geplaatst door SteveJ
Hmm, die kende ik nog niet. Die sample sounds klinken toch wel erg dik.

Kon ik ook niet, demo's klinken vet zeg :halleluja
helemaal die orange theme :luv:

edit: eigenlijk alle demo's wel :p

Origineel geplaatst door Exxon
ik heb de ReFX Nexus mogen aanhoren, en ik kan je zeggen, hiermee kom je al een heel eind voor trance !!!!

Heb vandaag de demo versie gedownload, en inderdaad super vette geluiden ... vooral die panfluit sample!!!
wel weer veel cpu gebruik ... maarja, het wordt dan ook wel echt tijd om mijn 2.8 ghz te updaten!

Nexus klinkt goed, maar vind de sounds redelijk uitgemolken en erg duur. Ik heb pas de Sylenth aangeschaft en ben daar zeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden mee!! Heb al meerdere updates gehad en er blijven maar sounds bij komen! Aanrader voor het geld! Legacy is klinkt ook erg goed maar is zwaar mbt CPU.

Back