Recording software en Engenieur vraag

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Stanza

Ingeburgerd
Een engenieur moet toch ook vele recording software kennen?
Zoals Cubase, Nuendo, Pro Tools en Halion.

ik wil graag leren voor Producer/Sound Engenieur en zou graag willen weten wat ik allemaal moet kennen. Daarom vraag ik me af of er hier een paar engenieurs zijn die me tips zouden willen geven en me zouden kunnen vertellen wat ik allemaal moet weten..

Ik ga (hopelijk) ook op stage in een studio begin mei en ben van plan om volgend jaar met een producer e/o engenieur opleiding te beginnen, maar ik zou graag al de basics willen kennen.

Ik heb al de manuals van:

• Cubase sx 3
  • Halion 3
  • Nuendo 3

(ik zoek nog de manual van pro tools en cubase sx 2)
Weet iemand misschien waar ik die manuals kan vinden?

Ik heb cubase sx 2 en vroeg me af of ik gewoon de cubase sx 3 manual kon gebruiken, is de cubase manual sx 3 ook voor cubase sx 2? Want ik kan op google.nl en steinberg.net geen manuals vinden van sx 2. Zijn dit de beste opname programma's of zijn er nog meer? En daarmee bedoel ik opname programma's die door bekende producers worden gebruikt (R&B, Rap, Soul) zoals de producers van beyonce, b2k, n-e-r-d, usher, ect..

Groeten,
Stanza

Origineel geplaatst door Ensemble
oh jee, ik voel iets aankomen...Hoe lang zal het duren?:D

kijk uit daar komt die

Jammer dat het alweer 2 april is....

Je wilt graag een hele enge nieur worden :confused:

Je hebt SX2, maar geen manual?

Twee tips:

- Doe een inburgeringscursus
- Koop (!!!) SX

:gaap:

Ik zou graag informatie willen krijgen, ik heb deze post niet geplaatst om commentaar op m'n nederlands te krijgen. Ben trouwens een nederlanders dus heb geen inburgeringscursus nodig..

Laten we het ff gezellig houden :mega:

Bericht door een moderator:
Als je de legale versie koopt, zit er gewoon een manual bij.
Op dit forum willen we geen discussie over het gebruik van illegale software, en we zijn al helemaal geen helpdesk voor mensen die dit niet begrijpen.
Deze thread wordt gesloten.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back