Filterdisco track

Die synth die vanaf het begin meegaat past niet zo lekker bij de rest van de track.
Zou toch proberen om daar een andere tune van te maken en een andere synth voor gebruiken.
En niet de hele tijd mee laten lopen door de track, in een break weglaten vallen en dan later hard erin laten knallen ofzo.. :)
Voor de rest klinkt het echt wel lekker, zeker afmaken! :W

Misschien probeer je met die synth een bepaald effect te creƫren door 'm in andere toonsoort mee te laten lopen, maar dat werkt naar mijn idee niet echt. De synth ligt ook niet echt lekker in de mix, hij staat er een beetje buiten.
Ik zou ook wat minder gebruik maken van de bitcrusher.
Voor de rest klinkt 't aardig.
Waar komt de vocal trouwens vandaan? Ergens een acapella van geleend?

Is grappig hoe iedereen over die sound valt:) Blijkbaar houdt mijn zieke geest mij voor de gek... Ik vond het zelf wel een freaky sound die de track iets retro achtigs geeft en iets mafs. Ik haal hem eruit denk ik..

Haal die 'Happy Groover - when I snap my fingers' timbali er uit en het klinkt al een stuk beter denk ik. Luistert wel soepel weg, maar ik zou er nog wat extra dingen erin gooien, bijv @2:44, bij het 'right now'; freaky synthje ofzo. Om het een eigen gezicht te geven. Groove is lekker btw.

Huh, timbali, don't know what you mean...??:confused:

Uhm, my wrong ik bedoelde het synth stacatto geluidje. Deed me denken aan het geluid van een zwaar omhoog gepitchte synth-Timpani. :D

timpan.jpg

Attachments

• ditdus.mp3
    27,8 KB · Bekeken: 78
:D haha, ut is maar gewoon mijn KS rackje hoor...
Goed hij gaat weg, misschien ergens in een break dat ik hem er wel even in doe...

Klinkt leuk... zou wel op de radio kunnen..

Enige minpuntje vind ik vaak dat 'baby...' wel heel erg vaak voorbij komt...

Arjen,

Leuke track, heeft een professionele sound. Ik vind die enigszins gedetuned synth wel geinig.
De tekst is denk ik ondergeschikt aan de muziek? Gaat niet echt ergens over.
Die Pad die (nadrukkelijker) wordt geintroduceerd rond 3:16 vind ik niet echt in de track thuishoren. Ik zou (persoonlijk) een minder metaalachtig geluid nemen.
Qua effecten geeft het me nog een wat benauwde, enge indruk, het gaat nergens echt de ruimte in.
De groove is erg goed. Ik heb je track nu een paar keer beluisterd; ik kan hem wel waarderen!!
Ik wil wel wat meer van je horen.

Bart (ex co. van H. :) )

Origineel geplaatst door RedTitan
En? Nog mee verder gegaan?

Nog niet nee, ga ik zeker nog wel doen.:)

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
ik denk dat de track meer uitgerekt moet worden en beter uitmixen.
dus niet alles gelijk prijs geven.

intro 16 maten beats en bas -16maten vocal erbij enzo voort
is ook makelleijk met inmixen voor da dj

Klopt, maar dit was niet bedoeld asl club/ extended mix maar meer als radio edit..vandaar de korte opbouw

Origineel geplaatst door Bartology
Arjen,

Leuke track, heeft een professionele sound. Ik vind die enigszins gedetuned synth wel geinig.
De tekst is denk ik ondergeschikt aan de muziek? Gaat niet echt ergens over.
Die Pad die (nadrukkelijker) wordt geintroduceerd rond 3:16 vind ik niet echt in de track thuishoren. Ik zou (persoonlijk) een minder metaalachtig geluid nemen.
Qua effecten geeft het me nog een wat benauwde, enge indruk, het gaat nergens echt de ruimte in.
De groove is erg goed. Ik heb je track nu een paar keer beluisterd; ik kan hem wel waarderen!!
Ik wil wel wat meer van je horen.

Bart (ex co. van H. :) )

Hoi Bart,

HAha je bent de eerst die de gedetunede sound wel leuk vindt.
Tekst is idd ondergeschikt. Is gewoon een constante herhaling van 1 gegeven.
De benauwde indruk waar je het over hebt is min of meer een bewuste keuze, het is bedoeld als een beetje een corny/ eigenwijs dancetrackje met een beetje een 'droge' sound zeg maar..

Je moet de groeten hebben van H. :)

Sorry...Kei Krom!
Vette skills maar hoe the fuck kun je die sound zo krom laten klinken..ik geef toe soms hoor je ook op id-t dingen die gewoonweg nie kloppen maar dit is nie grappig...baby...buig mie sound weer recht zouk zeggen

Hey..ben gewoon eerlijk een lul! Qua opzet is het wel commercieel!

Laatst gewijzigd:
Back