Geluidskaart - whow dit is beroerd

bikkel

Everything is on the One
Beluister het aangehechte stukje audio....ik heb deze geluidskaart (Marc 8 MIDI annex Sek'd Siena) al langere tijd semi-probleemloos gebruikt in mijn vorige systeem. Alles is in principe het zelfde gebleven, alleen het moederbord, processor, geheugen en voeding zijn vervangen.

Is dit een aardingsprobleem? Of loopt er te veel statische electriciteit over het moederbord omdat deze misschien niet helemaal goed er in zit? De kaart zit in het onderste slot, en bij afspelen heb ik totaal geen problemen.

Als ik kijk, dan staan de inputs van bepaalde kanalen vol open tot het rood soms en soms weer niet.

Attachments

• audio 02_11_b.mp3
    273,5 KB · Bekeken: 74
vreemd geluid , maar het lijkt me geen aardprobleem ,of dat je kaart er niet goed inzit
eerder een driver(verkeerd ingesteld) of update , dat moederbord is nieuw(merkloos)
meestal zijn de drivers die je er bij krijgt niet echt up to date,

je zou met een nieuwe instal van xp hem in een andere pci sleuf kunnen proberen

Digitaal probleem zo te horen.

Laatste drivers neem ik aan.
Heeft de kaart z'n eigen IRQ?
En geen software IRQ maar gewoon een hardware IRQ (3,4,5,7,9,10,11)
Of dat er een andere kaart PCI busmaster wil zijn maar dat irritant is.

Origineel geplaatst door fuse
Digitaal probleem zo te horen.

Laatste drivers neem ik aan.
Heeft de kaart z'n eigen IRQ?
En geen software IRQ maar gewoon een hardware IRQ (3,4,5,7,9,10,11)

IRQ 18, waar ook een netwerkkaart op zit......shit.....ff kijken of ik die netwerkkaart in een andere sleuf kan stoppen maar dit zijn niet de harde IRQ's volgens mij.

Ze zitten nu op 18 en 19, zelfde probleem met de inputs zo te zien.

Drivers van de geluidskaart zijn up-to-date, nog even op de site van de fabrikant kijken van het moederbord.

Hoe zie ik dat?

Je gebruikt nu software IRQ's en als je vroeger alleen hardware IRQ's gebruikte kan dit je probleem zijn.

Je gebruikt nu software IRQ's en als je vroeger alleen hardware IRQ's gebruikte kan dit je probleem zijn.

Maar als ik ACPI (weer) uit zet dan gaat mijn PC niet meer vanzelf uit enzovoort, toch? :(

Mag hopen dat je computer niet zomaar vanzelf uit gaat. ;)

Maar het is kiezen of delen idd.

Mag hopen dat je computer niet zomaar vanzelf uit gaat. ;)

Maar het is kiezen of delen idd.

PnP OS uit zetten in het BIOS, safe mode opstarten en dan onder computer in device manager een driver update doen?

Origineel geplaatst door bikkel
Maar als ik ACPI (weer) uit zet dan gaat mijn PC niet meer vanzelf uit enzovoort, toch? :(

dat ACPI managament van xp is best goed hoor, 98 gaf wel problemen, maar met xp op sx werkt acp best goed
wat voor merk en type moederboard is dit dan

Het is gefixed, blijkbaar zat de kaart niet goed in het slot, ik heb hem losgeschroefd, er in gedrukt, en niet te hard aangedraaid nu met het schroef. Works as advertised!

Origineel geplaatst door bikkel
Het is gefixed, blijkbaar zat de kaart niet goed in het slot, ik heb hem losgeschroefd, er in gedrukt, en niet te hard aangedraaid nu met het schroef. Works as advertised!

gellukkig , ik had niet gedacht tot die pc zou opstarten met een kaart niet goed erin , kenneleijk kan dat ook

veel succes met de nieuwe pc

Back