Hallo,
Ik heb een tijdje geleden een demotje gemaakt voor een band.
En op het einde kwam ik uit op iets van 16 sporen met veel inserts erbij noem t maar op.(in cubase sx)
maar dan ging mijn pc toch wel over z'n nek, hij ging happeren bij t live afspelen van de mix...
de mixdown zelf ging gelukkig wel goed...
Nu dacht ik dus eerst komt omdat k nog te weinig geheugen heb...
(mijn pc is een Dual pentium 3 1000 Mhz met toen 512 mb geheugen)
dus k heb er van de week 512 mb bij gekocht zodat k op de 1 GB zit, dat zou denk k wel genoeg moeten zijn...
maar nu merkte ik dus dat die als nog ging happeren....
zou dat misschien kunnen liggen aan men geluidskaart? (creative LIVE 5.1 (don't ask why
) )
maar ik weet niet of je daar een zwaardere kaart voor nodig heb ofzo want volgends mij gebeurt dat rekenwerk in t geheugen en processor en ni in die kaart..
Ik weet nu niet of ik mijn geheugen voor nix heb gekocht maar k zou t wel zonde vinden...
als iemadn weet waar het aan ligt zou k dat graag willen weten
alvast bedankt!
Dave
Ik heb een tijdje geleden een demotje gemaakt voor een band.
En op het einde kwam ik uit op iets van 16 sporen met veel inserts erbij noem t maar op.(in cubase sx)
maar dan ging mijn pc toch wel over z'n nek, hij ging happeren bij t live afspelen van de mix...
de mixdown zelf ging gelukkig wel goed...
Nu dacht ik dus eerst komt omdat k nog te weinig geheugen heb...
(mijn pc is een Dual pentium 3 1000 Mhz met toen 512 mb geheugen)
dus k heb er van de week 512 mb bij gekocht zodat k op de 1 GB zit, dat zou denk k wel genoeg moeten zijn...
maar nu merkte ik dus dat die als nog ging happeren....
zou dat misschien kunnen liggen aan men geluidskaart? (creative LIVE 5.1 (don't ask why
) )maar ik weet niet of je daar een zwaardere kaart voor nodig heb ofzo want volgends mij gebeurt dat rekenwerk in t geheugen en processor en ni in die kaart..
Ik weet nu niet of ik mijn geheugen voor nix heb gekocht maar k zou t wel zonde vinden...
als iemadn weet waar het aan ligt zou k dat graag willen weten

alvast bedankt!
Dave