Microfoon

de bazz(t)aard

Prisoner of society
:stupid
Voordat jullie gaan zeggen van gebruik de zoek funtie, dit heb ik dus al wel gedaan.

Ik ben dus opzoek naar een microfoon die geschikt is om mee te vocoden.
Het punt is dat mijn G2 niet over fantoomvoeding beschikt.

Nu is mijn vraag zijn er ook xlr alternatieven die niet te prijzig zijn
Ik heb nog nooit eigengemaakte vocals gebruikt dus ben nogal leek op dit gebied.

je kan ook een helegoed kope gebruiken, en zelfs een multmedia microfoontje gebruiken.
Hierin zit dan weinig laag en maar zorgt erdan wel voor dat je stem overeind blijft door de vocoder.

kijk maar naar de microf. van de micro korg

:biertje: :biertje: Hee bedankt voor de reacties

Yep die shure is mij ook geadviseerd, maar ik heb hier wel eens gelezen dat je voor vocoden een condensatormic
nodig hebt, dit i.v.m. verstaanbaarheid van het resultaat.

In het geval van zo'n klein microfoontje. ik heb van die soort staaf microfoontjes gezien, weten jullie mischien iets over de mogelijkheden van het opnemen van machinegeluid of simpelweg pannen en potten geroffel zegmaar.

voor het vocoden gebruik ik meestal een condensatormicrofoon, omdat die alles heel gedetailleerd weergeven. ik draai dan ook mestal het laag een beetje weg.

over die fantoomvoeding: misschien is het een optie zo'n behringer mic100 ding aan te schaffen, dat is een klein buizen voorversterkertje dat ook fantoomvoeding levert. ik ben er zelf ook zeer tevreden over ! (ze kosten geen drol)

Als je ook andere geluiden op wilt nemen kan je beter 2 microfoons aanschaffen.

Vocaalmicrofoons hebben een namelijk proximy effect waardoor geluiden van dichtbij vol en warm klinken, en geluiden van veraf niet.

Om potten en pannen geroffel op te nemen zou je daarom beter gebruik kunnen maken van bijvoorbeeld een condensator richtpijpje of gewoon een instrumentmicrofoon zoals de shure beta 57. Hier zijn trouwens zat goedkopere alternatieven voor, dus het hoeft niet persé veel geld te kosten.

Behringer, Samson, Stage-Line etc. etc. hebben prima microfoons voor weinig.

suc6

Hee remmelt je bedoelt dus dat je van een condensatormic een richtmicroffoon kan maken.

waarom zou je dan beter af zijn met 2 mics

Ik denk dus zelf dat ik ga kijken voor een condensatormic van +- 100 euro
weten jullie wat kwa prijs prestatie het best uit de bus komt voor mijn behoeften

:confused: Nee; condensators heb je in allerlei richtkarakteristieken.

Je geeft aan dat je ook andere dingen op wilt kunnen nemen behalve je stem.

Dan is het misschien verstandig om én een vocaal- én een instrumentmicrofoon aan te schaffen. Dat is wat ik bedoel.

Ik zou een goede dynamische mic aanschaffen. Beter een goede dynamische mic dan een halve kwaliteit condensator.

Ik heb een Shure Beta 58 voor je liggen. Die klinkt geweldig en dan heb je geen gedonder in het vooronder met phantom power.

Back