2ehands Cubase Sx1 naar nieuwe Sx3

Matt_E

Ingeburgerd
Hoi mensen.

Ik zit met een brandende vraag. Ik heb gister mijn pakketje binnen gekregen met Cubase SX 1 die ik 2e hands heb gekocht. Maar ik begin na het lezen van dit forum steeds meer twijfels te krijgen óf ik dalijk wel kan gaan upgraden :confused:

Dit zat er bij:

De cd-rom van Cubase Sx1
De dongle,
Gebruikershandleiding
Envelope met daarin het Serienummer (getypt) en of ik een mailtje wil sturen als t aan is gekomen

Nu zie ik op andere threads hier op op het forum dat je ook papieren moet hebben?

Hoe zit dat precies?

Groeten,

Matthijs

Re: 2ehands Cubase Sx1 naar nieuwe Sx3

Origineel geplaatst door Matt_E
Hoi mensen.

Ik zit met een brandende vraag. Ik heb gister mijn pakketje binnen gekregen met Cubase SX 1 die ik 2e hands heb gekocht. Maar ik begin na het lezen van dit forum steeds meer twijfels te krijgen óf ik dalijk wel kan gaan upgraden :confused:

Dit zat er bij:

De cd-rom van Cubase Sx1
De dongle,
Gebruikershandleiding
Envelope met daarin het Serienummer (getypt) en of ik een mailtje wil sturen als t aan is gekomen

Nu zie ik op andere threads hier op op het forum dat je ook papieren moet hebben?

Hoe zit dat precies?

Groeten,

Matthijs

die licentie is wel belangrijk dacht ik , er kan maar een update per licensie verstrekt worden.
gewoon naar de muziekwinkel om te vragen, neem je alles mee

Niks aan de hand.

Zolang je de dongle hebt en je serienummer is alles veilig.
na aanschaf van je Cubase SX 3 update, wordt de dongle ook geupdate door het syncro beveiligings systeem.
En kan je werken met je CUbase SX 1 en SX 3.

Origineel geplaatst door Kenny
Niks aan de hand.

na aanschaf van je Cubase SX 3 update, wordt de dongle ook geupdate door het syncro beveiligings systeem.

ja , eigenlik is die dongle met het nummer de licencie

maar met updaten van 5.0 naar sx mocht ik ook mijn dongle houden met alle cd s
en als je die verkoopt met dongle en nummer ,die kun dan niet meer updaten

is toch wel vreemd vindt ik, of zijn er geen updates meer mogelijk van 5.0 naar sx

_- /8D\-_ ;)

Niks aan de hand.

fffieeww, nu kan ik weer rustig slapen ;)

Maar het is dus niet erg dat die gast het serie nummer gewoon op een a4-tje gegeven heeft, zolang ik de dongle maar heb? dus de dongle wordt inprincipe opnieuw gepatcht ofzo?

Vind het een rotstreek als je niet meer van 5.x of nog vroeger kan updaten naar SX3.
Vroeger kon het altijd wel en je betaalde er ook voor.
Beetje minnetjes voor je klanten IMHO.

Origineel geplaatst door Matt_E
fffieeww, nu kan ik weer rustig slapen ;)

Maar het is dus niet erg dat die gast het serie nummer gewoon op een a4-tje gegeven heeft, zolang ik de dongle maar heb? dus de dongle wordt inprincipe opnieuw gepatcht ofzo?

je kan gewoon het update pakket bestellen a 149 euro. volgens mij vragen de meeste bedrijven niet eens meer om je serienummer aangezien er toch geen dongle bij zit.

Als je het upgrade pakket binnen hebt moet je via internet je dongle inderdaad opnieuw patchen. Dit gebeurd middels het syncrosoft license center.

hierna kun je gewoon cubase sx3 installen. De nieuwe beveiligde dongleaansturing wordt per update vervangen (30000 random codes per update ;) )

De laaste update op dit moment is sx3.02, de patch voor 3.02 komt binnen een paar dagen beschikbaar omdat er in sommige gevallen een bug inzit met betrekking tot cpu spikes en gui afhandling.

Van 5.X naar SX is nu inderdaad niet meer mogelijk.

oke dan, is toch zonde van die 5.0 met dongle die ligt niks te doen
mag ik die nog verkopen of weggeven of alleen zelf houden voor een tweede pc?
het is wel leuk om te verloten, maarja dan moet het wel mogen

Origineel geplaatst door quifster
je kan gewoon het update pakket bestellen a 149 euro. volgens mij vragen de meeste bedrijven niet eens meer om je serienummer aangezien er toch geen dongle bij zit.

Als je het upgrade pakket binnen hebt moet je via internet je dongle inderdaad opnieuw patchen. Dit gebeurd middels het syncrosoft license center.

hierna kun je gewoon cubase sx3 installen. De nieuwe beveiligde dongleaansturing wordt per update vervangen (30000 random codes per update ;) )

De laaste update op dit moment is sx3.02, de patch voor 3.02 komt binnen een paar dagen beschikbaar omdat er in sommige gevallen een bug inzit met betrekking tot cpu spikes en gui afhandling.

ahh nice, dán kunnen we echt aan de slag :geslaagd:

thnx voor je uitleg!

Origineel geplaatst door turtel
oke dan, is toch zonde van die 5.0 met dongle die ligt niks te doen
mag ik die nog verkopen of weggeven of alleen zelf houden voor een tweede pc?
het is wel leuk om te verloten, maarja dan moet het wel mogen

Je kunt 5.0 op een andere PC zetten en dan zo'n connect boxje ( van Steinberg) tussen je SX pc en de andere zetten zodat je je VST'tjes apart kunt draaien. Zo verdeel je de load over twee PC's.

Origineel geplaatst door deep
Je kunt 5.0 op een andere PC zetten en dan zo'n connect boxje ( van Steinberg) tussen je SX pc en de andere zetten zodat je je VST'tjes apart kunt draaien. Zo verdeel je de load over twee PC's.

oke bedankt , hij hoort dus gewoon bij de sx e x :D

Ook ik heb een tijdje geleden cubase sx 2 van iemand overgenomen. Deze had zelfs alleen nog maar de originele cd (mac) en de dongle en een geschreven briefje met serienummer. Nu vraag ik me af of ik deze zo 1,2,3 kan upgraden naar sx 3 zonder problemen. Ik weet namelijk niet of mijn pakket ook op naam van de vorige eigenaar staat geregistreerd(volgens mij bij Logic wel zo) en of ik hier problemen mee kan krijgen. Tevens heb ik thuis geen internet, wat volgens mij nodig is om de dongle bij te werken. Wel vraag ik me af of je beslist internet nodig hebt hiervoor, daar ik de updates van 2.0 tot de nieuwste versie van sx 2 ook gewoon zonder internet kon installeren en dongle bij kon werken.

Toen ik van VST5 over ging naar SX2 moest ik mijn VST5 dongle inleveren bij de toenmalige importeur MCdos..

weet niet of dit overigens de normale gang van zaken is, maar ik baalde dus wel heel erg dat ik zo niet vst5 nog kon gebruiken voor gebruik van VSTi's via de mixer.

Back