lcd tv gebruiken voor computer?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Jochen

Ouwe rot
ik ben waarschijnlijk van plan een 30 inch lcd tv te kopen. (Ik kijk ook wel eens graag een dvd'tje)

Nu is het de bedoeling dat ik mijn computer er op aansluit, zodat ik cubase lekker groot en breed heb. Iemand ervaringen hiermee, is het af te raden om 1 of andere reden?

ik heb nog geen bepaald type/merk in gedachten.

bedankt
;)

Ik zou wel even checken wat de "native" resolutie van dat scherm is. Als je namelijk een LCD op een andere resolutie aanstuurt dan dat er daadwerkelijk pixels in zitten, is het resultaat niet altijd even scherp.

Als ik mijn 1024x768 laptop bijvoorbeeld op 800x600 draai krijg je ook hoofdpijn van de wazigheid.

En als het tegen zit is dat scherm echt alleen bedoelt voor PAL resolutie (720 x 576) en dan schiet je er niet veel mee op als je daar 1600x1200 heen schiet :D

Ik weet niet of LCD TV's nog aan overscan doen, want anders heb je dat probleem ook nog. Iemand die dat weet toevallig?

ok bedankt voor de info.

Als er misschien iemand tips heeft voor lcd tv's die goed werken met een pc eraan?

Heb je al eens gedacht om een 19" LCD-monitor aan je PC te hangen en vanaf de PC naar DVD's te kijken? Dat lijkt me 'veiliger' om een goeie beeldkwaliteit te krijgen dan via zo'n LCD-TV.

:doei:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back