Furman Spring Reverb

midi ?
de apparatuur voor en na hebben invloed op de galm. vooral wat er voor zit. Als die midi heeft maak je een nieuwe sound. Volume en klank-veranderingen hebben veel invloed op de veer,

Op de site van vermona staan mp3's, maak hier een sample van, gooi die in een mix met je andere instrumenten. Hoor je nog steeds dat de galm van een veer komt ? kopen die Furman, raak je verliefd ? sparen voor een vermona.

"mixing skills" daar gaat het om, ik heb ze niet. hi hi hi

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Ja al es over gelezen.
Heb je daar goeie ervaringen mee?
En wat zou zo iets kosten 2e hands?

Jammer genoeg heb ik geen ervaring met de retroverb.
Denk niet dat je er snel een vind 2e hands. mocht je er wel een vinden, waarschuw mij dan ff. :D

Nieuw vind ik m 'te duur'...daar kan je ook een RE201 voor krijgen 8~

Origineel geplaatst door Flesje
Nieuw vind ik m 'te duur'...daar kan je ook een RE201 voor krijgen 8~
Is dat omdat ie beter is of omdat die echt retro en vintage is?
Wat is het grote voordeel van de space echo?
Ik zie de retroverb nieuw staan voor €399.00 en vind dat eigenlijk best wel een 'probeer' prijs...
Maar daar kan je idd een space echo van kopen...

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Is dat omdat ie beter is of omdat die echt retro en vintage is?
Wat is het grote voordeel van de space echo?
Ik zie de retroverb nieuw staan voor €399.00 en vind dat eigenlijk best wel een 'probeer' prijs...
Maar daar kan je idd een space echo van kopen...

Tsja, ik heb dus beide toestellen niet zelf gehad dusss..
Maar het voordeel van een RE201 is natuurlijk dat het ook meteen de meest legendarische tapedelay is ooit gemaakt. Vintage is rationeel gezien eerder een nadeel vind ik.

Nog iets leuks wat je met een veerreverb kunt doen, behalve reverb natuurlijk, is een soort "onweer-effect" maken. Is al en zeker 30 jaar oude truc :D Grofgezegd, je geeft een flinke ros tegen de reverb unit en daardoor gaat de veer tegen de doos aan trillen. Dit geeft een soort onweer effect (je moet wel wat fantasie hebben, dat ook)
Gebruikt door DUB legenden als Lee Perry en King Tubby.

R

Origineel geplaatst door guido
midi ?
de apparatuur voor en na hebben invloed op de galm. vooral wat er voor zit. Als die midi heeft maak je een nieuwe sound. Volume en klank-veranderingen hebben veel invloed op de veer,

Op de site van vermona staan mp3's, maak hier een sample van, gooi die in een mix met je andere instrumenten. Hoor je nog steeds dat de galm van een veer komt ? kopen die Furman, raak je verliefd ? sparen voor een vermona.

"mixing skills" daar gaat het om, ik heb ze niet. hi hi hi

Wat kun jij ouwehoeren!
Snap echt geen ene zak wat je met voor en na bedoeld, laat staan het midi verhaal. met midi maak je een nieuwe sound?

wtf man!

Back