een beetje funky

payt

Enorm Lid
Nog maar eennummer uit het archiefje dan :)

Eeen beetje funky en een beetje een retro sound. Het uiteindelijke plan is dat er echte zang bij komt, maar tot die tijd heb ik er wat samples in geknikkerd die er toevallig enigzinds in passen, maar die eigenlijk nergens over gaan.

Tot zover de excuzen ;) Luister en huiver!

Funky

Ik houd wel van een beetje chaos in een track, maar hier maak je 't wel erg bont. In het begin loopt bijvoorbeeld de toonsoort niet gelijk (later ook nog een paar keer overigens). De lead solo speelt net iets té scheef, de vocal sample "feel so real" valt net even verkeerd qua timing etc.

Wat betreft de mix kloppen er voor zover ik kan horen over mijn koptelefoon ook een paar dingen niet helemaal. De drums blazen de boel af en toe net even iets teveel op.

Maar goed, ik begrijp je idee denk ik en dat spreekt me op zich wel aan, alleen schort het een beetje aan de uitvoering. Allereerst moet je er gewoon echt voor zorgen dat er niets dissonant loopt, dat vind ik wel een beetje de basis bij een track en werk nog wat aan de mix en zorg misschien ook voor wat meer structuur in het arrangement.

Succes! :koffie:

Nee, dit vind ik niks... Nou ben ik sowieso niet zo'n fan van (dit soort) funk, maar ik vind dat je het ook niet echt goed uitwerkt hier. Deels wat Rino al zei: het begin is wel erg lelijk dissonant, af en toe is het een zooi met allerlei drukke pads en de begeleiding lijkt af en toe redelijk los te staan van de rest. De mix is ook niet zo sterk; het geluid is geen eenheid en het is maar amper hoorbaar wat er in de solo gespeeld wordt (de lead wordt bijna helemaal ondergesneeuwd door de rest). Bovendien heeft het nummer geen kracht (klinkt erg gezapig) weinig bas (geen punch) en het couplet klinkt erg obligaat (vooral die gitaar). Misschien hoor ik het helemaal verkeerd, maar voor mij 'doet' deze track het niet...

Hm ... je zit blijkbaar niet stil met posten ;) .

Dit is heel andere muziek dan bv FrogTears. Daar waar FT er voor zorgt dat ik vervoerd wordt naar een mooie sfeer, goeie geluiden en een lekkere sfeer .... blijft het hier precies eerder bij een experimentele jamsessie. Timingen lopen soms in het honderd, soms klinkt het inderdaad nogal dissonant. Als idee vind ik het niet zo slecht, maar dan moet de uitwerking serieus herbekeken worden, vrees ik ;) .

Nou naar de volgende gaan luisteren :)

:doei:

hmm ja er moet idd nog het een en ander aan gebeuren. Stap 1 is een beter basgeluid, want ik vind het zelf ook een beetje te wollig. En idd kan de solo halverwege wat strakker, met misschien een ander geluid.

Maar eerst mijn pc een beetje upgraden, want het arme cubaseSX kan het allemaal niet tegelijk meer aan met dit nummer.. Of wellicht maken we er een goeie hardwareversie van, met echte gitaren ofzo.

Tot die tijd blijft het een ideetje in't archief.

zo ik dacht....... laat ik ook es een trackje luisteren van deze nieuwe massive-track-poster op het forum ;)

Misschien is dit niet de beste om mee te beginnen, vind het een beetje erg rommelig.
Het funky gitaartje is wel leuk en er zitten wel meer grappige elementen in, maar
van o.a. dat lead-orgel krijg ik eigenlijk al snel de zenuwen....

Laat ik FrogTears eens gaan luisteren.........

Hey Payt,

op een of andere manier pakte het nummer me genoeg om het eens verder te luisteren en op 3:10 zit een heel gaaf stuk. Het doet me een beetje denken aan het nummer 'Answer me' van Earth & Fire.
Ik vind het best knap gedaan allemaal. Vooral het disco/funky gevoel zit er goed in.
Het nummer bestaat wel uit (te) veel stukjes en is zoals gezegd behoorlijk druk.
Hoe heb je de bas gedaan want daar is niets mis mee IMHO.

Als je zelf geen gitaar speelt, wil ik deze track wel van een funky gitaar voorzien.

Dat aanbod voor gitaar lijkt me een strak plan.. het zal allicht beter worden dan die virtual guitar player.

Misschien kan je er ook wat toffe solo's in gooien dan ipv van mijn gepiemel.. lijkt me zeer inetressant.. en als je ook nog iemand kent die kan zingen ;)..

De bas is geloof ik een virtueel moog-geluidje als ik het me goed herinner.. als ik hem op mijn DT-990 luister vind ik hem eigenlijk iets te wollig, maar for the time being is er idd mee te leven.

ik herken in deze track een talent dat nodig getemd moet worden! je bent behoorlijk bezig om alle stijlen na te maken en dat doe je niet slecht alhoewel dit een beetje uit de hand loopt.

Desondanks (want ik kan me wel vinden in de kritieken hierboven over timing enzo, vind ik het wel een zekere ruwe smerige aantrekkingskracht hebben en dat zal dan toch wel met je muzikaliteit te maken hebben :okdan:

ik ben maar even weg geweest en wat zie ik? je hebt ik weet niet hoeveel tracks geplaatst.
:dubbel: :dubbel:

rustig aan doen hoor!

Back