Jaja, weer lekker gevlogen!

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Hehe, weer terug van vakantie, ik ben een week wezen paragliden in Frankrijk, was weer errug tof!

Voor degenen die niet weten wat paragliding (=parapente) is: met een speciaal soort bestuurbare parachute (maar dan veel groter) door de bergen vliegen (je kunt m.b.v. thermiek hoogte winnen, of soaren op de bergwinden; je kunt dus uren in de lucht blijven).
Zijn er nog meer mensen hier die aan parapenten doen?

Ik heb trouwens eind van de week foto's, ik ga ze online zetten. Je kunt trouwens op m'n website ook nog foto's zien van voorgaande vakanties. De serie uit Turkije is erg tof geworden!
http://www.dr-ripsaw.da.ru (menu>paragliding>turkije)
Ik zal m'n nieuwe foto's hier deeplinken

Re: Jaja, weer lekker gevlogen!

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
Voor degenen die niet weten wat paragliding (=parapente) is: met een speciaal soort bestuurbare parachute (maar dan veel groter) door de bergen vliegen (je kunt m.b.v. thermiek hoogte winnen, of soaren op de bergwinden; je kunt dus uren in de lucht blijven).

Zijn er nog meer mensen hier die aan parapenten doen?

Hey tof.

Ik heb recent bij PAHO informatie aangevraagd voor een beginnerscursus.
Ik woon redelijk dicht bij de Maasvlakte en daar kan je goed soaren en er wordt ook vaak gelierd. Dus dat is lekker makkelijk.
Er worden eind augustus nog wat beginnerscursussen gegeven in het buitenland. Misschien dat ik dat wel ga doen.
En anders gewoon een liercursus in NL.
Huur jij altijd je spullen of heb je zelf een parapente, harnas, etc?

Ik huur op dit moment nog zelf spullen, aangezien een complete uitrusting erg duur is. Bovendien is het verstandig tijdens de opleiding met verschillende schermen te vliegen (om brevet 2 te halen moet je 40 hoogtevluchten hebben, dat kost je dus meerdere weken vliegen) zodat je kennis kunt maken met verschillende soorten/merken schermen.
Een goeie helm zou je wel alvast kunnen kopen, dat haal je er met een paar weken vliegen wel uit. Dat geldt eventueel ook voor een harnas, maar ook dat blijft duur, en ook een beetje een kwestie van uitproberen.

Ik heb zelf nu 34 hoogtevluchten, ik ben dus bijna bij brevet 2. Misschien dat ik volgend jaar een eigen scherm ga kopen, maar dat weet ik dus nog niet zeker. Waarschijnlijk wordt het een Nova of een Swing Arcus scherm.

Het is dus verstandig pas een scherm te kopen als je wat meer ervaren bent.

Laatst gewijzigd:
Back