ik ben hier niet zo kapot van.
het wil niet echt van de grond komen. de timing van vele inzetten is nou niet echt gesmeerd te noemen en je zou ook misschien wat meer aandacht mogen besteden aan de dynamiek van de strijkers samples. ik heb al eerder gezegd dat die tremolo strijkers niet overtuigen (vooral in het middenregister) en zo ook hier weer. het is ontzettend moeilijk, haast onmogelijk, om strijkers samples overtuigend te gebruiken, zeker als je ze zo op de voorgrond plaatst zoals je in dit nummer doet.
het beste gedeelte vind ik vanaf 2.15 waarin je een achergrond begint te leggen waar dan op 2.52 het thema uit de intro heel mooi inpast en daarmee dan ook aan de haal gaat en naar een kleine climax werkt...en toch is het het allemaal net niet.
wat ik vreemd vind is dat de timing van het hoofthema in dit gedeelte 'spot on' is maar dat de lijnen van de houtblazers en ook enkele strijkers er omheen weer te laat of te vroeg in het ritme zitten. zo ook voor het pianootje en de hobo in het rustigere gedeelte tussen 0.40 t/m 2.15. wat ik daar wel weer OK vind is die hele hoge C strijkers die er heel langzaam inkomen vanaf 1.55 of daaromtrent.
anyway. dit kun je beter denk ik.