Hallo Pro Tools

Ik zou graag weten of er nu iemand al werkt met M-powered PROTOOLS en de bijhorende Maudio geluidskaart ... werkt dat nu fijn ? ik bedoel daarmee zijn er niet teveel problemen ...

Ikzelf twijfel nog om een M-box te kopen ... maar die Mpowered is een goed alternatief!! Er zijn reeds twee vrienden van mij die een 002rack gekocht hebben en bij alletwee hebben ze al problemen gehad!

Grtz en ik hoor het graag van jullie ...

P.

Origineel geplaatst door EviL 3°3
Er zijn reeds twee vrienden van mij die een 002rack gekocht hebben en bij alletwee hebben ze al problemen gehad!

Wat voor problemen? Ik gebruik de 002R ook en heb geen enkel probleem met PT Le 6.4 en Logic Pro 6.4 op Panther 10.3.4

Het schijnt alleen geen digitranslator(omf import/export) te ondersteunen, de standaard protools le wel. dus wil je iets met video/film doen, dan zul je toch een mbox of digi002 aan moeten schaffen

ProTools LE ondersteunt OMF en de DV-toolkit optie, ProTools M-powered niet...

Een mogelijke workaround is wel de gratis "OMFtool" die je van de digidesign site kunt downloaden (support/downloads).
Beperking : OMFtool werkt enkel in de 'Classic' mode van OS X, en enkel met 16bit files.

Origineel geplaatst door Gein
Het schijnt alleen geen digitranslator(omf import/export) te ondersteunen, de standaard protools le wel. dus wil je iets met video/film doen, dan zul je toch een mbox of digi002 aan moeten schaffen

WAATT?? jezus wat achterlijk! ik zat er serieus over na te denken om bij mijn delta44 die PT m-powered aan te schaffen, juist voor die OMF functionaliteit.....dan kan ik in mijn studio bv een Live of Nuendo project in m-powered importeren in OMF formaat, checken of alles goed gaat, en dan saven in PT session formaat zodat de boel in een PT omgeving kan worden afgemixed...... dacht het nu dus niet..

Wat me ook wat tegensteekt bij Pro Tools is dat je de plugins niet kan controleren met een extern MIDI CC boxje, zoals je dat wel kan in Live of andere sequencers
Als je nou maar control change kon toevoegen in de automation tracks =(

Dat kan je wel, als je Digi's eigen control surface of HUI-compatible controller koopt.
Voor LE en M-powered bv de Command8 of MackieControl.

Back