Logic 7.1 update

David

Ouwe rot
De langverwachte Logic 7.1 update staat er (eindelijk) aan te komen.
Belangrijkste nieuwigheid is (oef, eindelijk...) de plug-in delay compensation en oa een nieuwe Bass amp plug-in.

http://discussions.info.apple.com/webx?14@819.sScda5WiVNk.0@.68ab73c4

Directly from the Apple Store Website:

Logic Pro 7 to Logic Pro 7.1 Upgrade Kit

Upgrade your Logic Pro 7.0 to version 7.1 and take advantage of full native plug-in delay compensation, expanded Apple Loops integration, new Bass Amp and hybrid synthesizer plug-ins, easy re-ordering of plug-ins, and more. Note: Logic Pro 7.1 is available to all Logic Pro users possessing an XSkey authorized for Logic Pro 7.0.

Price $19.95
Ships: 2-3 weeks

The Logic Pro 7.1 update adds a generous collection of new features and sought after enhancements such as full native plug-in delay compensation and over 70 new key commands. It provides greater facility for creating and managing Apple Loops and a convenient new method for re-ordering Channel Strip plug-in configurations. Logic Pro 7.1 further extends the creative options with 5 new plug-ins including a Bass Amp and two hybrid synthesizers. The update is rounded out by a host of optimizations and refinements that significantly improve the performance and stability of both Logic Pro and the included, updated version of Waveburner.

TOP TEN REASONS TO UPGRADE

1. Expanded Apple Loops Integration
Produce your own software instrument Apple Loops using any Logic Pro or Audio Unit plug-in. Place the software instrument Apple Loops onto an Audio Instrument track and the original MIDI performance and Channel Strip configuration is completely restored. Convert your ReCycle (REX) files into Apple Loops by simply dragging them into the Arrange window. Find your Apple Loops more easily by limiting which Jam Packs or other loop collections you wish to browse.

2. Full Native Plug-In Delay Compensation
Take advantage of full plug-in delay compensation which now corrects for latency produced on bus, auxiliary, and output channels in addition to every other path in the native audio mixer. You'll especially appreciate this enhancement if you own third party DSP cards like those developed by Universal Audio and TC Electronics.

3. New Instrument and Effect Plug-Ins
Add beef and character to your bass or other instruments with a new Bass Amp plug-in which replicates the sound of the industry's sweetest bass amplifiers and direct boxes. Tighten up any performance using the Enhanced Timing plug-in or be inspired by the massive atmospheric synth textures produced by two new Hybrid Synth instruments.

4. Hand Tool in Track Mixer
Freely move, copy and swap plug-ins between Channel Strip Inserts using the new Hand Tool in either the Arrange window or Track Mixer.

5. Over 70 New Key Commands
Speed up your workflow by assigning up to 70 new key commands to your favorite functions, including many of those introduced in 7.0 such as Open Loop Browser, Next/Previous Channel Strip, Create Multiple Tracks, Import Audio Files, and Bounce.

6. Numerous Plug-In Improvements
Swap, copy, and import Ultrabeat voices and sequences using a simple drag and drop operation. Export Ultrabeat patterns directly to the Arrange window also using drag and drop. Create or edit EXS24 instruments more easily using rubber-band selection of Zones and the ability to define Start Note and Width settings when importing multiple samples. Exploit new options for the Rotor effect in the EVB3, which also now has improved integration with the Hammond Suzuki XB-1, XK-2, and XK-3 hardware Drawbar controllers. Enjoy many other useful refinements made to Sculpture, Vocal Transformer, Pitch Correction and other plug-ins.

7. Support for 9 additional Control Surfaces
Increase your choices for compatible hardware control surfaces thanks to dedicated support for these 9 popular controller devices: Korg KONTROL49 and MicroKONTROL, Frontier Design Groups Tranzport, Tascam US-2400 and FW-1082, JL Cooper CS-32 and FaderMaster 4/100.

8. Follow Tempo Option for Recorded Audio
Enable the new "Follow Tempo" Region parameter for any audio recorded into your song, and Logic will time and pitch shift the file

Moet je tegenwoordig ook al betalen voor een .1 update?

De updates zijn wel handig dat wel.

Blijkbaar... eerst een quasi onvoltooid product op de markt brengen, om 6 maanden later te laten bijbetalen voor alles wat er (al dan niet bewust) ontbrak in de oorspronkelijke .0 versie. That's business...

Gelukkig dat het "maar" 20 € is, had veel erger kunnen zijn...

Ik vind het afzetters. Je betaald eerst meer als 1000 euro voor logic, en dan moet je vervolgens nog een 30 euro betalen in nederland voor de update. Veel dingen waren niet goed in 7.0 en nu moet je dus betalen om dat gepatched te krijgen.Gaat nergens meer over.

Ogenblikje Errol, het is nogal ongenuanceerd om hiervoor zomaar "the world of mac" af te straffen. Om te beginnen kost de update (bij de belgische online apple store) niet 30, maar slechts 20 euro. Hierin moet je de BTW van 21% meerekenen + verpakkings- & verzendingskosten. Apple zal er dus niet echt veel winst op maken, en ook niet echt die bedoeling hebben trouwens.

Moraal van het verhaal : nooit meteen de laatste .0 versie aanschaffen, maar eventjes geduld oefenen, en wanneer na verloop van tijd een bijgeschaafde versie op de markt komt, dan het volledige pakket voor dezelfde prijs scoren.

Als dat niet de bedoeling is om winst te maken, moeten ze hem gratis downloadable zetten op hun support page. Zoals elke daw software :(

Jongens, ik slik dit gewoon. Logic op G5 geeft me een tevreden en voldaan gevoel. Ik heb niet langer het idee om te moeten betalen om beta-tester te zijn zoals ik dat wel deed voor SX op de pc. Ik ben best bereid om te betalen voor iets wat wel gewoon werkt. Ik zeik niet over een paar tientjes om delay-compensation te kunnen gebruiken.

En dat Errol er wat moeite mee heeft, dat kan ik me voorstellen. Hij snapte 7.0 al niet ;)

Origineel geplaatst door n0_key
Jongens, ik slik dit gewoon. Logic op G5 geeft me een tevreden en voldaan gevoel. Ik heb niet langer het idee om te moeten betalen om beta-tester te zijn zoals ik dat wel deed voor SX op de pc. Ik ben best bereid om te betalen voor iets wat wel gewoon werkt. Ik zeik niet over een paar tientjes om delay-compensation te kunnen gebruiken.

En dat Errol er wat moeite mee heeft, dat kan ik me voorstellen. Hij snapte 7.0 al niet ;)

hohohoho......:D Je hep me niet goed begrepe.... Ik snapte niet waarom 7.0 geen volledige latency correctie had.
Ook snapte ik niet waarom de 7.0 versie barste van de bugs en ongeveer een maand geleden er pas een, ik geloof, een 7.01 versie kwam die het ineens wel deed.

En ga nou niet zegen dat jij de enige was die geen problemen had met de eerste 7.0 versie.

Overigens maakt mij die paar tientjes ook niets uit maar laten we eerlijk zijn, het had ook gewoon net zoals de 7.01 gratis
op het net gedownload kunnen worden.

Overigens heb ik je hulp effe nodig om onze g5 te koppelen a/h netwerk. Ik bel je wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad nergens last van heb gehad, ook niet tijdens de .0 versie. Daarbij moet ik wel aankaarten dat ik simpelweg wat midi en wat audio doe, en geen gekke fratsen wat betreft hardware controllers of FX kaarten gebruik. En bovendien niet zo intensief. Ben immers nog steeds aan het renoveren :)

Je hebt wel gelijk hoor. Voor een keer. Delay-compensation had er al in moeten zitten.

Origineel geplaatst door mOkBor
Als dat niet de bedoeling is om winst te maken, moeten ze hem gratis downloadable zetten op hun support page. Zoals elke daw software :(

True Words,

Het zijn gewoon geldwolven.
Een update van 7.0 naar 7.1 zou altijd gratis moeten zijn, je hebt immers Logic 7 gekocht
Zou het versie 8.0 betreffen, dan zou het een heel ander verhaal zijn.

Ben blij dat ik nog lekker Logic 5.5 draai. Op de PC dan he.....
Voor de nieuwe DAW foefjes gebruik ik Samplitude Professional 8.2 (gratis update, gratis opgestuurde engelse versie, en usbdongle, zo kan het ook)

Origineel geplaatst door radiance
Van de Mopro website
"De update Gold/Platinum/Pro met XSkey --> Logic Pro 7.0 kan bij MOPRO nog steeds uit voorraad geleverd worden voor Euro 329 inclusief BTW en verzendkosten. De update naar 7.1 wordt dan gratis nagestuurd."

thanks.
niet dat die paar tientjes mij zoveel uitmaken, maar ik volg de policy van apple niet helemaal... :confused:
nu worden de vroege vogels als het ware gestraft.

Ik wil niets verdedigen, maar soms wordt ik een beetje moe van al dat gezever. Wat nou gestraft? Je hebt het toch al kunnen gebruiken? En bovendien, je hoeft niets te kopen, daar kies je zelf voor. Je kiest voor een bepaalde set features tegen een bepaald bedrag op een bepaald moment. Je kan bij elke update weer kiezen of je 'm koopt of niet.

En als je vind dat je een bepaald bedrag niet wilt betalen voor een bepaalde feature set, dan doe je dat lekker niet. Ga je lekker met Magix of Samplitude of Cubase of Fruity of Reason of Live of wat dan ook werken. Simpel.

Origineel geplaatst door n0_key
Ik wil niets verdedigen, maar soms wordt ik een beetje moe van al dat gezever. Wat nou gestraft? Je hebt het toch al kunnen gebruiken? En bovendien, je hoeft niets te kopen, daar kies je zelf voor. Je kiest voor een bepaalde set features tegen een bepaald bedrag op een bepaald moment. Je kan bij elke update weer kiezen of je 'm koopt of niet.

En als je vind dat je een bepaald bedrag niet wilt betalen voor een bepaalde feature set, dan doe je dat lekker niet. Ga je lekker met Magix of Samplitude of Cubase of Fruity of Reason of Live of wat dan ook werken. Simpel.

Ik snap best dat je niet logic wil verdedigen, maar jij bent wel 1 van de weinigen die daar zo over denkt. Kijk dat je voor sommige features zou moeten betalen zou ik nog een klein beetje kunnen begrijpen maar in 7.01 zitten nog genoeg bugs, en daar krijg je WEL mee te maken als je de upgrade niet koopt. Breng dan tenminste 7.02 uit met alle bugs gefixed en latency compenstation.... 1000 euro voor een buggy seq, met geen latency compensation :( Begrijp me niet verkeerd ik ben logic fan, ik heb zelf ook 7 pro. Maar ik vond steinbergs manier van updaten een stuk gebruiksvriendelijker. Ik vind het heel erg tegenvallen, en daar moeten we best over kunnen zeuren. Cubase sx released ook vaak patches met veel nieuwe plugs/features, maar die heb ik nog nooit geld zien vragen voor een kleine update. :mega:

Geef n0_key wel gelijk niemand verplicht je om een update te maken dat
beslis je zelf en trouwens het gaat hier over een klein bedrag als je duizenden
euro's gaat uitgeven voor je hobby dan kan dit er ook nog wel vanaf en als studio
maakt het helemaal niet uit want dit bedrag verdwijnt als sneeuw voor de zon in je boekhouding.

nogmaals, die 20 euro maakt mij echt geen zak uit.
ik betaal ook graag voor mijn software aangezien dat het hart van de studio is, ik mijn brood er mee verdien en je simpelweg betaalt voor iets wat anderen hebben gemaakt.
ik vraag me alleen af wat de afweging van apple is om voor een .1 update geld te vragen, aangezien emagic dat nooit heeft gedaan. :erm:

Origineel geplaatst door Dobre

ik vraag me alleen af wat de afweging van apple is om voor een .1 update geld te vragen, aangezien emagic dat nooit heeft gedaan. :erm:

Dat is helemaal waar.
Ik heb mijn G5 ook weer een dikke week en heb de Apple-store gebeld over Tiger,
deze zat nog niet bij mijn G5.

Ik mocht Tiger downloaden v/d Apple site voor zo'n kleine E20,-
Ik heb even door lopen zeuren en nu krijg ik de 29e Tiger, jawel, gratis.

Gaat niet om de pegels wel om het principe, 7.0 naar 7.1 idem dito.

Back