Niet verschieten , hopeloos geval

MonsieurVerMond

Ingeburgerd
Yoe

Hoe beginde in godsnaam aan een studio :confused:

Ik wil er zo graag 1 bouwen :( , maar weet ni hoe te beginnnen

Ik wu onlangs beginnen met twee goedkope electribejes , maar dan nog weet ik geen deftige mixer (analoog of digitaal) en welke boxen ik moet kopen en pfff
:r

Geef eens wat suggesties
Hoe zijn al die pro's hier destijds begonnen 8>

die zijn begonnen met zelf heel veel lezen, leren en testen. en zo ingevoerd raken in de wereld van de elektronische muziek. en vooral niet te veel alles op een presenteerblaadje aangereikt willen krijgen, zo zijn ze begonnen.

dus: zoeken op dit forum en via google.

succes!

Veel lezen is inderdaad het beste advies.

Koop(leen/bieb) tijdschriften (bijv. Sound on sound, Interface, Future music etc..).
Lees wat er zoal te koop is en wat jij er mee kunt of niet kunt.
Toen ik net begon kwam ik veel termen tegen die ik niet kende (zo wist ik bijvoorbeeld niet wat een groovebox was en wat een arpeggiator deed).
Door te lezen en te zoeken op het net kwam ik erachter wat alles zo'n beetje was en wat ik wel en niet wilde en nodig had. Het lezen van handleidingen van instrumenten die je aanspreken heeft mij ook verder geholpen...

Succes

Groet

Tom

Precies, gewoon beginnen met dingen doen op zo'n Electribe. Deftige boxen en mengpaneel zijn niet per se nodig als je net begint: een goedkoop mengpaneeltje en je gebruikelijke HiFi-setje voldoen voorlopig nog wel. Eerst maar 'ns de grenzen van je huidige setup ontdekken en dan bepalen hoe je verder wilt/kunt.

Re: Niet verschieten , hopeloos geval

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond

Wat heb je nodig:

- dingen die geluid maken (synths/samplers)
- dingen die het geluid weergeven (speakers)
- dingen die alle dingen die geluid maken bij elkaar voegen (mixer)
- dingen die dingen die geluid maken vertellen wat ze moeten doen (sequencer vergelijk het met de dirigent van een orkest, speelt zelf niks, geeft wel aanwijzingen
Ik wil er zo graag 1 bouwen :( , maar weet ni hoe te beginnnen. Ik wu onlangs beginnen met twee goedkope electribejes , maar dan nog weet ik geen deftige mixer (analoog of digitaal)
Je moet zoveel mixer kopen als je nodig hebt. Ik neem even aan dat je nog wil uitbreiden, dus begin dan maar eens met een 8 of 12-kanaals Behringer (kost niet veel, kun je goed gebruiken als opstapje, neemt niet veel plaats in en werkt best goed).
en welke boxen ik moet kopen en pfff
Alesis Monitor One MKII passief is niet duur. Pak eerst een paar dingen die laag in het segment zitten, dan kun je besluiten of je verder gaat en er meer geld in smijt.

Geef eens wat suggesties
Hoe zijn al die pro's hier destijds begonnen 8>
Met een Roland Juno-60, een Boss DR-110 en een Solina String Ensemble, boxen van een jaren '70 Philips platenspeler (die tegelijk als versterker functioneerde) en een zelfgesoldeerd mixertje met 3 ingangen.

Merci voor de vlugge respons op men vragen

Over die mixer , op feedback staan er wel n paar
Behringer - UB 1204 FX 149€
Behringer - UB 1202 79€

Zijn dat zowa goede om mee te beginnen voor eenvoudige gear zoals electribe
en welke kabeltjes moet ik er dan nog bijkopen
Midi veronderstel ik ?

Miss heb ik hier ook nog wel wa ouw boxe op zolder ligge :okdan:

Over Behringer, en vooral de kwaliteit ervan zijn hele threads volgeschreven hier.
Ik ben zelf begonnen met een mixertje van Behringer en dat is mij toen uitstekend bevallen.
Het apparaat heeft altijd keurig gedaan wat ik ervan verwachtte. Uiteraard zijn er betere spullen (er zijn namelijk altijd betere en duurdere spullen ;) ), maar nogmaals, als beginner kun je je er niet echt een buil aan vallen.

groet

Tom

bedoelt ge de roland909 en de mc303

ja ma die zijn toch moeilijk te vinden , en dan nog tweedehands
versleten boel
bennek toch beter af me nieuw ;)

heb ik eigenlek nog iets 'speciaals' nodig buiten een mixer en synths/samplers

iets onnozel dat ik over t hoofd heb gezien .....

Ik kan niet wachten tot je eerste release er is :bekdicht:

heb ik eigenlek nog iets 'speciaals' nodig buiten een mixer en synths/samplers

iets onnozel dat ik over t hoofd heb gezien .....
Talent? :D

he monsieur, ge het toch 'ne computer of nie dan? een simpel programaatje aanschaffen en loos gaan met wat sampletjes.
laat al die sampler,mengpaneel,synth-zooi toch lekker ff zitten totdat ge zeker weet of ge muziek maken wel graaft....

Re: Niet verschieten , hopeloos geval

Yoe

Ik wil er zo graag 1 bouwen :( , maar weet ni hoe te beginnnen

Zal het niet verstandiger zijn te beginnen met de aanschaf van een lap grond ? Fundering graven ? Cement,stenen etc.etc.?

Wat zijn jullie toch een stelletje gearsluts ! Moet toch eerst een hok hebben lvoor je schatjes nat worden (hoewel dat ook lekker is...:engel: )

:D *D :kont:

ja maar ik wil computer combineren met iets "tastbaar"
altijd plezanter dan weeral die computer :r
en ja kevin ,

wil jij mee helpen bouwen ;)
sexy vrijmetselaar dat je bent :{

Begin eens met een alles omvattend machine,ga hier gewoon lekker muziek mee maken! Pro? Kun je hier redelijk leuke/basic tracks mee bouwen? Koop ja langzaam spullen die bepaalde sounds/dingen kunnen vervangen en dit 100x beter zouden kunnen doen en meer flexibel zijn.

Ik heb een aantal hardware synths,maar kan je toch echt vet de AN1x aanbevelen! In mijn ogen is alleen clavia gelukt om deze in de va scene te overtreffen met de modular. Dus haal je drums uit een drummachine,sampler whatever je bassrifjes uit een nordrak1,je pads en subtiele soundjes,strings uit een Novation Nova,je fm sounds uit een fs1r,je lekkere(warme) : ) leads uit een jp8000 en je bent voorgoed klaar met het bouwen van je eigen studio in mijn ogen.

Als ik de hele zooi overnieuw moest gaan doen,zou ik aanschaffen tr909,TB303,Jp8080,novation nova en een nordrack1 mischien. Zou het dan lekker basic houden en dingen kopen,mischien beperkt maar goed in wat ze horen te doen.

Studio opbouwen is niet moeilijk dat gene wat in je kop zit uitwerken is het grote werk. Zou het dus lekker basic houden of synths kopen naar klankeigenschap en nogmaals,goed in wat ze horen te doen en dan maar werken. :biertje: bier hier.

Attachments

• msg-1098007802-11442-0afbeelding110_small.jpg
    msg-1098007802-11442-0afbeelding110_small.jpg
    13,2 KB · Bekeken: 92
Nog een tip! Neem het niet allemaal te serieus,wat nog weleens wil leiden/lijden tot stopzetting van de hobby.

te serieus nemen zallek ni doen

ik wil mij gewoon amusere ;) en muziek make lijkt me toch wel feest :dj:

een allesomvattende machine ,
u bedoelt dus grooveboxjes ?

Back