Niet verschieten , hopeloos geval

Als ik de hele zooi overnieuw moest gaan doen,zou ik aanschaffen tr909,TB303,Jp8080,novation nova en een nordrack1 mischien. Zou het dan lekker basic houden en dingen kopen,mischien beperkt maar goed in wat ze horen te doen.

maar die tr909 en TB303 zijn al 20 jaar oud
waar ga ik die nog vinden in goede staat
en vintage freaks zulle zoiet wel voor hun eige wille houe en niet wille verkopen

in computerland is het om t jaar upgraden
hoe kommet dan eigenlek da we nog steeds praten over apparaatjes van 20 jaar geleden:confused:

Er staan hier regelmatig 909's te koop hoor. 303's ook soms. Of ze in goede staat verkeren kun je alleen ontdekken door ze te bekijken en te betasten. En waarom er nog steeds gepraat wordt over deze oude apparaten? De enige echte acid sound komt ondanks alle clones nog steeds uit een 303. Zelfde geldt voor 909. Klinkt nog altijd goed en is nog altijd bruikbaar. Deze apparaten zijn gewoon een bepaalde standaard geworden binnen diverse dance stijlen. Daarnaast hebben ze ook een flinke cultstatus wat de prijs flink opdrijft.

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond
en nieuwere apparaten ?

heb ff gezocht en jomox airbase ?
elektron machinedrum ? ...
machinedrum is de vetste drum/midi-sequencer/synth die je kan vinden, maar meteen ook één van de duurste. moet jij uitmaken of je 't risico wil lopen om zoveel geld uit te geven als de kans bestaat dat het niet je ding is (of dat musiceren je toch niet ligt) .

Begin met wat je hebt, dan ontwikkel je een stijltje. Van daaruit komt de behoefte naar een apparaat erbij. Welke dat is zal op dat moment duidelijk worden doordat je iets niet kunt doen wat je nodig vindt.

Wat betreft 'boxen' zou ik zeggen, begin met referentie speakers zoals Yamaha NS10 of Alesis Monitor One. Die kan je tweedehands redelijk goedkoop op de kop tikken. Het geluid ervan is niet denderend, maar ze zijn 'flat' oftewel, als je shit daarop goed klinkt, dan klinkt het overal goed op. NS10 zijn wereld's populairste speaker om die reden. Bijna elke pro-studio heeft een setje naast het dure spul om te checken hoe het klinkt, puur als referentie...

Mixer, gewoon iets goedkoops. Maakt niet uit wat. Later zal je het toch wegdoen voor iets anders (groei). Soundcraft zijn fijne dingen echter, vaak voor weinig. Koop geen Behringer, want dat is wannabe apparatuur (lees; troep).

succes

Origineel geplaatst door Mad Dan
Begin met wat je hebt, dan ontwikkel je een stijltje. Van daaruit komt de behoefte naar een apparaat erbij. Welke dat is zal op dat moment duidelijk worden doordat je iets niet kunt doen wat je nodig vindt.

Wat betreft 'boxen' zou ik zeggen, begin met referentie speakers zoals Yamaha NS10 of Alesis Monitor One. Die kan je tweedehands redelijk goedkoop op de kop tikken. Het geluid ervan is niet denderend, maar ze zijn 'flat' oftewel, als je shit daarop goed klinkt, dan klinkt het overal goed op. NS10 zijn wereld's populairste speaker om die reden. Bijna elke pro-studio heeft een setje naast het dure spul om te checken hoe het klinkt, puur als referentie...

Mixer, gewoon iets goedkoops. Maakt niet uit wat. Later zal je het toch wegdoen voor iets anders (groei). Soundcraft zijn fijne dingen echter, vaak voor weinig. Koop geen Behringer, want dat is wannabe apparatuur (lees; troep).

succes
word.

mààr: die ns10's staan er toch net om bekend dat ze helemaal géén eerlijk beeld geven. ze zijn juist populair omdat als je beat er daarop verstaanbaar uit komt, het er in de disco uitknàlt.

Misschien is het goed om allereerst eens na te denken wat je met je studio wilt doen! Wat voor muziekstijl wil je maken, ga je nog dingen akoestisch opnemen, vocals e.d. En is het meer om gezellig een beetje te hobby-en of wil je serieus muziek gaan uitbrengen op cd o.i.d.?

Planning is essentiëel alvorens allerlei dingen aan te schaffen waar je misschien helemaal niks aan hebt. (zoals te grote mixers, te zware speakers, te dure soft / hardware.....)

suc6

bedoeling is gewoon om in te stappen
heel bescheiden

en ik wil gewoon experimenteren met vanalles elektro-achtige toestanden

kraftwerk achtig
depeche mode achtig
stijn achtig :okdan:
en nog veel andere gozers

akoestisch niet denk ik

wat versta je onder akoestisch opneme eigenlek

akoestische gitaren en micro ??

Re: Niet verschieten , hopeloos geval

Origineel geplaatst door MonsieurVerMond

Ik wu onlangs beginnen met twee goedkope electribejes , maar dan nog weet ik geen deftige mixer (analoog of digitaal) en welke boxen ik moet kopen en pfff

electribes: de ea-1 sluit je aan op de er-1, zet audio thru aan... voila geen mixer meer nodig

voor de rest, hou et analoog qua mixers!

boxen.. mjah hifi speaker zijn wel ok int begin

zie eerst of muziek maken iets voor u is ;)

de rest volgt..stilletjes opbouwen is nog steeds de beste methode

Met akoestisch bedoel ik: alles wat je op moet nemen met een microfoon in een bepaalde ruimte: Vocals, akoestische gitaren (of elektrische gitaren met een versterker), Drums, blazers etc.. Jij gaat dus duidelijk NIET akoestisch werken. (oftewel elektrisch: Synthesizers, drumcomputers, sampler etc..) Dat scheelt je weer enorm in de kosten. Geen microfoons, dure pre-amps, aanpassingen in je opname ruimte...

Ik zou ook eens rondkijken voor een eenvoudig stukje software. Kun je vaak heel erg veel mee, kost niet veel en neemt weinig ruimte in beslag.

:okdan:

electribes: de ea-1 sluit je aan op de er-1, zet audio thru aan... voila geen mixer meer nodig

nee ??
waarom niet
direct aansluiten op boxen ofwat ?
in welke gevallen dan mixer nodig

normaal heb je wel een mixer nodig hé

maar dankzij tfeit dat de ELECTRIBE ER-1 twee ingangen heeft, en dat je die kan pannen links en rechts en dan op THRU zetten, heb je in principe geen mixer nodig
ik weet dit omdat ik vroeger in het bezit was van het electribe duo , zonder mixer

enige wat je nodig hebt dan is dus een kabeltje om de boel te verbinden met je stereo...

ze zijn al een tijdje besteld en binne enkele weken zouden ze arriveren (=> waren uit stock , de electrbes dus)

en in vakantie krijg ik , als k niet buis , ook nog een laptop
kraftwerk style !

kan ik chillen in het tuintje :halleluja

best dat ik er dan ineens een laptop koop die muziekwerk kan verichten

goede sound interfaces van bv tascam , audiophile of weet ik veel wat voor nodig ?

audiphile werd toch compatibel gemaakt voor pro tools ? of gaan voor een goedkope cubase opl

Voor minder geld had je ze 2e hands gekocht.

Je moet niet bang zijn in het begin om 2e handse spullen te kopen daar was ik in het begin ook niet
fel op. Maar nu is het een gewoonte en tevens de beste manier om veel apparatuur onder handen te hebben gehad.

Als het niet bevalt verkoop je ze weer en koop je weer iets anders, of ruilen etc.

Kijk anders hier maar eens bij het aanbod, ik wil niet slijmen maar dit is denk ik een van de veiligste manieren
om spulletjes in te slaan, ik heb hier op het forum nog nooit gezeik met dat soort zaken gehad.

Bijv. de electribe die er nu voor je aan komt was 2e hands net zo goed geweest.

Ik wil je geen kater bezorgen maar voor digitale prut maakt dat echt weinig uit hoor.

Back