Waar luister je NU naar? I

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Een obscure symfonische band uit de jaren '70 genaamd Synergy.
Het album Electronic Realizations For Rock Orchestra (1975) om precies te zijn.
Een aardig werkje, wel erg gedateerd klinkend maar toch leuke synth-only bombastische symfo.

Het schijnt dat wijlen Bob Moog deze plaat ooit de "belangrijkste plaat met daarop een Moog synth" heeft genoemd... ;)

551925.jpg

Origineel geplaatst door Hanz
Een obscure symfonische band uit de jaren '70 genaamd Synergy.
Het album Electronic Realizations For Rock Orchestra (1975) om precies te zijn.
Een aardig werkje, wel erg gedateerd klinkend maar toch leuke synth-only bombastische symfo.

Het schijnt dat wijlen Bob Moog deze plaat ooit de "belangrijkste plaat met daarop een Moog synth" heeft genoemd... ;)

551925.jpg

Kende ik niet, maar zal ik vast eens opzoeken...
Volledig instrumentaal ? Of gaat dit een beetje naar de stijl van Supertramp ? Of klinkt het toch heel anders ? :confused:

de nieuwe plaat van The Bad Plus. geniaaaaaal. Wist de vloer met alles in jazz op dit moment. Verder 'strange fruit' van Trijntje Oosterhuis, en de nieuwe van Keane. Die laatst vind ik nog niet zo goed als hun 1e plaat, misschien ff wennen.

Origineel geplaatst door THM
Kende ik niet, maar zal ik vast eens opzoeken...
Volledig instrumentaal ? Of gaat dit een beetje naar de stijl van Supertramp ? Of klinkt het toch heel anders ? :confused:

Het is bij vlagen een beetje Emerson-achtig. Maar ik ben geen groot kenner van het symfo-genre, zeg ik er eerlijk bij. Het betreft in het geval van deze plaat allemaal vrij complex opgezette composities, soms een beetje té naar m'n smaak, waarbij toetsenvirtuositeit belangrijker is dan sfeer, zeg maar... maar af en toe klinkt het toch echt best lekker, weer.
En gelukkig wordt er niet in gezongen! ;) En gitaren hoor ik ook al niet! ;)

Ik ben trouwens nu aan het luisteren naar Kitaro's muziek voor de japanse tekenfilm 'Queen of Millennia' (1984). Echt, wat een heerlijke jaren '70 / '80 space synth plaat, ik kan er haast geen genoeg van krijgen. Ook lang niet zo zwemelig als sommige van z'n latere new-age werkjes.

sm_queen_millennia_canyon_c28g0124_cover.jpg

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Loscil - Plume
Verreweg 't mooiste ambient album van 't jaar.
Hey, wat leuk. Hij heeft ook een gratis netrelease gemaakt. :)

Ga maar eens naar deze webpagina (met nog meer albums).

Ja die had ik al gezien. Ik probeer al een aantal dagen 't zipje te downloaden, maar de server hield er de hele tijd mee op. Nog maar eens proberen.

Free System Projekt - "Atmospheric Conditions" -- a b s o l u t e aanrader voor al wie houdt van TD en consoorten...

Origineel geplaatst door Sly Dog
Hey, wat leuk. Hij heeft ook een gratis netrelease gemaakt. :)

Ga maar eens naar deze webpagina (met nog meer albums).
Zit nu naar die netrelease te luisteren. Het is een gestripte, minimale versie van Plume. Veel tracks komen rechtstreeks van Plume, alleen zijn veel (interessante) elementen van deze tracks eruit gehaald. Leuk, maar Plume is veel lekkerder :z .

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back