De BPM vastleggen voor a remix!

louai

Nieuwkomer
Hoi, allemaal.

Bij veel nummer is de BPM niet constant het zelfde tempo het is wel 140 bevoorbeeld, maar niet van het begin tot de eind..kan iemand mij uitleggen hoe ik de BPM van een nummer kan bepalen
zodat ik hem in fruity kan gebruiken voor een remix bevoorbeeld?

Groeten:peukie:

De beats in 10 sec. tellen en dit met 6 vermenigvuldigen? Als de track verschillende tempo's heeft kan je kijken of deze in loops zijn te delen, en van iedere loop het tempo bepalen :eureka:

of de beat bepalen op de bijna bpm van de track. stukken van bv 8 maten losknippen en die stretchen naar de goed lengte

of de vocal inladen in cubase sx3. audio warp aanzetten plus de warptabs initieel zetten. Klaar! welk tempo je nu ook pakt je vocal loopt in sync op je bpm.

Origineel geplaatst door quifster
of de vocal inladen in cubase sx3. audio warp aanzetten plus de warptabs initieel zetten. Klaar! welk tempo je nu ook pakt je vocal loopt in sync op je bpm.

Hmmm... hier moet ik ook eens mee gaan spelen :)

Wat bedoel je precies met de warptabs initieel zetten?

Origineel geplaatst door trigg

Wat bedoel je precies met de warptabs initieel zetten?

de topic starter had het over een track die niet constant hetzelfde tempo is. door de warp tabs eenmalig te zetten op het begin van de maat waar het tempo wisselt regelt cubase voortaan dat ook tempowisselingen nu strak meelopen, zodat het maken van een remix echt heel erg simpel wordt.

Dus ellenlang knippen en plakken en timestretchen van je vocals is compleet overbodig geworden op die manier.
Uiteraard werkt het ook perfect met grooves, drumloops, en zelfs complete nummers die je wilt doormixen in hetzelfde tempo op die manier.

Remix

Remix

Welke software's gebruiken jullie eigenlijk om te remixen,:engel: en welke is het best?

Re: Remix

Re: Remix

Origineel geplaatst door louai
Welke software's gebruiken jullie eigenlijk om te remixen,:engel: en welke is het best?

Ik gebruik geen aparte software om te remixen, je kan meestal gewoon je normale sequencer gebruiken.
Het is alleen belangrijk dat je makkelijk audio-files kan gebruiken.......

melodyne bridge moet je ook eens naar kijken voor stretchen en pitchen en zo

Back