Reason: hoe keyboard en microfoon erin laten werken?

Stanza

Ingeburgerd
Ik heb nu reason 1.0 en ga binnenkort misschien overstappen op 3.0, dat weet ik nog niet zeker. Maar ik vraag me af of reason ook in studio's worden gebruik en of het als je iets ermee hebt gemaakt, dat het zo op een cd kan en uitgegeven kan worden, of is de geluidkwaliteit slecht?

Ik heb dus reason geinstalleerd en nu kom ik dus niet verder..
Hoe moet ik m'n keyboard erop installeren?
En wat moet ik in reason veranderen (achterkant van de synths = tab functie) en bij midi, audio, ect...

Wat is trouwens beter?

Cubase SL/SX met soundmodule
Of reason 3.0?

Stanza

waar ik mee zit is dat ik nog geen geld genoeg heb voor een soundmodule en ik wil wel alvast wat muziek maken (ik had reason van iemand gekregen omdat hij overgestapt was naar cubase, maar er staat niks in de manual over de keyboard)

ik wil tot die tijd wat maken met reason, ik weet alleen niet hoe ik de instellingen moet instellen om m'n keyboard in reason te laten werken.. en volgens mij is de keyboard midi in toch :confused:

Stanza

Je hebt een midi-interface nodig op je computer ..... daar sluit je het keyboard op aan .... en in reason selecteer je die midi-interface.

Dan kom je een heel end :)

als je midi keys usb heeft kan dat ook.

bij opties in reason moet je je midi in of je usb keys selecteren bij (hoe heet dat ook alweer) sequencerinput ofzoiets.

Re: Reason: hoe keyboard en microfoon erin laten werken?

Origineel geplaatst door Stanza
Ik heb nu reason 1.0 en ga binnenkort misschien overstappen op 3.0, dat weet ik nog niet zeker. Maar ik vraag me af of reason ook in studio's worden gebruik en of het als je iets ermee hebt gemaakt, dat het zo op een cd kan en uitgegeven kan worden, of is de geluidkwaliteit slecht?

Ik heb dus reason geinstalleerd en nu kom ik dus niet verder..
Hoe moet ik m'n keyboard erop installeren?
En wat moet ik in reason veranderen (achterkant van de synths = tab functie) en bij midi, audio, ect...

Wat is trouwens beter?

Cubase SL/SX met soundmodule
Of reason 3.0?

Stanza

Lees het in de handleiding eens na :eureka: .

Origineel geplaatst door glennplumber
Je hebt een midi-interface nodig op je computer ..... daar sluit je het keyboard op aan .... en in reason selecteer je die midi-interface.

Dan kom je een heel end :)

neen,man>gewoon een midikabel kopen die op je gameport past,en om die te laten werken met reason 1.0,moet je gewoon de juiste channel kiezen >>1tem16

en als je wil spelen met een klankje,moet je wel letten ,dat in je lane ,het symbool van midi-jack,voor het klankje staat ,dat je wil bespelen(meest voorkomende fout)

reason3.0,kan je meerdere machines bespelen of opnemen

en nu geeft reason 3.0 ,wel een soort line in,>hammering,maar heb je 2soundcards nodig

zo,ik hoop ,dat je er sound uit kan krijgen met deze info

gamepoort? ik heb de emu 0404.., de keyboard is al goed aangesloten maar wat ik me afvraag is dat als je op tab drukt, dan krijg je de achterkant van reason, daar moet ik toch ook een paar dingen veranderen of moet/kan ik dat zo laten?

Nog bedankt,
Stanza

gamepoort? ik heb de emu 0404.., de keyboard is al goed aangesloten maar wat ik me afvraag is dat als je op tab drukt, dan krijg je de achterkant van reason, daar moet ik toch ook een paar dingen veranderen of moet/kan ik dat zo laten?

Nog bedankt,
Stanza

Kijk uit he, die TAB-functie is levensgevaarlijk! Als je 1 kabeltje verkeert patched, dan kan je geen nummer meer afspelen en moet je eveneens nieuwe kabels halen bij de lokale kabelboer!

...waar lag nou toch dat manual?

Origineel geplaatst door trigg
Kijk uit he, die TAB-functie is levensgevaarlijk! Als je 1 kabeltje verkeert patched, dan kan je geen nummer meer afspelen en moet je eveneens nieuwe kabels halen bij de lokale kabelboer!

...waar lag nou toch dat manual?

wat een rubish,als je een kabel wil verkeerd aansluiten,doet reason dit gewoon niet,en je moet wel oppassen als je effecten zelf herleid naar je mixertracks,want als je dan dezelfe send opendoet,heb je als et ware kortsluiting=oneindig signaal

maar pruts maar wat met kables en cv,dat maakt reason juist zo aantrekkelijk,en dit staat los van je keyboard aansluiten,geeft er niks mee te maken

greetz

Origineel geplaatst door c'est-qui
wat een rubish,als je een kabel wil verkeerd aansluiten,doet reason dit gewoon niet,en je moet wel oppassen als je effecten zelf herleid naar je mixertracks,want als je dan dezelfe send opendoet,heb je als et ware kortsluiting=oneindig signaal

maar pruts maar wat met kables en cv,dat maakt reason juist zo aantrekkelijk,en dit staat los van je keyboard aansluiten,geeft er niks mee te maken

Ooh.... goed dat je het zegt! Misschien kan ik die doos virtuele kabels die ik had gekocht nog wel inruilen voor een midi2cv-converter... kan ik lekker verder prutsen.. :P

:D :D

Ik krijg ook geen geluid uit reason, dit is me vorig jaar wel gelukt, alleen lukt het me nou niet meer.. en opnemen met keyboard lukt al helemaal niet. Ik vindt het ook nergens in de manual.

Ligt het aan de keyboard of aan reason?
Ik heb namelijk een Casio ctk-481 (199,-)
en kabels (die werken wel met cubase)

Ik krijg ook geen geluid uit reason, dit is me vorig jaar wel gelukt, alleen lukt het me nou niet meer.. en opnemen met keyboard lukt al helemaal niet. Ik vindt het ook nergens in de manual.

Ligt het aan de keyboard of aan reason?
Ik heb namelijk een Casio ctk-481 (199,-)
en kabels (die werken wel met cubase)

Zoek even met de zoekfunctie.
Er staat me bij dat deze vragen vaker gesteld zijn.

Back