MPC-60 Midi-in

barn

Detroit nerd
Hoi,

Ik heb een MPC60 en heb het volgende probleem:

In 1 van de midi in's gaat mijn masterkeyboard... alles werkt goed...
In mijn andere midi in wil ik een step-sequencer aansluiten, die via midi-clock gesynced meeloopt en ik dus de midi noten via de mpc60 naar de rest wil sturen... het syncen werkt gewoon, alleen krijg ik de midi noten niet binnen op de mpc60... en als ik los een synth aanstuur wel...

Wat doe ik fout?

Midi in's al geswitched... niks mis met de midi in dus... kabeltje al verwisseld... is het ook niet...

iemand?

Future-Retro Mobius

edit:

maar het is denk ik iets mbt de mpc60, want als ik hem sync en rechtstreeks een synth aan laat sturen doet ie het gewoon... de mpc60 krijg dus op de een of andere manier niets binnen, of stuurt het niet door?

maar hij ontvangt wel gewoon alle events vanaf mijn masterkeyboard...

en midi in 1 en 2 omgewisseld precies hetzelfde resultaat...

heeft iemand anders wel een mpc60 met een stepsequencer zoals ik wil aan de praat gekregen?

Dus de stepsequencer gesynced met de mpc60 en de noten via de mpc60 naar de rest van de synths?

nog maar een poging wagen, aangezien ik het nog steeds niet aan de praat heb.

midi-clock out stuur ik over channel 4... het kanaal dat naar de Mobius gaat... en dat werkt goed aangezien de Mobius synced aan de mpc60 zonder problemen.

Het gaat er dus om dat de noten op de een of andere manier niet binnen komen, of herkend worden door de mpc60... ik word er gek van!

je moet midi data filteren en juist routen. Weet ook niet precies hoe maar het zou normaal gezien moeten werken. Ben je lid bij mpc-forums.com?? Anders registreer je je daar ff en stel deze vraag in het 60/3000 gedeelte van die site. Elmacaco zal je wel helpen ;)

www.mpc-forums.com
bonne chance

Back