[HARDSTYLE] Rone - Aftermath (www edit)

Rone

Nieuwkomer
eerste track die ik hier post, ben ik de afgelopen dagen mee bezig geweest..
nog niet helemaal af, maar begin redelijk tevreden te worden..
gemaakt met fl studio, pro53, vanguard en fm7.

hoop dat er wat feedback gegeven kan worden..thanx alvast!

DOWNLOAD!

Het klinkt alsof het een van je eerste producties is. Als ik zo vrij mag zijn; het klinkt alsof de meeste aandacht is uitgegaan naar het samenvoegen van geluiden om zo je programma's te leren kennen. Arrangement techniesch niet echt boeiend, maar dat geldt voor de meeste hardstyle. De DJ sample is te vaak gebruikt en de wijze waarop te kinderachtig denk ik. Simpel is goed, maar te simpel is te dom denk ik... (persoonlijke kwestie)

Productie; op een gegeven moment heb je die dikke kickdrum en wat geluiden gaan. Alles overstuurd dan op dat moment. Let daarom de volgende keer op je headroom. Om de dynamiek in je track ten goede te komen is het belangrijk om geluiden te kiezen die elkaar qua frequentie niet in de weg zitten. Met hardstyle of hardcore is dat vaak lastig omdat de kickdrums bijna altijd het hele spectrum vullen.

Ik heb hier een eenvoudige tutorial voor je, die je uitlegt op welke wijze je de dynamiek vanaf het begin van de productie kunt bepalen, en ik heb hier een tutorial die je laat zien waar in het spectrum bepaalde geluiden zicht over het algemeen bevinden, zodat je qua EQ een idee hebt.

edit | je groove is lekker btw ;)

thanx man!
ben idd nog niet erg lang bezig met hardstyle..

ik ga die handleiding zeker checken!

anytime. Ik heb mijn antwoord ge-edit trouwens. Er staan nu twee links in voor je... 1 over EQ en 1 over dynamiek.

Back