Sound Burst North Mood

VlEen

Ouwe rot
Nord Modular sampleplayer :confused: Het moet niet gekker worden hoor voor een slordige 150 dollar

northmood.gif

Info hier

Ik voelde me redelijk bedrogen toen ik dit voor het eerst las :(

Origineel geplaatst door elektrovolt
weet clavia hiervan ?

Alsof ze d'r wat aan kunnen doen.

1/ Nordlead is niet North Mood.
2/ Software sample player, geen hardware VA...

Blijkbaar hebben deze jongens goed nagedacht. Misschien is het Clavia zelf wel die dit in elkaar hebben gezet...it would ad to the hype.
Ik vind het best grappig !

Ach, het 'kopieren' van de zgn. look & feel is ook juridisch aan te pakken, hoor.
Dat is in het verleden regelmatig succesvol geweest, zie Apple en recentlelijk nog de Boss pedaaltjes.
En dat de North dinges (whatever) gebruik maakt van een ander synthese algoritme doet daar niets aan af; nogal een zwak argument.

Maar goed, de vraag is of Clavia juridische maatregelen de moeite waard vindt voor zo'n onopvallend pakketje.
Aan de andere kant - het ligt er wel dubbeldik bovenop, en het is gewoon een commercieel product.
Kortom: ik denk dat de heren van Sound Burst binnenkort wel een briefje op de mat vinden.

Maar wat doet het nou eigenlijk?

Still in love with the sound of the Clavia Nord Modular?
Now it can be virtually yours. Sound Burst Northmood is the sample-based player that plays like the original instrument.
The best patches have been sampled, note by note, sometimes with several velocities, using world-class audio equipment ...

Zijn het nou samples uit de NordMod? En dat zou vergelijkbaar moeten zijn met het 'echte' instrument?
Wat een lulkoek! Tsk.

Dit is dus niets anders dan een dedicated sample VST. Wel veel materiaal, maar je kunt dan inderdaad toch beter een tweedehands MM op de kop tikken voor het geld. Die daalt niet veel verder in prijs.

Ik zie trouwens wel een markt voor VST interfaces met bestaande hardware. Het moet toch te doen zijn via MIDI commando's. Vooral voor het beheren van je presets kan het eea nog wel verbeterd worden. Best grappig dat men van hardware naar software gaat en dan van software weer naar hardware.

Origineel geplaatst door elektrovolt
150 dollar is niet gratis.

de naam en het uiterlijk komen wel behoorlijk overeen, een beetje behringer actie ;)

134 dollar als je hem voor 30 april besteld! :P

Ennuh... volgens mij is het best een grappig pluginnetje, demo's klinken niet verkeerd al haalt
het het natuurlijk nooit bij een echte nord modular!

Bericht door een moderator:
Van voorpagina verwijderd ivm te brede afbeeling. We hebben niet allemaal breedbeeld :)

Back