SX3 in de US kopen?

Je hebt dan alleen geen Nederlandse handleiding.. Als dat trouwens normaal wel is dan.. 8o)
Ik heb 'm met de rest van de apparatuur in Duitsland bestand (Musik-Service), en nu heb ik een Duitse handleiding.. Maargoed, ik heb een handboek gekocht in het Nederlands, dus dat is niet zo heel erg..

Ik heb onlangs via een ebay-winkel Cubase SX3 gekocht in de VS en dat is heel goed gegaan.
Die kerel heeft hem opgestuurd als 'gift', waardoor ik ook geen BTW heb hoeven betalen. Dit laatste schijnt niet altijd te lukken.
Uiteindelijk heb ik er $560,- voor betaald (Cubase: $529,- incl. verzenden en verzekeren $31,-), wat toch nog ver onder de prijzen in Nederland ligt.

Origineel geplaatst door Bammel
Ik heb onlangs via een ebay-winkel Cubase SX3 gekocht in de VS en dat is heel goed gegaan.
Die kerel heeft hem opgestuurd als 'gift', waardoor ik ook geen BTW heb hoeven betalen. Dit laatste schijnt niet altijd te lukken.
Uiteindelijk heb ik er $560,- voor betaald (Cubase: $529,- incl. verzenden en verzekeren $31,-), wat toch nog ver onder de prijzen in Nederland ligt.

hoe doe je dat dan? schrijjven ze dan gift erop of papiertje erom?
had crossgrade gevonden voor $299,- en dan $45,- vrzenden. na btw bijtelling is total dan ongeveer zelfde maar dan in euro.
ik heb originele audition 1.5 en dan mag je crossgrade kopen in amerika. in duitsland alleen met logic en dp enzo.

hoe doe je dat dan? schrijjven ze dan gift erop of papiertje erom?

Op het formuliertje zat een vakje 'gift' wat hij aangevinkt had. Dat was alles.
Ook had hij bij de waarde $100,- ingevuld, maar wat daar de bedoeling van was weet ik niet.

Dit is trouwens de e-bay winkel waat ik het over heb. De prijs is nog steeds hetzelfde.

Origineel geplaatst door Bammel
Op het formuliertje zat een vakje 'gift' wat hij aangevinkt had. Dat was alles.
Ook had hij bij de waarde $100,- ingevuld, maar wat daar de bedoeling van was weet ik niet.

Omdat de aangegeven waarde degene is waarop je BTW berekend wordt. Ligt dit lager dan een bepaald bedrag dan betaal je geen BTW. Voila... Naar die verzekering had je wel mooi mogen fluiten daarentegen, want die baseert zich ook op dat bedrag...

Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Je hebt dan alleen geen Nederlandse handleiding.. Als dat trouwens normaal wel is dan.. 8o)
]

volgens mij heb je die niet in het nederlands , dus dat in amerika is niet verkeerd, zeker met die dollarkoers
soort parralele import

ik heb wel gehoord dat de tracks breder zijn van de amerikaanse sx , ik weet niet of dat echt zo is ?

Origineel geplaatst door turtel

ik heb wel gehoord dat de tracks breder zijn van de amerikaanse sx , ik weet niet of dat echt zo is ?

Ja, dat komt omdat ze daar 110V gebruiken 8o)

Origineel geplaatst door Nerve
Ja, dat komt omdat ze daar 110V gebruiken 8o)

daarvoor hebben die spullen daar twee stekkers , een voor 110 een twee voor 220:D

Origineel geplaatst door turtel
daarvoor hebben die spullen daar twee stekkers , een voor 110 een twee voor 220:D

Ligt het nou aan mij, maar daar kan je toch gewoon een
VST step-down-transformer plugin voor gebruiken?
Hoeft niet duur te zijn, er zijn zelfs gratis versies die in Synthedit
gemaakt zijn :D

Mvg.

CoolRunning

deze werkt zonder transformer plugin ;)

heb hem binnen. zondagavond besteld en gisteren stond de pakketdienst op de stoep.

wat was het voordeel? ze hebben in usa andere cross grade voorwaarden dan hier. omdat steinberg daar een wat minder gevestigde naam is. kon dus zelfs met een 1.0 versie van tracktion -gratis bij esi controller keyboard- gebruik van maken. ook met audition kon het. is niet bepaald squencer maar goed. als je een cross grade hier koopt moet je logic op dp of zo hebben. wordt het een ander verhaal.

cross grade kost in de usa $399,- maar was paar weken geleden nog $299,-. haal daar ongeveer 20% af en je hebt de euro prijs.

voor importeren van software betaal je alleen btw. daar heb ik link over geplaatst. dus in slechtste geval 19% over aankoop. als verzender dan $100,- als waarde invult rekent de belastingdienst daarover. want nu heb ik niets hoeven betalen. kan zijn dat ik naheffing krijg maar dat is dan 19% over die $100,- wat omgerekend rond de 15 euro ligt.

dus grofweg: (pakket: $299 - 20% = €240) + (tax: $100 - 20% * 19% = €15) + (verzending ongeveer €40) = € 395 voor een full version SX3.

Back