BCR 2000 vraag.

astronaut

Ouwe rot
Heerlijke controller, iedereen kopen.

Ik maak even een apparte thread aan voor dit probleem.

Ik probeer mijn master keyboard the routen via de BCR die via USB is aangesloten met mijn PC. Maar helaas. Ik weet niet wat ik fout doe maar dit werkt dus niet. Via mijn midi in op mijn PC werkt dit echte wel. Is er een instelling die ik over het hoofd heb gezien of is het niet mogelijk om op deze manier mijn master keyboard te routen?

alvast bedankt voor Uw aandacht.

Oh ja, en die edit software herkent lang niet altijd mijn BCR terwijl fruity of cubase hem wel herkend.:confused:

Ik heb zelf niet zo'n ding maar bij mijn RMT25 controller moet ik een instelling maken om Midi-in van de controller naar USB in (usb uitgang naar pc) te routen. Dit staat dus standaard uit.

Verder is het denk ik voor mensen handig als je even een schemaatje tekent van hoe je de situatie aangesloten hebt. Die informatie is namelijk nogal onduidelijk!

Je moet even de edit toets en de store toets tegelijk indrukken. Als je dit hebt gedaan kun je met de draaiknop linksboven de USB mode kiezen. Dit staat trouwens ERG DUIDELIJK in de handleiding!

[edit]
In de handleiding staan ook plaatjes van de routing schema's die bij de diverse modes horen.
U-1 t/m U-3 zijn usb modes, S-1 t/m S-3 zijn Standalone modes. Als je de juiste USB mode kiest kun je hem trouwens alsnog standalone gebruiken omdat de routing van midi in naar midi uit dan nog goed staat.
[/edit]

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door TranceCom
Je moet even de edit toets en de store toets tegelijk indrukken. Als je dit hebt gedaan kun je met de draaiknop linksboven de USB mode kiezen. Dit staat trouwens ERG DUIDELIJK in de handleiding!

[edit]
In de handleiding staan ook plaatjes van de routing schema's die bij de diverse modes horen.
U-1 t/m U-3 zijn usb modes, S-1 t/m S-3 zijn Standalone modes. Als je de juiste USB mode kiest kun je hem trouwens alsnog standalone gebruiken omdat de routing van midi in naar midi uit dan nog goed staat.
[/edit]

Ja dat weet ik en heb ik ook gedaan en gezien. Maar geen resultaat i.s.m. de USB mode (wel in in midi mode S-1 enzo).. Mijn route zoals ik hem wil is MASTERKLAVIER -> BCR2000 (usb) -> PC. De Behringer werkt dan perfect maar mijn klavier dus niet.

Het werkt!! Mijn PC ziet de BCR nu ook echt als BCR. BETER!!!!

Edit software werkt perfect plus al het anderen.

Ik ben blij!!

eww jongens ik heb ook zo`n bcr2000, en wil em gaan gebruiken in FL studio. Ik heb van het aansluiten alleen nog geen kaas gegeten. Ik heb hem geinstalled ( usb ). de beta soft van bahr ziet em wel, kan presets laden enzow. In Fl studio zie ik bij mijn midi settings ook de Behr staan, dus drivers lijken me ok ( btw 1.7 firmware enz ). Maar ik kan aan knopjes draaien wat ik wil in zowel FL als op de controller, maar er gebeurt geen ruk....

Help....

Thanx

ben al een stapje verder... ik kan als ik in een willekeurige vst, assign 2 controller doe, en daarna aan een rotary draai, em daar mee besturen. Wil ik bijvoorbeeld daarna ook de cutoff instellen... dan heeft hij alleen de cutoff opgeslagen denkik.

Misschien een beetje off topic maar....

Werkt zo'n BCR2000 ook zonder usb (met een lichtnet adapter ofzo, zit die er bij?) zodat ik hem zou kunnen gebruiken bij m'n live setup (waar geen pc bij zit).

Druid

Tuurlijk kun je de BCR standalone gebruiken. Staat ook gewoon in de online manual. Je kunt hem via usb gebruiken als knoppenbak voor midisignalen-de-computer-in & als midi interface voor je computer (als alles goed gaat), maar ook gewoon met de midi-in en -out als reguliere controller zonder enige computer. Programmeren op het apparaat is ook erg makkelijk (ik vind de PC editor software veel omslachtiger), dus je kunt het prima af zonder pc.

ik zou die pc editor ook mijden als het gaat om knoppen programmeren. Als je de manual eventjes doorleest en een beetje probeert, ben je er zo heel bedreven in :)
Het is wel handig om presets te back-uppen :)

share your preset

share your preset

:) Hallo, als je wilt kun je je eigen preset natuurlijk sharen met anderen. Des te meer mensen worden ermee geholpen, niet iedereen begrijpt die controllers.
Kijk effe hier. http://members.lycos.nl/jeejeestudio.
Daar kun je ook presets downloaden van mij en anderen. Maaaar het mooie natuurlijk is om je eigen presets te delen met anderen.

cheers, Jerry.:D

Back