[Zomers Plaatje] This and That

Lekkere beat...heel groovy...
De rest doet me erg denken aan de virtual gitarist en de uberschall vlp.

gr,

Chris

virtual gitarist en de uberschall vlp zeggen met allebei niks.

Gitaar loopje bestaat uit 2 samples die ik in melodyne heb aangepast. Het trompet lickje heb ik zelf gemaakt met een aantal samples van een sample cdtje. Verder heb ik de trilogy gebruikt voor de bas, battery voor de beat en m'n digitale piano voor het solotje. Uiteraard nog een zooitje plugins om alles beetje af te mixen.

Ondanks dat ik het een lekker nummer vind, klink inderdaad lekker groovy, maar de zomer hoor ik niet, sterker nog, het geluid van de koperblazer associeer ik eerder met de winter, maar dat is eigen interpretatie.....

Verder mag er wel iets meer variatie van mij, (andere melodie van het koper, of een toevoeging).
Wel lekkere drums en basloop. Goed gekozen geluiden!

Groetjes van Rudo

Ik weet niet of het zomers is, maar mijn voet tapt meteen mee dus dat is al een goed teken :mexico:

Lekker relax. Zoals al gezegd, misschien moet je dit nog even verder opvullen maar hij mag er al zijn!

;)

8) Nou, dat begint er op te lijken, hoor!!
Ik vind hem lekker klinken. Hier en daar mis ik een beetje de samenhang, het lijken wat flarden te zijn.
Ik vind de groove lekker. De Sforzando van de blazer(s) heeft een ietwat valse ondertoon.

Ga zo door. :biertje:

Ondanks dat ik het een lekker nummer vind, klink inderdaad lekker groovy, maar de zomer hoor ik niet, sterker nog, het geluid van de koperblazer associeer ik eerder met de winter, maar dat is eigen interpretatie.....
Jij zit zeker ieder jaar rond kerst op de bahama's???

Hier en daar mis ik een beetje de samenhang, het lijken wat flarden te zijn.
Misschien zijn de overgangen wat abrupt, maar ik vond het afgezaagd om weer een effectje of lang opkomende roffel te gebruiken om de overgangen aan te kondigen. Ik hoor het zelf ook niet echt meer, waarschijnlijk teveel geluisterd.

Denk dat het opnemen van een vocaaltje de enige manier is om de track echt af te maken.

Origineel geplaatst door Special K
Jij zit zeker ieder jaar rond kerst op de bahama's???

Nee niet echt, maar zoals ik al zei is dat mijn eigen interpretatie.....

Maar misschien kun jij dan verduidelijken waarom jij het een zomers plaatje vind.....

Het nummer in het geheel doet mij ook niet aan de winter denken, maar de trompet wel op één of andere manier...

Maar ja maakt ook niet uit, op zich wel grappig dat iedereen zo zijn eiegn ideeën heeft en eiegen interpretaties.

In ieder geval klinkt het nummer in mijn oren lekker, en daar is het toch om te doen. Ben benieuwd naar de vocal die je er op wilt zetten....

Groetjes van Rudo

Ja een vocaaltje levert weer allemaal nieuwe mogelijkheden op. Zal uiteindelijk wel resulteren in een complete remake van het nummer...

Thx 4 da replys!

Back